Wie rijdt er nu sinds 1 oktober met cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:42

Ik rijd altijd met veiligheidscap. Ik geloof dat ik me "naakt" zou voelen als ik zonder zou rijden.

Als je een keer een zware hersenschudding hebt gehad, dan weet je hoe een zware klap op je hoofd aanvoelt. De pijn was nog niet eens het ergste: door het tijdelijk geheugenverlies heb je toch geen idee waar die pijn vandaan komt. En als een demente bejaarde stel je dan 10 keer achter elkaar dezelfde vraag, om na 3 seconden het antwoord al weer te vergeten. Na drie weken had ik nog steeds moeite om zonder houvast rechtuit te lopen.

Voor mij dus geen rijden zonder veiligheidscap!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:49

Ja sinds 1 oktober 1975 Haha!
(toen ben ik begonnen met paard hobbellen)heel toevallig van het weekend voor het eerst zonder buiten
en mijn paard was helemaal leip (doet tie anders nooit.. )
veel mazzel gehad dus

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:51

Ik ook altijd..
Als mn ouders zien dat ik zonder cap op Bijou klim dan krijg ik een schop onder mn kont waarschijnlijk Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:54

ik rijd altijd met cap. Ik ben begonnen op een manege waar dat gewoon verplicht was en ben toen gaan rijden op een fjord van iemand, ook in de manegelessen en soms voor mezelf. Ik heb 2 of 3 jaar op die fjord gereden en in die tijd 1x me cap vergeten op te doen. Op Penotti moet iik mijn cap op, omdat hij van de manege is. Soms rijd ik nog wel eens op de fjord, en omdat de eigenaresse [Jolita op bokt] zelf ook zonder rijd ben ik sneller geneigd om hem zelf ook niet te pakken. Heb in totaal misschien 3 of 4x zonder cap gereden en dan in de buitenbak en binnenbak. Buiten ga ik niet zonder.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:58

AnoeskaB schreef:
Ik rijd altijd met veiligheidscap. Ik geloof dat ik me "naakt" zou voelen als ik zonder zou rijden.

Als je een keer een zware hersenschudding hebt gehad, dan weet je hoe een zware klap op je hoofd aanvoelt. De pijn was nog niet eens het ergste: door het tijdelijk geheugenverlies heb je toch geen idee waar die pijn vandaan komt. En als een demente bejaarde stel je dan 10 keer achter elkaar dezelfde vraag, om na 3 seconden het antwoord al weer te vergeten. Na drie weken had ik nog steeds moeite om zonder houvast rechtuit te lopen.

Voor mij dus geen rijden zonder veiligheidscap!

zo'n naakt gevoel heb ik dan ook Tong uitsteken met voltige is het trouwens niet verplicht, terwijl dat 3x gevaarlijker is dan paardrijden zelf! Mijn caps waren btw altijd goedgekeurd en voorzien van 3 puntssluiting. Nu heb ik zo'n caso met 4puntssluiting, goedgekeurd.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:05

Ik rij 'bijna' altijd met cap. De keren dat ik niet met cap heb gereden is op één hand te tellen en daarbij was het onverwachts dat ik ging rijden (wisselen tijdens rit van fiets naar paard).

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:11

Op mijn manege is het inderdaad ook al zo'n 2 jaar verplicht. Als je zonder rijdt, wordt je zonder pardon de bak uitgestuurd. Ik ook, met mijn eigen pony. Als ik geen cap op heb (en dan rijd ik western, zie je het voor je? Western met cap ) mag ik er niet eens komen rijden. Dan kies ik liever eiren voor mijn geld.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:16

Trouwens, als ik les bij mijn instructrice, moet ik (al voor 1 oktober) een cap op, zodat zij niet aangeklaagd kan worden voor eventueel letsel van mij Verward

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:23

Heb altijd al met een cap gereden Knipoog
Ik mocht niet eens zonder cap rijden, bovendien vind ik het veel veiliger.
Als je een goede cap hebt zal het toch ook wel fijn zitten?

-xxx- MaanMeisje *LOL*

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:26

En ik vind dat je aan een cap ook moet wennen. En bovendien zijn die caps zo gemaakt, dat ze op de meeste hoofden comfortabel zijn af te stellen Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 19:26

als ik les heb op Lady heb ik altijd mijn cap op.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:27

Er zijn ook zoveel verschillende soorten caps dat er voor ieder hoofd wel een passende te vinden is. Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:28

Ik rij met cap sinds 1 oktober, op de manege was het voor mij en andere die boven de 16 zijn ook weer verplicht, dus hou mij er nu aan ook bij mijn eigen pony's ondanks dat het daar niet verplicht is.. Vind het gewoon een veiliger gevoel.

love_eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:28

hay hay
ik rijd altijd met cap *LOL* majah ik vind het wel een beetje lomp ding somige caps zijn zo groot heh en ik heb niet zon groot hooft die cap is bijna groter dan me hoofd Bloos Bloos! Vingers aflikken majah ik blijf er wel mee rijden... *LOL* voor me eigen veiligheid.. *LOL* dus voor de rest wees slim en rij met cap *LOL* OK dan!
groetjes ser *LOL*

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:31

Ik heb altijd met cap gereden en stop er ook niet mee. Ik ben samen met nog 2 of 3 anderen de enige van de stal waar ong 25 mensen staan die met cap rijden. Iedereen mag t voro zichzelf weten maar ik voel me gewoon beter op m'n gemak met een cap.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:58

Met springen en buitenrijden sowieso en ook als het regent Haha! En met lessen. Eigenlijk dus bijna altijd want ga 3X perweek op pad voor les en wedstrijden. en dan 1 x springen en 1x buiten dus en dan is er nog een dag vrij en een dag af en toe longeren dus bijna altijd.

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:21

ik rijd niet altijd met cap, soms vergeet ik hem te pakken en zit ik al op me paard en dan heb ik geen zin om die cap de gaan pakken. Een voordeel van een cap vind ik dat het in de winter lekker warm is!! hihi

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:38

ik reed altijd al met cap

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:50

Ik rij ook altijd met cap, omdat ik me dan veiliger voel en omdat het verplicht is bij ons op de manege Haha! . Had er eigenlijk nog niet eens aan gedacht om zonder cap te rijden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:52

ik rijd altijd met cap... het ziet er misschien niet uit, zeker niet met mijn westernzadel... Haha! Maar het is wel mijn hoofd, en ik moet er mijn hele leven nog mee doen... Haha!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:54

Ik mag van mn ouders nooit meer rijden als ze erachter komen dak geen cap op had... dus ik moet wel Haha! en vind het ook een veiliger gevoel hoor.. 1 keer was ik mn cap vergeten en gingen op een buitenrit, best dom van mij dat weet ik, maar toen ben ik dr dus afgevallen (eerste keer in 1,5 jaar) verder niks ernstigs, maar voortaan netjes cap op

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:02

Een paar jaar geleden kreeg ik commentaar van mijn dochters omdat zij een cap op moesten doen en ik altijd zonder reed. Toen heb ik zo'n ding met luchtgaten gekocht. Daar krijg ik geen hoofdpijn en andere bijverschijnselen van dus sindsdien zet ik hem ook braaf op. Een paar jaar geleden zag je nog bijna niemand met cap rijden, tegenwoordig zie ik meer mensen met dan zonder op het paard zitten.
Sinds ze verplicht zijn bij vrijwel alle lessen lijkt er toch een omslag gekomen te zijn.
En die omslag is er ook bij mij gekomen. Ruim dertig jaar zette ik hem alleen op tijdens wedstrijden, nu voel ik me prettiger met mijn hoofddeksel en is het een gewoonte geworden. Nou ja, bijna een gewoonte want laatst stapte ik van het paard en ontdekte ik dat hij nog op het bankje in de bak lag Bloos!

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:24

Ik rij zonder cap.... En ik blijf ook zonder rijden...

Sommige mensen vinden het dom.. Maar het is mijn eigen risico....

Hoef er verder ook geen discussie over...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:33

Ik niet altijd. Maar is wel op 1 hand te tellen.. Bijv. gister voor het eerst op Mira, was mn cap kwijt, na het rijden trouwens wel weer gevonden Bloos!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:50

Is het verplicht gesteld bij alle verzekeringen?