Een eigen pony: hoe doen/deden jullie het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:15

Wat ik heel graag zou willen is dat mijn ouders de stallingskosten elke maand betalen, en ik de rest, dus voer, en ook spullen als zadel/hoofdstel, shabrakjes enz en wormenspuiten. En zelf ook de aanschaf van de pony, dat gaat dan nog wel een tijd sparen worden maar dan weet ik wél waarvoor ik het doe en heb ik ook nog de tijd om er ondertussen nog goed overna te denken (al heb ik dat allang gedaan Knipoog)

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:18

Misser schreef:
Dat is ruim 5 uur per week, dat is denk ik wel te doen of niet? Maar ja, je kan geen pony onderhouden van 65 euro...

Nee inderdaad dat kan ook niet, maar dat is de helft v/d stallingskosten, mijn ouders betalen de andere helft. En op die manier kan ik in ieder geval zorgen dat ik hem zoiezo kan blijven leasen als een eigen pony er écht niet in zit...
Ik snap mn ouders ook wel, maar ik ben toch stikjaloers op iedereen die een eigen pony heeft en de ouders er een groot deel aan meebetalen Bloos Knipoog
Ik ga dit topic ook wel aan mn ouders laten lezen..
en mijn motto is waar een wil is is een weg Haha! uiteindelijk zouden we er toch uit moeten kunnen komen? En anders.... anders dan koop ik later een eigen paard, daar ben ik van overtuigd Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:27

Marinke schreef:
maar mn vraag is eigenlijk: er zijn meer kinderen rond de 15 jaar met een eigen pony. Betalen jullie ouders alles? Of betaal je alles zelf? Hoe doen jullie het? Of voor de iets oudere bokkers: hoe deden jullie dit 'vroeger' Knipoog

Mijn ouders betalen het meeste, maar mijn vader rijdt zelf ook en mijn mama is de opper-groom Knipoog Kleine dingetjes of dingetjes voor de leuk betaal ik zelf, maar de grootste kosten betalen me ouders.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:29

Mijn vorige pony werd door mijn ouders betaald, voer DA hoefsmid etc. Die stond toen ook aan huis.

Mijn nieuwe heb ik zelf gekocht, mijn ouders betalen het pensiongeld, ik de rest, dus voer spullen DA hoefsmid privéles eigen spullen en daarnaast nog de dingen buiten m'n paardje om.

Ik heb 2 krantenwijken, 1 doe ik met de scoot en die verdient ook goed. Verder werk ik in de vakantie in het ziekenhuis 3 uur per dag 5x per week. Gaat nog goed maar het valt niet mee om alles zo te combineren. Als je graag veel geld uitgeeft aan andere dingen moet je er niet aan beginnen als je alles zelf moet betalen.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:30

ik kreeg eerst alles van mijn ouders( naast andere sport) maar goed toen kon het allemaal nog.. Nu betaal ik het zelf, en nu zit ik in moeilijkheden want ik verdien te weinig. Moet dus echt het dubbele gaan verdienen, dan is het prima te redden..

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:47

Ik betaal al een paar jaar het meeste zelf, krijg elke maand helft van stallingskosten de rest (lessen, hoefsmid, entingen en noem maar op) betaal ik zelf..
Ik heb vanaf mijn 13e krantenwijk gehad vorig jaar (16) mee gestopt en werk nu bijna 2 jaar bij een cateringbedrijf, waar je zelf mag bepalen welke dagen je werkt en je maakt lange dagen (heb wel 's 12 uur op 1 dag gewerkt..)
En dat is meestal in het weekend en in de avond en als ik dan bijv. wedstrijd heb of geen zin ga ik niet..
Misschien kan je je familie lief aankijken dat ze je "sponsoren" ik krijg bijv. van mijn tante elke maand 10 euro op mijn rekening gestort!
Verder pas ik ook op en geef ik ook les 10 euro per les (1x in de week) en oppassen 5 euro per uur.
Je zult gewoon op zoek moeten gaan naar een paar bijbaantjes ik heb er nu als je het gaat optellen 3...

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:57

oh: mn ouders betalen alles, ja heel verwend, mar het moet maar, ik ben 2 keer blijven zitten, dus ik kan het me niet permiteren om nog een bijbaantje naast school en naast pepper te hebben.. Bloos