welk ras bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:51

Connemara..

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:52

Kwpn ...

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 18:00

Ik zit te twijfelen tussen, arabier, new forest, en welsh. fjord of haflinger lijkt me te sterk Lachen

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 18:01

weet iemand nog een site waar je veel rassen op kunt zien?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 18:46

Als een haflinger je te sterk lijkt kun je hem ook kruisen met iets he...bijvoorbeeld een Haflinger met een Welsh of met een arabiertje...daar krijg je best leuke pony's uit! Er zitten op bokt ook wel wat mensen met een Haflo (Haf x Arab) geloof ik!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:45

Voor arabische volbloeden moet je eens kijken bij www.el-zarabia-arabians.nl
Deze Arabische volbloeden zijn spaans dit houd in een barok type...
Ook doen zij aan bemiddeling van diverse paarden en pony's.....en niet alleen het Arabisch volbloed

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:25

Oke bedankt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:52

New Forest !!! Haha! Geweldige beestjes! Zeker een aanrader Knipoog Connemara vind ik nochtans ook iets mooi, of arabier , of een.......

nou ja, kijk eens rond Tong uitsteken

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:25

iets van een nrps of een kwpn-er, maar er zijn ook zat leuke kruisingen hoor!
ik zou als ik jou was gaan voor n paard, wand ik weet niet hoe oud je bent, maar het is niet leuk als je je paardje later weer weg moet doen omdat je dr te groot voor bent geworden... denk dr goed over na.
heeel veel plezier met je toekomstige paardje Haha!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 20:50

ik ben 15, maar ben nu al gestopt met groeien ( 1.50 klein Boos! ) dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken Lachen . ik vind zelf een new-forest of een welsh wel leuk, dus ik denk dat ik daar voor ga Haha! connemara heb ik nog nooit mee te maken gehad dus dat weet ik niet, heeft iemand een site Bloos

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:55

Hey fanny,

Ik denk dat het beste bij jou past een welsh, new forest of een nrps pony.
Ik zou als ik jou was geen zwaardere pony pakken omdat ik denk dat je die niet zo goed aan kunt ( niet hard bedoeld ofzo, maar weet je nog van toen met kevin Knipoog )
gr Aniek

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:31

ik zou op het karakter kijken, maar als je het echt wil weten, een dikke vette grote bolle welch moet woesh woesh maantjes, die zijn zooo gaaf Clown , en weet je trouwens cker dat je uitgegroeit bent? anders zou het zonde zijn als ie na een tijdje te klein is, maar dat zal je wel bekend zijn Clown
veel plezier alvast met je paardje

xxx naomi

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:17

Wel jammer dat veel mensen zoveel negatieve vooroordelen over een ras hebben. Een haf te sterk? Het ligt er maar aan hoe je hem opvoedt en als een welsh echt wil kan hij ook behoorlijk sterk zijn. Een arabiertje te fel? Zou kunnen, heb ik geen ervaring mee maar volgensmij zijn ze niet fel maar gevoelig en heel goed om van te leren.
Kortom, je moet gewoon rondkijken waar het mee klikt. Zoek een paar advertenties en ga als het zover is naar een leuk paardje/pony op zoek. Het ras zegt zo ontzettend weinig. En een pony gedraagt zich soms bij de ene eigenaar totaal anders dan bij de andere. (net zelf meegamaakt Tong uitsteken).
Dus zoek gewoon het paardje van je dromen op karakter, niet op merknaam!
veel succes Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:05

Ik ben grote fan van de New Forest Haha!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:18

als jegraag wedstrijden wilt rijden kun je misschien beter een paard kopen.. tenminste je zegt dat je eindexamen moet doen dus dan zal het wel niet zo lang meer duren tot je 18 wordt...
(heb het topic niet helemaal gelezen dus weet niet of dit al gezegd is)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:22

niet naar ras kijken.... kijk naar karakter van het paard en naar dat wat je wilt... dan speelt het ras geen enkele rol Knipoog

Karin1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:08

Ik vind het ras ook niet belangrijk, maar als ik dan toch iets moet zeggen: Arabier of Welsh! Haha!

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:19

haflinger!

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:22

Een fjord met ervaring, die je kent. Als je ze te sterk vind. Ken er zat die gewoon netjes dressuur lopen en t zijn heerlijke recreatie paardjes!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:25

calypso1989 schreef:
niet naar ras kijken.... kijk naar karakter van het paard en naar dat wat je wilt... dan speelt het ras geen enkele rol Knipoog

Goed plan, zoek jij nou maar lekker naar een brave pony (wat niet wil zeggen sloom of lui) Maar eentje waar je echt vriendjes mee kan worden en plezier kan hebben.
Het is je eerste pony tegen de tijd dat je gaat zoeken wil je ze allemaal hebben. Tip spreek met jezelf en je ouders af dat je minstens vijf bezichtigingen gedaan moet hebben voor jullie wat beslissen. Dan krijg je namelijk pas echt in de gaten wat bij jou past. Is die ene eerste dan al weg, das dan jammer gewoon verder zoeken. Ze zijn allemaal leuk en mooi en lief en er zijn er genoeg.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:38

^^^ goede tip! Ik daht ook bij de eerste pony die we zagen, dit is 'm! Maar bij de derde had ik pas écht het gevoel dat HET HEM WAS. Je moet op je gevoel afgaan. Als je ook maar een momentje twijfelt: Niet doen!
Dit is echt een goede tip voor iedereen die een pony/paard gaat kopen want in je enthousiasme kan je soms een verkeerde beslissing maken.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:09

De rustige ruiter kan het wildste paard zo tam maken als hij wil, een pittige ruiter kan een lam paard zo wild maken als hij wilt! Wijze uitspraak Haha!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:46

QuijoSavan schreef:
Arabiertje vind ik persoonlijk beetje te fel voor iemand die zijn 1ste paardje gaat kopen.

New Forest is inderdaad leuk! Heb een allesmannetje gehad (bos in en M1 dressuur en springen!! Gaat Z springen nieuwe eigenaar).

Kijk gewoon eff rond en dan kom je vanzelf het droom beesje tegen!

Hoezo een vooroordeel over arabieren?
Zelf zeker geen ervaring met het ras. En anders zeker met 1 die niet zo'n goede opvoeding heeft gehad.

Het is altijd met elk ras maar afwachten wat het is/wordt. Bij de New Forest heb je ook rotbeesten ertussen zitten. Net zoals dat een haflinger of Fjord niet altijd sloom etc zijn.

Kijk gewoon wat rond en zie wat je tegenkomt, en het belangrijkste is toch wel dat het klikt. Je kan nog net zo'n mooi en lief paard hebben, maar als de klik er niet is, dan zal het ook nooit wat worden.