Eerlijk?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:00

Ik vind het niet normaal, je moet uit jezelf je paard zo kunnen rijden dat je hem zover krijgt, ik snap niet waarom al die scherpe bitten en hulpteugels eigenlijk bestaan Boos! ? Oké, van sommigen kan ik het me wel voorstellen, maar een slof Verward .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:17

Dit is een menbit en daar mag je dus niet mee starten op een wedstrijd onder het zadel. Als ze dan weer met een gewone trens moet rijden mist ze haar effect.
Leg dit meisje duidelijk uit dat je spreekt in het belang van de pony en dat dit bit niet bedoelt is om zo mee te rijden. Ze kweekt hier een harde mond mee en de pony zal alleen maar meer verzet gaan tonen. Het aan de teugel rijden is een kwestie van goed kunnen rijden. Wanneer zij dit niet met een gewoon bit kan, zegt dit wat van haar vaardigheid als ruiter!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:35

Als ze denkt dat een pony zo achterlijk moet lopen, mag ze eerst wel wat advies vragen aan mensen die er meer verstand van hebben.
en ja, zo´b bit is dus gewoon niet toegestaan in wedstrijden (behalve aangespannen dan). Maar misschien is ze gewoon bang dat ze hem niet kan houden ofzo? Stap er op af en vraag waarom ze dat bit gebruikt en waarom ze dan die kinketting zo strak doet en waarom ze denkt dat zo´n achterlijke hoofdhouding iets met aan de teugel gaan te maken heeft.
en geeft info. Da´s beter dan alleen zeggen dat het zielig is. Daar heeft die pony niks aan, toch?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:41

als dat mijn pony was geweest en zij verzorgt hem zo
dan had ik er wel even een praatje meegemaakt
beetje sneu voor het beestje
wel een mooi beestje zo te zien

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:44

Mijn pony werd bij de vorige eigenaar ook gereden met een liverpoolstang. Dit omdat ze vrijwel alleen voor de kar liep, met hetzelfde hoofdstel.
Ik heb meteen een ander bit gekocht en rijdt nu op een simpel enkelgebroken watertrensje. Ze is gelukkig totaal niet verpest.

Maar goed, ik zie het nut er niet van in om expres met een menbit te gaan rijden eigenlijk? Verward

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 19:35

Nee ik vind het zo jammer.
Echt zonde

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:38

Pardon....
Wat zit er in die mond zeg Scheve mond
Arm beesje..
waarom moet alles toch verpest worden voor die k*t punten

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:08

de eerste keer toen ik die foto zag dacht k al jonge wat doe je dat beestje aan! ze zei laatst nog tege mij dat ze weer helemaal gewoon reed en dus zonder slof enzov maarja ik en me *paarde*vriendin zagen haar later nog in het bos met zown ander meisje, nou dat paard krijgt haast geen vrijheid, en aan de teugel moet die lope. van alles heb die om, zo verpest je die pony toch. en ja die eigenaar ervan zegt er niks over want die denkt dat dat gewoon zo hoort.. zielig toch.. en ook nog es iets, toen ze die beestjes nog niet verzorgde maar contact had met het meisje die ze al wel verzorgde kreeg ze wat fotos enzo nou leuke *Recreatie* ponys enzo lekker mooi dik buikje enzo, nu krijgen wij later wat fotos en mager dat die is, ze had zo`n foto van voor het hoofd gemaakt, nou je zag gewoon een klein beetje de heupjes eruit steke en iel dat die was.. en ze vertelde me ook nog dat als ze op het weiland staan dat ze dan geen voer en hooi ofzo krege Verward