Het paard wat je nu hebt, toeval?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:30

Tja... mijn allereerste lievelingspony (bijna 20 jaar geleden Bloos! ) was een schimmelmerrietje met een nogal zuur karakter, naar andere paarden. En ja, nu ben ik inderdaad in het bezit van een schimmelmerrietje met een nogal zuur karakter, naar andere paarden Haha! Haha!
En dat terwijl ik mezelf in mijn dromen altijd zag thuis komen met een vosruintje Verward

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:31

Bij mij zit er totaal geen regelmaat in...
1 Zwarte E-pony (merrie)
2 Witte E-pony (merrie, veulen)
3 Bonte tinkerkruizing (hengst)
4 Fjord (ruin)
5 Bruin paard merrie

Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:51

Ja wij hebben wel regelmaat en allemaal toeval
1ste pony: op een mooie zaterdag naar een handelaar: heeft u een pony voor dit kind wat ons wat kan leren, wij zijn ze groen als gras.
Een B welsh, vos 128m en doorgewintert.
Na een groeistuip eens in het dorp aangekondigd dat we een grotere pony zochten: de smit had wel een C ruin van onbekent merk: weer een vos.
Na de volgende groeistuip eens gereageerd op een marktplaats advertentie van een dressurruin, D NRPS en weer een vos.
Na de laatste groeistuip mocht ze een paard van vrienden gaan rijden, een merrie, alle broers en zussen waren bruin maar deze: Vos natuurlijk.

Helaas is deze merrie overleden en gingen we op zoek naar een eigen paard, okee we hebben wat bruinen gezien maar deze komt uit een zwarte moeder en een zwarte vader, de mensen wilden dan ook heel graag een zwart veulen, een keer raden: weer een Vos.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:53

Trammelant en Pablo hebben idd veel van elkaar weg. Toen we met pablo thuis kwamen was de eerrste reactie van velen "he, een nieuwe Trammelant".

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:55

Ik begon met verzorgen van Beauty (welsh-c van toen 24 jaar jong, witte pony) toen we moesten afbouwen omdat hij het rijden niet meer aankon en nu dus lekker op het land staat, ben ik Lady gaan rijden (die rij ik nu 3 jaar) en ze is van dezelfde mensen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:33

Bij mij zie ik het verband niet hoor

Mijn eerste (en enige) pony was een schimmelmerrie met welsh-arabisch bloed.
Mijn huidige paard is een draver,zwart-bruin en een ruin.

Als jij het weet mag je het zeggen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:39

Het enige wat overeenkomt bij onze drie ruinen is dat hun namen alledrie op een O eindigen. Knipoog

Verder verschillen ze als dag en nacht. Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:48

Mijn huidige (en 1e) eigen paard komt helemaal niks overeen met mijn verzorgpaardje van vroeger. Ik heb nu een KWPN'er en mijn verzorgpaard van destijds was een fjord. Als ik er zo over nadenk lijkt mijn huidige paard qua uiterlijk wel erg op een van mijn lievelingspony's van de manege. Ik was helemaal verzot op dat beest Lovers Misschien is er inderdaad een of ander onbewust verband Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:50

ik heb geen eigen paard/pony, maar ik val op bruine/vossen met niet al te korte manen.
de eerste verzorgshet was een hengst, donder een vos die 5 jaar was. met hele mooie lange manen!!!!!!!
toen felicia en pukkie, felicia is bruin met zwarte manen, en pukkie is bruin bont Haha! en lexia is ook bruin, maar heel apart maar heel mooi!!!!!!
ik hou niet echt van 1 kleur paarden....
ze moeten wel een aftekening hebben vind ik.

ik vind het trouwens ook wel appart, ik rij lekkerder en liever op een merrie dan op een ruin/hengst. tot nu toe ben ik alleen maar van ruinen en hengsten gevallen.... heel appart!!!
Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:54

Het vorige paard van mijn schoonouders was Estor, een donkere vos. En het volgende paard wat ze hebben, is Duvel, ook een donkere vos (foto's staan in mijn profiel).
Is puur toeval, ze vonden Duvel al leuk toen die op de manege binnenkwam, vooral omdatie niet zo groot was en aangezien mijn shcoonmoeder wat angst had voor de grootte van Estor, was ze wel geïnteresseerd. Toen waren er echter al andere mensen bezig met dit paard en hebben die het ook gekocht.
Een half jaar later, als Estors leven echt niet meer paardwaardig is (chronisch hoester) ene we net de knoop door gingen hakken om Estor weg te brengen, kregen we Duvel op een presenteerblaadje aangeboden.
Echt toeval dus.
Is wel handig trouwens, alle dekjes etc die we voor Estor hadden, pasten kwa kleur ook precies bij Duvel!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:20

Bij mij is het toeval dat ik naar geen enkele van mijn paarden gezocht heb, dus nooit advertenties uitgeplozen of rondgereden, ze zijn allemaal vanzelf gekomen.
Onze eerste pony liep al jaren in onze ponyclub maar was verkocht aan mensen van een andere ponyclub. Wij op zoek naar een geschikte beginnerspony toen we telefoon kregen van de vorige eigenaren van onze pony. De kinderen van de nieuwe eigenaar gingen liever voetballen dus de pony kwam te koop. We hebben ze gewoon telefonisch gekocht Haha!
Een jaartje later komen de mensen van wie Tosca (pony) was met een mooie jonge merrie op de manege. Ik zeg, waow,dat is nu echt eens mijn type paard. Een jaar later kwam ze te koop, éénmaal raden wie ze toen gekocht heeft (ook al ging ik nog lang geen paard kopen aangezien ik pas werkte). Zo is Lucky er gekomen.
Nog een aantal jaren later gingen we voor schapendraad kijken en kwamen we met een zielig pony terug thuis, zo kwam Praline bij ons.
Weer wat jaren later, zag ik op de paardenmelkerij een wel ongelooflijk leuk getekend vos merrietje staan en zo is Ushi bij ons gekomen.
Soms denk ik wel dat het eens leuk zou zijn om advertenties uit te pluizen en overal op zoek te gaan, maar als ik dan andere mensen maanden zie zoeken om een paard te kopen...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:31

Teigetje, het is helemaal niet leuk om die advertenties na te pluizen. Je wordt er gek van. En na het lezen van al die advertenties, wat koop je dan? Precies, een paardje dat 500 meter verderop al 4 maanden te koop stond!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:06

amondi schreef:
Teigetje, het is helemaal niet leuk om die advertenties na te pluizen. Je wordt er gek van. En na het lezen van al die advertenties, wat koop je dan? Precies, een paardje dat 500 meter verderop al 4 maanden te koop stond!

Ik kan het geloven, heb al een beetje mee gezocht voor andere mensen en die werden er op termijn ook haast gek van. Naar het schijnt worden de paarden ook vaak veel leuker voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn en dan kom je voor een leuk dressuurpaard dat zogezegd van alles kan en staat er eentje die niks kan.

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:16

Mijn eerste eigen pony(haflinger) had ik amber genoemt, maar die is helaas overleden.
En daarna nog vele pony's gehad(geen haflinger)
Maar ik wou toch zoo graag weer een haflinger,nou toen hadden we ergens gekeken, ik zo hoe heet ze?? AMBER!!! Lachen