Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pendrag schreef:Al is het in 10 keer. Het is gewoon teveel voor een paard. Als steppedier eet hij minstens 16 uur per dag ruw gras en stengelig voer. 5 kg geconcentreerde brokken past dus niet echt in het verteringssysteem van een paard.

. En ik denk dat, zoals Ktje zegt, elk paard idd anders is. Pendrag schreef:Al is het in 10 keer. Het is gewoon teveel voor een paard. Als steppedier eet hij minstens 16 uur per dag ruw gras en stengelig voer. 5 kg geconcentreerde brokken past dus niet echt in het verteringssysteem van een paard.
Pendrag schreef:Ik kan me geen paard voorstellen dat echt zoveel krachtvoer nodig heeft. Vergeet niet dat een paard in het wild makkelijk 50 km per dag loopt! Dus zo hard werken onze paarden niet hoor. Natuurlijk is ieder paard anders. Maar ipv meer kilo's voeren, voer ik liever betere, geconcentreerdere kwaliteit. Ik heb zelf een ruin van 1.78m die hard traint. En met z'n 2 kg muesli van Marstall ziet hij er fantastisch uit en barst hij van de energie. Hij krijgt met deze muesli alleen schone stoffen binnen die goed verteren. Ik brok zitten vaak teveel stoffen die het paard niet optimaal verteren kan. Dan heb je veel kilo's nodig. Maar het belast het spijsverteringssysteem van je paard wel enorm. Vandaar mijn keuze voor schoon, geconcentreerd voer met onbeperkt goede kwaliteit hooi.
Pendrag schreef:Ik kan me geen paard voorstellen dat echt zoveel krachtvoer nodig heeft.
) krijgt: