Prijzen van een shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:20

Lisjuh87 schreef:
mijn shet kost voor stalling alleen al 105 euro in de maand maar dat heb ik ervoor over als je naar de prijs kijkt om een dier aan te schaffen ok...maar als je dat al vraagt dan twijfel je dus of je het wel red met geld enzo dus zou ik er nog maar een paar keer over nadenekn voordat je aan zo´n verantwoording begint....stel dat het beestje wat krijgt dan is het een hele verantwoording...

105 euro?? jeetje
Die van mij staan in een wei bij een pensionstal voor 20 euro per pony s'winters met schuilstal en voer inbegrepen

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:34

Tooske schreef:
Enting 2 keer? Denk dat 1 keer voldoende is hoor
En een wormkuur elke 10-12 wk is ook meer dan zat
Nou een verzekering bij een Shet vindt ik niet nodig en rontgenologisch keuren van een shet?? hahaha
Die van mij niet hoor!!!

1x enting is niet voldoende als je paard met meerdere paarden in aanraking komt. En wormenkuur lijkt me wel handig als er opeens iets mis is met het weiland of wat dan ook of een ander paard heeft het waardoor het in het weiland komt dan ...inderdaad keuren van een shet vind ik ook beetje onnozel mijn shet is ook niet gekeurd...

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:35

Tooske schreef:
105 euro?? jeetje
Die van mij staan in een wei bij een pensionstal voor 20 euro per pony s'winters met schuilstal en voer inbegrepen

Ja maar bij ons staan ze neit altijd op wei overdag 7 uur rest op stal je betaals gewoon voor de stal en ik betaal de helft omdat ze met zn 2en in een stal staan anders had ik 210 euro moeten betalen en dat had ik dus niet gedaan...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:49

Als de Shet op een erg groene wei komt te staan, hoef je hem in de zomer waarschijnlijk niks bij te voeren, in de winter wat hooi en misschien een beetje ponybrok..Veel biks hebben Shetlanders niet nodig. Mijn verzorgpony's krijgen in de winter een handje biks per dag...
Wormenkuur 4 of 5 keer per jaar...Een Shet moet dacht ik een halve spuit, zijn dus 3 spuiten per jaar, ben je rond de 30 euro aan kwijt. Inentingen weet ik niet hoe veel dat kost en hoefsmidkosten verschilt per hoefsmid...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:07

Ik betaal voor 2 shetten in 1 box 150 euro per maand. Staan overdag buiten en 's nachts binnen. Hoefsmit 2 keer per jaar om wat rond te vijlen want voor de rest doe ik dat zelf (ong 15-20 euro per keer) Zo'n 4 keer per jaar ontwormen. Twee keer per jaar enten (wij gaan op wedstrijd en rijden les, dan is 2 keer per jaar wel nodig)
Voor hetzelfde geld had ik ook een paard kunnen betalen! Op mijn stal in het westen betaalde ik 200 euro per maand.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 17:52

Dus:
enting 1x per jaar €??
wormen kuur om de 6 weken(?) €8,- tot €12,- per wormenkuur
DA €??
Hoefsmid €??
Tuig:
-Zadel
-Hoofdstel
-Halster
-Halstertouw

Voer 1zak ponnybrok (of ander brok) €??

Wie kan mij de ontbrekende prijzen duidelijk vertellen???

Pricilia

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:55

Zojuist laten enten (deelvisite) en was €50 kwijt voor shet + haf.
Ik laat ze 1x per jaar enten. Betaal €90 stalling, half pension (incl voer, stro, hooi/kuil, wel zelf mesten)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:03

okej

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 18:07

Dus dit is het lijstje (prijzen moeten nog)

DA: €
Hoefsmid: €
Stalling: €
Wormenkuur (om de 11 a 12 weken): €8,- tot €12,- per wormenkuur met 1 wormenkuur kan je met een shet 3x
Voer in de winter met 1 zak brok bijvoeren €

Tuig:
- Zadel €
- Hoofdstel €
- Halster €
- Halstertouw €
- Poetspullen (heb ik al)

De prijzen die onderbreken willen jullie die mij ff duidelijk vertellen?

Pricilia

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:14

pricilia schreef:
Dus dit is het lijstje (prijzen moeten nog)

DA: €kan je weinig over zeggen, verschilt per DA, en wat je moet doen
Hoefsmid: €ik ben 10 euro per keer kwijt, zeg maar 4x per jaar
Stalling: €90 pm
Wormenkuur (om de 11 a 12 weken): €8,- tot €12,- per wormenkuur met 1 wormenkuur kan je met een shet 3x
Voer in de winter met 1 zak brok bijvoeren €

Tuig:
- Zadel € 100/400
- Hoofdstel € 20/40
- Halster €[b5/20[/b]
- Halstertouw €[b]5/15[b]
- Poetspullen (heb ik al)

De prijzen die onderbreken willen jullie die mij ff duidelijk vertellen?

Pricilia

Verder hoop ik oprecht niet dat je een shet neemt omdat een shet goedkoper zou zijn dan een grote pony. Dat zie je helaas erg veel

HappyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:17

Het ligt er nogal aan wat voor een shet t is, Pricilla.
Je kunt niet zomaar een bedrag noemen voor jouw toekomstige shet. De mensen hierboven hebben je al een indicatie gegeven van wat zij ongeveer kwijt zijn, misschien kun je daar zelf een conclusie uit trekken Lachen .

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:30

Dat enten 2 keer doe ik zelfs niet met mijn KWPN'er en dat zeggen dierenartsen maar al te graag 2 keer extra euro's voor hun.
Maar ik vindt het niet nodig en zeker bij Shetlanders niet

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 00:01

Tooske schreef:
Maar ik vindt het niet nodig en zeker bij Shetlanders niet

Shetlanders zijn niets anders dan KWPN'ers of whatever... die kunnen net zo snel iets oplopen dan een ander ras...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:35

Dus:
enting 1x per jaar € Ligt aan de dierenarts die je hebt

wormen kuur om de (zomers) 8 weken ('s winters) 12 weken: ligt aan de wormenkuur, ik ben 3 spuiten per jaar kwijt

DA € zie enting

Hoefsmid € ligt aan de smid, als het alleen bekappen is heb je sneller een smid gevonden dan als je het dier ook wilt laten beslaan

Tuig:
-Zadel 100-400 euro
-Hoofdstel 20- weet ik veel
-Halster 8 euro (je zit dan vaak in de veulenmaten te kijken)
-Halstertouw 5 euro ofzo????

Voer 1zak ponnybrok (of ander brok) € ligt aan het merk.... Subli is het goedkoopste en hebben ponybrok voor sobere rassen dus juist shetlanders

En wat te denken van de huur van het land? Komt maandelijks terug. Als je 24 uur per dag buiten laat staan zorg dan wel voor een schuil mogelijkheid en als het land te nat wordt en het gras wordt vertrapt zorg er dan ook voor dat ie binnen kan blijven, want om het gras ieder jaar weer door te zaaien wordt je ook niet vrolijk van. In de zomer hoeven shetten geen brok te hebben, 's winters kun je ze een beetje bij voeren met hooi en brok.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:17

Annechien schreef:
En wat te denken van de huur van het land? Komt maandelijks terug. Als je 24 uur per dag buiten laat staan zorg dan wel voor een schuil mogelijkheid en als het land te nat wordt en het gras wordt vertrapt zorg er dan ook voor dat ie binnen kan blijven, want om het gras ieder jaar weer door te zaaien wordt je ook niet vrolijk van. In de zomer hoeven shetten geen brok te hebben, 's winters kun je ze een beetje bij voeren met hooi en brok.

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat 1 shet een land kapot trapt Lachen
Wij hebben ons eerste jaar 3 shetten op een stukje land gehad en die winter was het nat.......maar ze hebben echt zelfs met hun 3en niks kapot getrapt, het jaar daarop hadden we er 1 fjord bij en toen was het hommeles......toen konden we gaan zaaien Scheve mond

Hoefsmit moet je toch tussen de 17.50 en 25 euro rekenen voor bekappen (dat verschilt geloof ik ook nog wel per regio).
Wij betalen in ieder geval voor het bekappen rond de 20 euro.
Maar als je wat met je shetlander gaat doen, rijden/mennen, dan heb je kans dat hij/zij op ijzertejs moet en dat is best prijzig.

Een zak voer kost rond de 7 euro maar zou wel voorzichtig zijn met bijvoeren van een shet met brok (zelf in de winter)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:09

1x per jaar enting is dus goed...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:13

Ligt eraan hoeveel je van je erf gaat met de pony. Als je veel bij andere paarden komt en op andere maneges,stallen etc kun je beter 2 keer enten.

Maar je kan nooit uitgaan van een vaste prijs, je moet je echt nergens op vastpinnen, er kunnen zulke rare extra kosten bijkomen waar je niet op rekent...

Maar Pricilia, wil je nou een shet omdat je dat echt de leukste pony's vind... of omdat ze goedkoper zijn in aanschaf dan een grotere pony ?
Want dat laatste komt een beetje zo op mij over, je bent heel erg op de prijzen gericht, en heel veel doen dat zo, om vervolgens de shetlander waar je toch eigenlijk niet zoveel mee kunt als grasmaaier in de wei te laten staan....

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:34

Dus enting is voor 1x genoeg??

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:36

Dus 1x per jaar een enting is genoeg??

Pricilia

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:37

sorry door het vaak van die enting zeggen...

maar de shet komt niet op een manege of een stal

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:57

SANEX schreef:
Ligt eraan hoeveel je van je erf gaat met de pony. Als je veel bij andere paarden komt en op andere maneges,stallen etc kun je beter 2 keer enten.

Maar je kan nooit uitgaan van een vaste prijs, je moet je echt nergens op vastpinnen, er kunnen zulke rare extra kosten bijkomen waar je niet op rekent...

Maar Pricilia, wil je nou een shet omdat je dat echt de leukste pony's vind... of omdat ze goedkoper zijn in aanschaf dan een grotere pony ?
Want dat laatste komt een beetje zo op mij over, je bent heel erg op de prijzen gericht, en heel veel doen dat zo, om vervolgens de shetlander waar je toch eigenlijk niet zoveel mee kunt als grasmaaier in de wei te laten staan....

LEZEN Voor je nog 2 keer hetzelfde vraagt.... en zou je antwoord willen geven op mijn onderste vraag ? ( een vraag die anderen ook al gesteld hebben ? )

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:40

Ten eerste neem ik een shet omdat: Ik ze de leukste pony's van de hele wereld vind (ook al kan ik er niet zo veel mee dan voor een karretje zetten en soms een keer gaan rijden)
Ten tweede: Het weilandje is niet zo heel groot net groot genoeg voor een a/b ponytje

Ik vraag de prijzen omdat: Ik ze van me ouders op moet schijfen, zodat ze ongeveer weten hoeveel ze per jaar kwijt zijn!