Land te nat, wat doen jullie dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:11

Wij hebben ze in de bak sinds een paar dagen. Hier op de zware klei kan je ze niet in de wei houden. Wel hebben we een "paardenplein" gemaakt, een bestraat stuk van 10 x 12 waarop een hooikar staat. Zo kunnen ze toch lekker knabbelen en slepen ze het hooi niet door de hele bak.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:48

In de paddock zetten Haha! Die hebben we sinds dit jaar en ik zou niet meer zonder kunnen, heerlijk als je paarden altijd droog naar buiten kunnen!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:52

Overdag in de paddock (is wel een grote modderzooi, maar ja, ze kunnen in elk geval naar buiten) en 's nachts op stal. Zo blijven mijn weides gespaard. Hopelijk krijgen we deze winter eindelijk toestemming van de gemeente om de paddock te vergroten en de bodem aan te passen, dan staan mijn paardjes volgend jaar ook nog eens met droge voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:57

Ze staat permanent op de paddock met open stal. Weide tot zolang het gaat, nu vind ik dat Amanda door de koeien te opjagen, de boel teveel kapot trapt, dus dan is het jammer, en mag ze niet meer. Koeien nog wel even, want die slopen niet zoveel. Ik ben wel voor behoud van de grasmat, dus als het te nat is, is het te nat, en gaat ze maar rondglibberen op de paddock Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:05

ik zoveel mogelijk buiten in de uitloop, de bak en het land.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:25

We hebben ze nu nog op het land, al kan dat niet lang meer als het zo doorgaat ( allemaal blubberige vertrapte stukken )
Dan komen ze zoals elke winter overdag in en om de bak in hun blubberkampje, lekker soppen maar wel buiten.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:38

Die van mij staat al dag en nacht op stal (helaas)
Ik sta op een pensionstal en de eigenaar wil ze niet meer op het land hebben omdat ze het vertrappen.
Op de dagen dat ik werk hoop ik dat er een stalgenootje is die haar eventjes los laat (die is er meestal wel) en dan ga ik 's avonds ff rijden. Op de dagen dat ik niet werk ga ik meestal 's middags heen omdat het dan het rustigste is en dan zet ik haar en nog een paar in de binnen of buitenbak. Daar blijven ze dan staan todat er iemand anders in wil, en omdat het zo rustig is staan ze vaak de hele middag daar Haha!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:26

die van mij staat nu 's nachts op stal. Overdag gewoon in de wei. Eerste stuk van stal naar de wei is 1 grote modderpoel, en kleigrond. Dus kaplaarzen aan en paard tot aan de knieen in de bagger. Het is een heel groot weiland dus de rest van de dag staan ze niet in de modder. En dan aan het eind van de dag weer terug door de bagger en op stal. Clown

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:24

Overdag gewoon op het land. En als ze 's avonds naar stal gaan worden de beentjes afgespoten. Het land is vooral bij de opening/ingang aardig vertrapt. Ongelofelijk maar waar komt het in het voorjaar toch allemaal weer goed! Ze gaan in het voorjaar meestal een week of twee niet het weiland in maar in de bak zodat het land opnieuw ingezaaid kan worden.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:39

Tja Verward das een goeie, op het land laten, ik heb ook een stal met uitloop, maar daar zakken ze zo 15cm in weg, dus dan laat ik ze maar het weiland vertrappen Verward En in het voorjaar als het droger word, moeten ze op uitloop, zodat het gras kan groeien en ze niet die eiwitrijke sprietjes binne krijgen....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:53

overdag gaan ze in 2 groepen van 3 naar buiten. De groep die binnen blijft krijgt daar hooi (ook om gestamp tegen de deuren te voorkomen) en de groep die naar buiten gaat krijgt hooi in 3 speciekuipen. Tussen de middag worden de mannen omgewisseld. Ze gaan allemaal toch nog wel 5 uur pd naar buiten. In de zomer is dit veel langer, maar om dit jaar toch maar het land te sparen hebben we het nu zo opgelost en het bevalt super.