Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DePennyBitch schreef:Mijn eerste reactie was eigenlijk: "oh, ik dacht dat je juist NA het scheren moet wassen" aangezien ik zoiets heb van: kun je gelijk de oude haren helemaal wegspoelen en was je de stof die er (mede door het scheren) nog in de huid zit weg.
Maar er vóór dus.
Maar na het scheren ben je meestal met goed borstelen ook al een heel eind. Margreet schreef:Trek ook vooral geen fleecetrui aan ofzo...
doen jullie dat wel? of is het een beetje overdreven wat ik hoor... 
kimmie261 schreef:ik scheer al 10 jaar mijn paard,en mijn oude paard ervoor ook altijd,ik vind het ideaal,misschien een tip,ik weet niet of iemand een scheerapparaat heeft bij jou op stal,maar vraag of je deze even mag lenen en aanzetten naast hem,als je dan ziet dat ie echt helemaal in paniek gaat,dan weet je dat je zult moeten verdoven,sommige paarden reageren heel goed op sedalin en evt nog een praam,en ik heb paarden meegemaakt die door de veearts gespoten werden.
ik zou beginnen met rug,hals en buik,de benen als laatste deze zijn niet zo heel erg als ze behaard zijn ,als het niet meer zou gaan,en de kleur,hij zal lichter worden,maar meestal is dit absoluut niet lelijk.
ik scheer de paarden altijd in oktober en januari.
want omdat ze dat al gewend zijn...waarna we zo omhoog werken,de kont scheren,dan de voorkan biuj de borst,de rug(met een zadeldekje overlatend) en dan zo de hals en bij sommige nog het hoofd!!
(voor en na
)
zijn de meeste op een klein uurtje geschoren (helemaal )

parouscha schreef:Ik vind ze er juist allemaal mooier op worden!
Hier voorbeeldje : http://members.lycos.nl/wellborn/hpbimg ... 20WEER.JPG
Ik scheer ze allemaal helemaal, niet met een scheermodel vind ik lelijk
En ik heb bij deze altijd de benen opgeschoren , het hele lichaam scheren bij haar viel mij mee, zo stress kip dat 't altijd is maar ze vond 't niet eens eng.
Dus zou gewoon zonder verdoving proberen.
Ik was ze niet omdat ik alleen maar koud water heb en dat te koud is .
Ik zelf wel voor andere scheren , als het paard maar niet schopt, heb 1 keer gehad paard dat tegen mijn apparaat aan schopte, godzij dank werkte hij nog !
Maar sommige kunnen zo in paniek raken, maar normaal gesproken doet een verdoving wonderen
Als je meer vragen hebt vraag je maar

) dan zie je de overgang niet 
maar aan de andere kant kan hij ook heel kleinzerig en overdreven raar reageren op van die dingen waar een ander paard niet van schrikt.
DePennyBitch schreef:Kijk, ik ken Matador en weet dat hij enerzijds een enorme coole hengst ismaar aan de andere kant kan hij ook heel kleinzerig en overdreven raar reageren op van die dingen waar een ander paard niet van schrikt.
Daar kun je zowat een bom onder afsteken, maar van die hele stomme dingetjes kunnen levensbedreigend zijn......
Ik heb hem niet bij voorbaat verdoofd o.i.d., helemaal niks, en alles is goed gegaan, en Jordy kan echt een piepert zijn.