Wel of niet scheren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:36

Pellie schreef:
hmmm met die aesculapen is het nog erg minimaal in lengteverschil. wij hebben er hier ook eentje liggen waar mijn vriendje nog een opzetstuk bij zal maken... ooit. Schijnheilig

Haha!

Die van ons is zo ingesteld dat er 3 mm blijft zitten ongeveer. Ik vind het perfect, als je het langer laat heeft het namelijk geen zin, dan zweet je paard nog heel erg (en droogt niet sel op).

@WenK; ik denk dat je stalgenootje niet zo netjes kan scheren dan Knipoog Waarom zou de vacht dit jaar dan moeilijker te scheren zijn als een winstervacht die ze volgend jaar krijgt? Dat staat echt los van elkaar. Gewoon de tijd ervoor nemen, en rustig tegen de haren in baantjes die elkaar net overlappen scheren. Als je je paard dan gelijk een x goed wast dan zie je geen enkel streepje zitten hoor Knipoog

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:40

Gewoon stoppen met de lessen Tong uitsteken Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 11:33

Ja hoor Kel... En dan zo vanuit het niets klaar zijn voor wedstrijden zeker... Tong uitsteken Trouwens, dan loopt mijn lesgeefmens toch wat extra centjes mis he... Tong uitsteken Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:44

WenK schreef:
Ook ben ik bang dat de zwarte vlekken (lelijk)grijs gaan worden.

Als je de gelegenheid hebt om haar voor het scheren helemaal te wassen, dan valt dat reuze mee. Dikke kans zelfs dat ze er dan glanzend onder vandaan komt! Gewassen paard scheert ook veel fijner.

Ik vind nog steeds dat je er een sportpony van moet maken, dus gewoon alles eraf Knipoog Dan lijkt ze niet eens meer op een tinker joh! Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 12:52

Ok dan, zaterdag ochtend mag ze dus onder de douche (ff waterkoker meenemen, dan is het niet zo koud)... Goede tip Margreet, dank je...

En nee, het blijft mijn tinkie.... Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:05

we hebben warm water op stal hoor Wen, moet je alleen ff op een tijdstip komen dat Klaas of Joke thuis is...... (niet zondagmiddag a.s. want dan zijn ze met mij op stap)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:12

Zaterdag om 1 uur word Lisje geschoren... Voor die tijd dus Haha! Ach waterkoker werkt ook.... Moet gewoon ff kijken...

gaan Klaas en Joke met je mee naar Wanda???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:17

Citaat:
gaan Klaas en Joke met je mee naar Wanda???

yep, voor zover nu bekend wel

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:21

Oke dan, gezellig hoor!!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:03

Wel pas gaan scheren als ze helemaal kurkdroog is he, een nat paard kun je niet fijn scheren

"Gelpad" op de rug kun je makkelijk aftekenen met een stukje (zadel)zeep, dat werkt op een (deels) wit paard duidelijker dan een krijtje en je schiet ook niet zo snel er overheen omdat je scheermachine er op blijft hangen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:18

Heb een "scheerster" ingehuurd... Ga niet zelf lopen klooien. Heb nog nooit een paard geschoren, lisje is nog nooit geschoren, geen goede combi dan...

Jij hebt wel goede tips... Hoop dingen waar ik zelf niet gauw aan zou denken....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:27

er liggen volgens mij gekleurde krijtjes op stal voor aftekendoeleinden.

martine is nu nog bezig met Snruf: scheermachine begaf het halverwege, ze is nu met een schapenscheermachine bezig.

Wie gaat Lisje scheren?????

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 19:28

Een meisje bij Tamara en Kelly op stal... Tamara is er ook en ikke ook... Dan moeten we Lisje wel vast kunnen houden en gerust stellen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:30

ik zou ff een spuit Sedalin of de vervanger ervan regelen..... ik zag Yellow net flippen toen Martine 10 meter verderop bezig was en dat was niet leuk

Arme Martine, staat nu te scheren met een zaklamp erbij Ach gut

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 19:34

Hebbik thuis... maar op Sedalin wil Lisje wel eens verkeerd reageren, word ze alleen maar feller van...

ah arme martine!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:48

in dat geval kan je beter overgaan op Holzhammer-narcose.... Klaas heeft een enorme hamer in de garage hangen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 19:56

Of een praam en geduld....

Nee ik weet niet. Ik verwacht wel wat moeite, maar geen drama's eigenlijk. We zitten niet aan haar hoofd he... Dat scheelt...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:00

we zullen zien, of eigenlijk jullie, want ik kom pas tegen 3 uur. half 4, dan zijn jullie allang weer weg....

ik heb net zo'n deken verkocht die jij zoekt Clown

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:01

Ja, maar toen wist ik nog niet dat ik Lisje ging scheren, wel balen....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:07

Ik zou voor het meest functionele gaan en het jachtmodel kiezen,
dus de benen en het hoofd niet doen.
Zorg wel dat je iemand laat scheren die dat model een beetje beheerst, je moet het gedeelte wat je niet scheert namelijk laten meelopen met de spieren en kaaklijn, dan lijkt de overgang tussen het geschoren en ongeschoren deel niet zo groot.
Het grijzige is er vaak met een week of twee wel weer af, zeker omdat dit pas de 1e keer is dat je scheert, naarmate je vaker in het seizoen scheert worden ze grijzer.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 20:12

Benen en hoofd wilde ik idd niet doen. Hoofd niet omdat ze dat niet accepteerd, benen niet vanwege de sokken.

Ok das ook een goede, ik zal het nog even zeggen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:51

Ik heb met Connor hetzelfde probleem gehad. 3 weken geleden heb ik een driehoek van zijn borst afgeschoren en allebij zijn flanken ontdaan van haar. Hiermee kan hij gewoon zonder deken de wei in maar met rijden merk je echt een heel groot verschil.

Voor het scheren was hij na 20 minuten al drijfnat. nu kan ik ruim een uur flink mennen en dan is hij wel nat en warm maar na 15 minuten stappen is dat al weer over.

Ik heb bij COnnor gwoon rustig de tijd genomen. En uiteindelijk is hij in slaap gevallen.

Succes,

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 10:10

Gister is ze dus geschoren. Het ging verbazingwekkend goed... eerst even snuiven en stampen naar dat ding, maar dat was vrij snel over. En er kwam een bak haar af... Men, niet normaal meer!!!! Ik dacht dat ze eerder al wit was. Nou, niet hoor...

Toen haar lichaam gedaan was (gelpadje laten zitten) moest haar hal bijgewerkt worden. Dat vond ze minder. Even een praam geprobeerd, maar daar werd ze heel erg fel op, dus maar gewoon gekeken hoe ver we zonder kwamen.

Het resultaat is heel mooi geworden. Een duidelijke foto heb ik nu niet, maar ik ben er heel erg blij mee!!!!

Dank allemaal voor de adviezen en het meedenken...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:20

Citaat:
En er kwam een bak haar af...

*hihi* Schijnheilig