DA weigert behandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:09

belachelijk mens! Ze kan niet weigeren jouw paarden te behandelen! Span er een rechtszaak tegen op en je wint ze sowieso! Dat vind ik hilarisch...

ik zeg nu wel niet dat je er een rechtszaak tege moet opspannen hé Knipoog...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:38

Als reactie op verschillende mensen die commentaar hebben op mijn rekening.
Ik heb een BETALINGSREGELING getroffen met de betreffende kliniek waar ik me netjes aan hou! Het bedrag was absoluut niet in 1x op te hoesten maar ik betaal elke maand mijn termijnen en dat blijf ik ook doen dus daar geen commentaar meer op graag.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:05

Het blijft een lastige situatie Renee..
Maar neemt zij ook de diensten van Anema over dan??
Ik heb tot nu toe iedere keer die DA uit Hoorn vandaan gehad(ben zn naam effies kwijt) En nog nooit de DA uit Enkhuizen eigenlijk..
Dus denk niet dat het zo'n vaart zal lopen...

Maar wat je zegt..Het zal je wel gebeuren.. Ik denk dat je het beste gewoon al dat ge-ouwe-praat moet laten gaan voor wat t is..Jij weet wat de waarheid is en dat is het.. Straks heb je die rekening afbetaald en dan ben je gewoon klaar daar.. Ik zou me er niet al teveel druk om maken iig..(Hou wel even het geld in de gaten wat je betalen moet,niet dat je ineens meer moet betalen Knipoog )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:44

Polly schreef:
Overigens is ze niet echt handig bezig aangezien ik nog een aardige rekening open heb staan daar (die ik wel gewoon ga betalen, maar dat weet zij niet)

Ik denk dat je hier het commentaar op het betalen aan te danken hebt.
Als je een betalingsregeling hebt dan weet zij dat toch ook?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:46

Uiteraard moet je rekeningen betalen, maar als de dierenarst zijn of haar werk niet goed of helemaal onjuist heeft gedaan, dan heb je het recht om je van verdere betaling te onthouden totdat hij of zij goed werk heeft geleverd op de betreffende klacht. MAAR dan moet je wel kunnen bewijzen dat hij of zij nalatig is geweest.

Jurridisch zitten er dus haken en ogen aan.

Maar ik zou als ik jou was toch een andere DA zoeken als je niet goed met deze op kunt schieten. Of hij of zij het werk nou wel of niet goed doet maakt niet uit. Ik ben ook ooit overgestapt van dierenarts. De vorige vond ik nogal bot/lomp in de omgang. Ondanks dat het verder een hele goede DA is ben ik toch opzoek gegaan naar een andere. (ook weer een hele goede) Wil ook niet altijd zeggen dat de DA een slecht persoon is, of dat jij dat bent, maar je kunt het met je DA gewoon niet zo goed vinden.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:49

voor zover ik weet heeft dit probleem niet met het behandelen te maken.
maar echt met de DA zelf (persoonlijke kwestie buiten DA zijn om)
is er geen andere DA in de buurt?
knoop enz komen zeker niet zo ver?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:01

Ik weet eigenlijk niet of ze wel moet komen.Hier zijn zelfs patienten in een ziekenhuis geweigerd omdat ze openstaande rekeningen hadden.Nu woon ik natuurlijk in belgie,maar ik ga het hier is bij mijn dierenarts vragen hoe dat hier werkt.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:20

My Dominique schreef:

is er geen andere DA in de buurt?
knoop enz komen zeker niet zo ver?

Knoop komt idd neit zo ver volgens mij,...Doet die uberhaupt behandelingen buiten kliniek??

Maar er zit nog een DA in Hoorn en die pakt meestal de dienst van Anema over uit Westwoud.. Dus vandaar mijn vraag ook aan de TS ,neemt die uit Enkhuizen ook wel de dienst over van Da uit Westwoud?

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:29

obelix schreef:
Knoop komt idd neit zo ver volgens mij,...Doet die uberhaupt behandelingen buiten kliniek??

ja hoor (spoed gevallen wel)
magned is al zo vaak door hun behandeld (ook spoed) en is nog maar 1 keer op de kliniek geweest
en lodewijk zijn ooglid is toen gehecht allemaal gewoon op stal.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:39

Ik zou gewoon eerst eens een afspraak met haar maken voor een face to face gesprek om alles rustig uit te praten! Dus ergens in een aparte ruimte zonder ander mensen assistenten en collegaas erom heen. En in het belang van je dieren zou ik toch ook wat sneller water bij de wijn doen hoor!

Tuurlijk zal ze je paard in nood behandelen, maar het lijkt mij zo dat de behandeling altijd beter is als de lucht geklaard is Dan is zo'n DA misschien net iets eerder geneigd door dat rode licht te crossen om een minuut eerder bij je paardje te zijn

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:32

Je moet als DA altijd een dier in nood behandelen. Ook als de eigenaar een noroire wanbetaler is (ik zeg niet dat dat in dit geval zo is Lachen ) of zelfs al ie van tevoren al aangeeft lekker niet te zullen betalen. Je staat dan als DA gewoon met je rug tegen de muur, want behandelen moet je. Dat weet jouw DA ongetwijfeld ook en ik kan me niet voorstellen dat iemand zo dom is om een klacht bij het tuchtcollege te riskeren. 9 van de 10 klachten die daar terecht komen zijn trouwens het gevolg van een slechte COMMUNICATIE *hint* tussen eigenaar en DA en niet als gevolg van een fout in de behandeling.
Dus....
Toch maar eens een goed gesprek met je DA beginnen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 16:48

in dit geval is er ook geen sprake van een probleem met de behandeling of betaling, het betreft een privé aangelegenheid wat absoluut NIKS te maken heeft met haar als DA.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:15

Polly schreef:
in dit geval is er ook geen sprake van een probleem met de behandeling of betaling, het betreft een privé aangelegenheid wat absoluut NIKS te maken heeft met haar als DA.

Ook dat kan je wellicht uitpraten