Cap na val vervangen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:28

Bij het boekje van mijn Casco cap zit een sticker die een Austausch-Service is. Er staat het volgende op:

Casco ersetzt Ihren Helm bis zu einem Betrag von 50% des empfohlenen Verkaufpreises, wenn dieser durch einen Reitunfall unbrauchbar wird. Als Erstbesitzer können Sie diesen Service für einen Zeitraum von drei Jahren ab dem Kaufdatum nutzen.

Und so erhalten Sie einen neuen Ersatzhelm: Schicknen Sie den defekten Helm aureichend frankiert an de CASCO Schutzhelme GmbH.

Wir benötigen weiterhin den originalen Kaufbeleg und ein detaillierten Beschreibung des Unfallhergangs. Den beschädigten Helm ersetzen wir Ihnen durch einen Neuen. Dabei duchen wir das Modell für Sie aus, welches im aktuellen Sortiment hinsichtlich Form, Preis, Größe und Dekor dem defekten Helm am nächsten kommt. Der Helm wird Ihnen per Nachnahme zugesandt.

Dieser Austauschservice gilt ausschließlich für die Modelle:

Yougster, Master, Arcus, Duell, Winner, Classic, Freelander, Fighter

Ik had geen bon bij mijn cap gekregen, ben hiervoor teruggegaan naar de winkel vanwege deze service. Hadden ze nog nooit van gehoord!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:35

stel je voor dat je elke dag van je paard afvalt moet je elke keer een nieuwe cap kopen Scheve mond kijk er zit natuurlijk verschil in maar dat doe je toch niet Verward ik iig niet

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:41

nee natuurlijk niet maar zij heeft een hersenschudding op gelopen met haar cap op... daaruit concludeer ik dat die toch wel een klappertje heeft opgelopen.
Ook omdat we denken dat ze een hoef tegen haar hoofd heeft gehad Lachen
Dan lijkt een nieuwe cap mij wel verstandig

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 22:54

Ik ga wel even naar de ruitersportzaak en kijken wat ze er daar over zeggen, maar ik koop denk ik wel een nieuwe. Stel je voor dat ie wel kapot is.....liever mijn cap kapot dan mijn schedel....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:36

Ik heb 23 jaar wegrace-ervaring met motorfietsen ben en meermalen afgestapt van de fiets dus rij nu relatief veiliger paard met enkele kilos titanium en méters 'verhaallijn' als aandenken. Kortom; enige ervaring met helmen Schijnheilig

Als je echt op de helm gestuiterd bent op harde ondergrond, zo van even een fractie van een seconde misselijkmakend 'tók': vervangen!

Ben je 'bóf' in het zand gekwakt, maak je dan niet té veel zorgen. Ook al heb je dan een geschud zelfvertrouwen of zélfs een hersenschudding, de hélm is dan hoogstwaarschijnlijk ok. Maarreh, twijfel? Dan vervangen, want angst is een ramprecept

Vraagje: waarom heb je dat ding eigenlijk? Omdat het moet? Geen nieuwe kopen dan.
Omdat je weet wat de hoofdzaak is? Vervangen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:48

Neonlight schreef:
Bij het boekje van mijn Casco cap zit een sticker die een Austausch-Service is. Er staat het volgende op:

Casco ersetzt Ihren Helm bis zu einem Betrag von 50% des empfohlenen Verkaufpreises, wenn dieser durch einen Reitunfall unbrauchbar wird. Als Erstbesitzer können Sie diesen Service für einen Zeitraum von drei Jahren ab dem Kaufdatum nutzen.

Und so erhalten Sie einen neuen Ersatzhelm: Schicknen Sie den defekten Helm aureichend frankiert an de CASCO Schutzhelme GmbH.

Wir benötigen weiterhin den originalen Kaufbeleg und ein detaillierten Beschreibung des Unfallhergangs. Den beschädigten Helm ersetzen wir Ihnen durch einen Neuen. Dabei duchen wir das Modell für Sie aus, welches im aktuellen Sortiment hinsichtlich Form, Preis, Größe und Dekor dem defekten Helm am nächsten kommt. Der Helm wird Ihnen per Nachnahme zugesandt.

Dieser Austauschservice gilt ausschließlich für die Modelle:

Yougster, Master, Arcus, Duell, Winner, Classic, Freelander, Fighter

Ik had geen bon bij mijn cap gekregen, ben hiervoor teruggegaan naar de winkel vanwege deze service. Hadden ze nog nooit van gehoord!

Heb je van dat duitse stuk misschien een vertaling????????

Even on topic:
Als je hard gevallen bent waarmee je met je cap ergens tegenaan gekomen bent kun je hem gewoon beter vervangen.
Je hoeft namelijk geen scheur te zien of te voelen, maar er kan wel een zwakke plak in de cap zitten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:25

na een val koop ik nooit een nieuwe cap maar in jouw geval, dat er een harde trap op is gekomen, zou ik dat wel doen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:51

Lunas schreef:
Voor Nederland: In de Arbo-wetgeving(veiligheid) staat dat iedere veiligheidshelm om de 3 jaar vervangen moet worden. Na een slag op de helm, of val op de helm, moet deze ook vervangen worden.

Natuurlijk wordt het een heel kostenplaatje om na iedere val een nieuwe helm te kopen.

Geld een ARBO wet ook voor particulieren die paardrijden??

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:55

Dat houdt dus in dat als mijn cap uit mijn kastje valt dat ik een nieuwe moet kopen.
Als de ARBO mijn dan sponsort wil ik dat wel doen Haha!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:10

mij hebben ze het altijd aangeraden
na een val is je cap niks meer waard

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:38

ik ben woensdag ook van het paard gevallen en de cap die ik op had heb ik al 2 jaar in die 2 jaar ben ik al een aantal keer van paarden gevallen en ik vond het niet nodig om een niewe te kopen maar na d elaatste val wel!
de heele zijkant is ingedeukt! dat kan tog niet goed zijn lijt mij? iik heb zelf een lichte hersenschudding dus dat zegt in ider geval genoeg lijkt mij.
ik heb al wel eens gehoord dat als je je cap terug stuurt naar de fabricant ze kunnen kijken of i nog goed is maar heb dit zelf nog nooit uit geprobeerd ik had eerst een horka cap maar ga nu over op een casco met zoon verstelbaar wiel aan de achterkant.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:41

In jou geval zou ik idd een nieuwe kopen

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 18:49

Inmiddels heb ik een nieuwe cap...gister de hypoplaza even gesponserd...