Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnoeskaB schreef:Ik rijd altijd met veiligheidscap. Ik geloof dat ik me "naakt" zou voelen als ik zonder zou rijden.
Als je een keer een zware hersenschudding hebt gehad, dan weet je hoe een zware klap op je hoofd aanvoelt. De pijn was nog niet eens het ergste: door het tijdelijk geheugenverlies heb je toch geen idee waar die pijn vandaan komt. En als een demente bejaarde stel je dan 10 keer achter elkaar dezelfde vraag, om na 3 seconden het antwoord al weer te vergeten. Na drie weken had ik nog steeds moeite om zonder houvast rechtuit te lopen.
Voor mij dus geen rijden zonder veiligheidscap!
met voltige is het trouwens niet verplicht, terwijl dat 3x gevaarlijker is dan paardrijden zelf! Mijn caps waren btw altijd goedgekeurd en voorzien van 3 puntssluiting. Nu heb ik zo'n caso met 4puntssluiting, goedgekeurd.
) mag ik er niet eens komen rijden. Dan kies ik liever eiren voor mijn geld.
en vind het ook een veiliger gevoel hoor.. 1 keer was ik mn cap vergeten en gingen op een buitenrit, best dom van mij dat weet ik, maar toen ben ik dr dus afgevallen (eerste keer in 1,5 jaar) verder niks ernstigs, maar voortaan netjes cap op