commentaar wandelaars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:12

Loop ik naast m'n pony vragen ze waarom ik er niet op ga zitten, maar zit ik er op dan ben ik een dierenbeul omdat ik te groot ben Verward

Ik trek mij er niets van aan. Het plaatje is niet mooi, maar zolang ik hem niet in de weg zit en wij er allebei lol in hebben...
Mijn pony wil ik nog zeker 20 jaar in goede gezondheid bij me houden, dus ik ben wel voorzichtig met hem.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:16

ach ja ik trek me er weinig van aan, je hebt er echt miereneukers tussen zitten.

Heb wel eens gehad dat ik op mijn paard zat en die had net gemest, of ik het even kon opruimen ( polderweggetje waar wel meer lag) ja best vervelend, maar mest die tegen de berm aanlegd is niet zo heel storend en ik kan moeilijk een poepschep op mijn rug binden..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:24

Mag het ook over crossfietsers gaan.........want daaaar erger ik me wel zo aan Stoom uit je oren . Rijden altijd over ruiterpaden en hebben altijd wat te zeggen. Bijvoorbeeld: Jullie denken ook dat je alleen op de wereld bent (maar het was toch een ruiterpad waar we op reden??)
Of: Houd dat paard bij je, straks komen er ongelukken (als ze op een paadje van 30 cm breed je hijgend proberen in te halen).

Met wandelaars weinig problemen. Da's maar goed ook, want een van mijn paarden heeft de vreemde gewoonte om naar mensen toe te stappen als ze een appel eten of een knisperend zakje hebben......... Haha!

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:26

ik reed een keer buiten met me vorige paard, hij was heel rustig en lief, maar ik kwam bij een bruggetje en daar wou hij niet overheen omdat het water een beetje golfde en tegen de kant aan ging en het eerste wat je dah hoort van mensen die langslopen of fietsen is: ooh jij mag eerst wel eens leren paardrijden!! echt zo dom, ik heb dan zoiets van ga er lekker zelf op zitten en probeer het zelf maar!! ik kan daar echt niet tegen van die zeurende mensen die er niks vanaf weten!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:34

_Romana_ schreef:
ach ja ik trek me er weinig van aan, je hebt er echt miereneukers tussen zitten.

Heb wel eens gehad dat ik op mijn paard zat en die had net gemest, of ik het even kon opruimen ( polderweggetje waar wel meer lag) ja best vervelend, maar mest die tegen de berm aanlegd is niet zo heel storend en ik kan moeilijk een poepschep op mijn rug binden..

OK dan! hahaha,doe jij dat niet:poepschep op je rug?? ikke wel hoor Clown

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:45

Moet je met je Shetlander gaan wandelen...Je krijgt alleen maar commentaar zoals van "wat een grote hond" en heel vaak zeggen mensen die met een hond aan het wandelen zijn van "zijn jullie ook je hond aan het uit laten" en soms heb je ook nog van die mensen die zeggen dat hun hond bang wordt van de *paarden* (*shetlandponytjes, ja oke shetlanders blijven pony's) maar dat is zo erg irritant... Misselijk

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:45

ooh echt?? heb je een speciaal tuigje om dan Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:54

Ik reed nog wel eens met mijn shetlander naast mijn fiets.
Vrouw zegt: dat is zielig die pony naast de fiets
Ik zeg: Tja, geprobeert hem achterop te zetten maar dat wou niet.

Inderdaad vaak opmerkingen ook dat het zielig is om het beestje zo'n grote, zware kar (lichtgewicht marathonwagen) te laten trekken. Dan zeg ik vaak dat het veel zieliger is als zo'n beest de hele dag zichzelf een koliek vreet in de wei.

1 keer een hele irritante werkeloze buitenlander van tegenover mij uit de straat:
Kan je wel tegen zo een pony?
Ik: Hij is zwart en werkt tenminste!
Kon mijn buurman wel tegen hoor. Goeie vent.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:44

Ik krijg eigenlijk niet zo veel negatief commentaar, misschien omdat ik zo'n lieven en schattige harige haf heb *LOL* . Een hele leuke vond ik wel toen ik in het park reed, er kwam een vrouw met een hond, en dat beest wqas bang voor mijn pony, zegt die vrouw tegen haar hond: je hoeft niet bang te zijn, het is maar een grote hond! Hele grote hond, 1, 35 Verward .
Ik heb wel eens gehad dat een hand me aanvloog, en dat die vrouw vervolgens zei, : het is hier ook een hondeveldje hoor!
Dat kon ik dus niet echt op prijs stellen, op zijn zachtst gezegd. Ik was van tevoren bij de gemeente nog gaanb vragen of ik daar wel mocht komen met mijn pony, en het antwoord was een volmondig ja, dus ze moet niet zeuren.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:58

Heel veel mensen denken altijd dat ze grappig zijn (vooral mannen vanaf zo'n 30 jaar) en dat ze de enige zijn die dat grapje maken. Ik heb het nog nooit in een situatie met paard meegemaakt, maar wel vaak genoeg in andere situaties en dat kan ook erg irritant zijn! Altijd maar een beetje half beleefd terug glimlachen... waar ik dus niets van meen Scheve mond

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:52

littlemouse schreef:
Daar kan ik me altijd zo boos om maken. Als ze niks beters te zeggen hebben dan van dat onzinnige commentaar, waarom houden ze hun mond dan niet. En dat betreft al helemaal mensen die er gewoon helemaal niks vanaf weten.

Dit is slecht voor je bloed druk. Niet doen dus.
Je laatste regel bewijst al waarom. Lachen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:58

Van die puberende scholieren....die zeggen is het lekker rijden op zon paard. Boos!
Wandelaars die hun hond niet aan de riem doen... en dan zo panisch na de hond lopen te schreeuwen van Kom hier!
Meestal krijgt mn Haf wel complimentjes dat ie zo mooi is. Bloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:40

ik krijg alleen maar leuke commentaren, vooral van kindjes... "Dag lief paardje!" en als je dan terugroept "dag lief meisje!" dan zijn ze helemaal gelukkig... Haha!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:09

Nou er zijn ook ruiters die het voor veel andere ruiters verpesten vind ik. Even 2 voorbeelden:

1. we lopen op een breed fietspad met een beide kanten een hele brede berm, komt er opeens een hoop geschreeuw aan dat we aan d ekant moesten gaan en komt er in volle galop een ruiter langs ons heen rennen, en geloof me dat beest was echt niet op hol geslagen.

2. Of ook op dat fietspad met die brede berm, daar ligt zo veel mest op dat fietspab, dan den ik, kun je dan niet gewoon met je paard in de berm lopen? Tuurlijk kan altijd een keer gebeuren, maar wat daar allemaal wordt achter gelaten

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 08:51

ja, een vriendin van mij kan ook echt heel heel aso zijn met buitenrijden. mensen naschreeuwen en uitschelden enzo (zeg er altijd wel wat van) maar als je dan alleen aan het rijden bent en je komt dan iemand tegen die je vriendin zo lekker heeft uitgekafferd Boos!

daarom rij ik meestal ook bij haar in het dorp, daar ken ik toch geen mensen Haha!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:25

Ik reed ook een keer met de sulky met mijn shetlander ervoor. Komt er een groep scholieren aan die allemaal gaan schreeuwen en op hun bel zitten te drukken. Mijn pony helemaal over de zeik en maar door blijven gaan toen ben ik dus ook even kwaad geworden.

Of: Ik rij weleens op mijn shet alleen stappen en toen zei ook zo'n vrouwtje tegen der man. Zal wel haar eerste pony zijn daar willen ze natuurlijk met alle geweld dan op rijden :S hallo ik ben 20 en mijn shet heeft er plezier in .

Echt soms zou je ze dan de nek willen omdraaien Stoom uit je oren

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:37

Naarmate het steeds kouder wordt, word mijn paard steeds meer uitgemaakt voor het paard van Sinterklaas!! Ach ja als het daarbij blijft!! Cross fietsers zijn wel ontzettend vervelend!! Komt er eentje miemelend voorbij dat hij er ook wel mag fietsen! Ja daar is nou juist het fietspad dwars door het bos voor aangelegd!! Ga ik toch ook niet op!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:56

Tsja ik kreeg een opmerking omdat rien onwijs druk aan het snuiven was met het staartje als een vlaggenstok (zat een fazant op het pad Rolleyes ) van:
"Ik snap niet dat je met zo'n jong paard alleen naar buiten gaat!"

ik zo van:

"eh... mevrouw ze is al 26 hoor"
Haha!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:12

XchantjuhX schreef:
Tsja ik kreeg een opmerking omdat rien onwijs druk aan het snuiven was met het staartje als een vlaggenstok (zat een fazant op het pad Rolleyes ) van:
"Ik snap niet dat je met zo'n jong paard alleen naar buiten gaat!"

ik zo van:

"eh... mevrouw ze is al 26 hoor"
Haha!

haha lol
ja er zijn dus mensen die er niks van af weten.

Ik heb een jong paardje waar het niet mogelijk is om mee buiten te rijden
Toen ik aan het oefenen was en haar aan de hand nam, dan had ik zelf toh iets van "andere mensen laten hun hond uit ik mijn paard)

Ook kinderen van mag ik aaien (ik twijfelend ja, van ze kan niet echt stilstaan en nog eens verschieten)
mag ik erop zitten(euh nee, zelf zit ik niet compleet relaxt omdat er om de 5 min wel iets is waar ze bang van is)
maar het was iedere keer hetzelfde toertje dus de mensen kenden mij al.

dus goede commentaren.
ik krijg geen hulp van thuisuit en ik wou eens wat verder gaan dan ik gewoon was, kwam een meneer uit de cafe mij helpen en tips geven en stuff (was heel leuk)

ook stopte er een politieagent toen ik op een stuk grond aan het rijden was. hij kwam eventjes babbelen, zeggen dat ik een zeer mooi paardje had en hij was zelf ook bezig met mennen met zijn paardje.

Ook mensen van gaat het niet misschien, dan leg ik uit dat een een jong paard is die nog alles moet leren en dan begrijpen ze het wel.

Ook al eens gehad dat er een mega grote truck passeerde, die meneer zag zeker hoe ik mooi langs de kant ging en hij vertraagde, lief he

ja toen ik vroeger met de manege buitenreed
heb ik ook slechtere commenteren gehad zoals een eher die zijn hond naar de paarden liet buiten
grrr er leven toch wel mensen op de wereld zonder een greintje verstand.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:19

Wij hebben langs een openbare weg een stuk land. Veel mensen laten ook hun hond daar uit (negeren een hek, of slopen het Boos! )maar ik vind het ook lekker om daar wel eens met mijn paard te rijden. Was er een keer een man die me even mee deelde dat ik het land af moest want hij wou zijn hond uitlaten en als ik er liep luisterde zijn hond niet. Dus met andere woorden werd gewoon van ons eigen land afgestuurd door een vreemde Verward Heb toen maar even vriendelijk gezegd tegen die man dat hij weg kon gaan omdat het land van mijn ouders is en ik er rustig wil rijden.
Was gewoon helemaal verbaasd dat je uberhaupt op een stuk land loopt dat niet eens van jezelf is en dan ook nog iemand weg kan sturen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:27

Geinig, meestal ben ik van je moet vriedelijk blijven, maar hier dus niet hoor. Een vriendin zat eens op een vreselijk druk paard, hij zweette al voordat hij in draf was. Toen kreeg ze te horen dat ze een dierenbeul was omdat ze haar paard zo in het zweet reed. We waren allemaal in stap, alleen haar paard dribbelde.

Met mensen die er geen kijk op hebben valt niet te praten.
Zelf ben ik er wel eens afgedonderd omdat er mensen het ruiterpad overstaken onder aan een helling en mijn pony schrok van ze en stopte accuut. Ik was nog maar een beginnertje en vloog zo over zijn hals. Zegt de moeder tegen de kinderen. kijk dat is nou een zandruiter. Maar ze vroegen ook meteen of ik niks had, dus eigenlijk was het niet zo´n slechte ervaring. Eigenlijk wel grappig.

Maar misschien zou je tegen mensen die vreemde opmerkingen maken kunnen zeggen:"Als u er wat van af wist, zou u niet zulke rare dingen beweren. Goedemorgen ( of middag)!!!"

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:33

Gelukkig ben ik niet de enige die te kampen heeft met van die belachelijke opmerkingen Lachen

Meestal hou ik mijn mond en ik bedenk me altijd achteraf wat ik had kunnen terugzeggen, maar dan zijn we al een stuk verder. en dan dnek ik bij mezelf; ik ga mijn rit niet door hun laten verpesten, ik rijd hier tenminste op een super lief paard en dat kunnen zij niet zeggen Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:02

Ach er zijn altijd mensen die stomme dingen zeggen je kan die het beste zo snel mogelijk vergeten. Onthoud gewoon de leuke opmerkingen.
Vorige week ook een aanvaring gehad met een bejaarde man op de fiets. Cookie was in het fietstunneltje bang voor iets dat op het wegdek geschilderd was. Dus veel hupsen, draaien en snuiven. Komt die man aan op zijn fiets. Ik zei: ik zou even wachten als ik u was want ze is bang (toch zeer beleefd van mij). Zegt die man dan zet je haar maar op de rem dit is een fietspad en hij fietst vlak achter haar langs. Gelukkig liep alles goed af maar .... Zou deze man levensmoe zijn Verward .
Volgens mij snappen veel mensen niet dat een paard een dier is, die onvoorspelbaar kan reageren, en geen machine.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:29

Bij ons lopen veel ruiterpaden gelijk met wandelroutes (maar dan dus echt 1 gecombineerd pad, niet 2 naast elkaar). Maar ik kom dus over het ruiterpad, voor me lopen 4 wandelaars. Ruiterpad gaat linksaf, wandelroute gaat rechtdoor. Dus ik houd mijn paardje even in, want ik kan zo meteen toch van het wandelpad af, en hoef ik die mensen niet te passeren.
Kijken nog een keer om naar mij en... Gaan ze linksaf! Verward
En gewoon met vieren naast elkaar zodat ze de hele breedte van het pad benutten en ik er dus niet langs kan. Boos!
Ach, maar even afgesneden over de zandvlakte... kan me daar niet al te druk over maken. Maar vraag me toch af of ik misschien te aardig ben?