ontheffing van de chipverplichting, wie heeft dit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:32

Ukster schreef:
en wat moet je nou als je pony totaal geen papieren heeft?

Iedere paspoortverstrekkende instantie (dus NHS en stamboeken) moeten ongeregistreerde paarden aan een paspoort helpen. Dus gewoon een leuk stamboek uitzoeken en daar je pony laten registreren. Heb ik ook gedaan, als het goed is krijg ik binnenkort dat paspoort (ZONDER chip).
Mijn paard is oud genoeg om nog niet te hoeven, maar zolang ik er iets over te zeggen heb komt er geen chip in. DNAprofiel vind ik sowieso een stuk veiliger systeem, die chip raakt behoorlijk vaak zoek.....

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:50

Houden jullie er rekening mee dat een dierenarts voor elke handeling vanaf 2006 de identiteit zal moeten controleren, dus ook voor enten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:54

We zullen zien of hij echt voor ieder entbeurt een DNA-test zal laten trekken...Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:02

Ik heb vorig jaar december! een bezwaar ingediend.
Daarna heb ik ergens in maart (geloof ik) een brief ontvangen waarin er een bevestiging stond dat ze mijn brief hadden ontvangen en dat ik binnenkort meer zou horen.......zit nog steeds te wachten. Cool

Heb Digger wel DNA laten registeren en de bevestiging hiervoor zit in zijn paspoort.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:07

smurf schreef:
Mijn stamboek bestaat niet in Nederland, het zit in Oostenrijk, beetje dure hobby dat DNA Scheve mond

Mijn paard heeft een Amerikaans stamboek.
Daar heb ik een DNA kit aangevraagd en deze met DNA weer geretourneerd. Vervolgens ontvang je een DNA nummer en dat plak je in het paspoort. OK dan!
$ 36,00 armer......valt dus best wel mee Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:47

in Oostenrijk doen ze niet aan die flauwekul: ze branden de paarden, chippen doen ze niet aan mee en daarmee uit.

Er is net een hele rel geweest omdat een Nederlander een in Nederland gechipte hengst in Oostenrijk ter keuring aanbood, het beest was niet gebrand,w ant dat mag niet meer in Nederland.

In Oostenrijk kon de in Nnederland geplaatste chip (door de DA geplaatst) niet worden uitgelezen. De hengst werd niet eens gekeurd en kon weer fijn 18 uur op de trailer terug naar huis.

Je kan je paard in Duitsland of Oostenrijk laten branden, dan wordt ie in het stamboek opgenomen en verder niets....

DNA is er wel van mijn paard, hij is een fokprodukt van de universiteit van Wenen: omdat bonte Norikers aan het uitsterven zijn, fokken ze de kleur terug. De mijne was 2 cm te klein bij de 1e keruing, is ie geruind en aan mij verkocht OK dan!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:34

Waratje schreef:
Iedere paspoortverstrekkende instantie (dus NHS en stamboeken) moeten ongeregistreerde paarden aan een paspoort helpen. Dus gewoon een leuk stamboek uitzoeken en daar je pony laten registreren. Heb ik ook gedaan, als het goed is krijg ik binnenkort dat paspoort (ZONDER chip).
Mijn paard is oud genoeg om nog niet te hoeven, maar zolang ik er iets over te zeggen heb komt er geen chip in. DNAprofiel vind ik sowieso een stuk veiliger systeem, die chip raakt behoorlijk vaak zoek.....

was jij veel geld kwijt hiervoor?
en bij watvoor stamboek moet je het dan laten doen hahaha.