hele brede kuiten en leren laarzen... hoe passen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:47

WendyK wat jij zegt van wedstrijden... heb wel degelijk gelezen dat dat niet mag.. Heb jij het al gedaan? Bij officiele wedstrijden?

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:59

Het mag wel degelijk wel . Zijn rechtzaken geweest die Mountain Horse gewonnen heeft. Ik ga even zoeken, is ook wel een topic op Bokt over geweest.

Gevonden!!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=85141

Dit topic gaat erover.
Ik heb zelf nog geen wedstrijden gereden met deze laarzen, maar het mag dus wel. Anky12 hier op Bokt rijdt trouwens wedstrijden met de luxere versie van Mountain Horse, de Sportive Riders.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:55

Branca schreef:
Amanda,
zoals ik al begon over de MH laarzen..
Je hebt idd 2 maten, maar past niet altijd, moet je uiteraard een M of W kiezen. Ik heb dus kuitmaat W.
Vandaar mijn antwoorden...
Succes OK dan!

Bedankt!
Ik ben ze nooit gaan passen, omdat ze volgens de site dus niet in mijn maat zijn. Ga ik nu dus zeker wel doen!
Lang leve bokt Haha!

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:31

Heb iemand hier de Mountain horse sportive rider met een kuitmaat rond de 45cm?
Er staan hier wel een paar antwoorden dat ze 45 cm hebben maar niet welke type rijlaars

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:25

Ik heb de High Riders.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:21

Ik heb in verhouding tot mijn voeten en beenlengte ook behoooooorlijke kuiten. Maar tot mijn verbazing hadden ze nog wel deze kuitmaat in de standaardreeks van Petrie. Het enige probleem was dat mijn knieen weer wel smal zijn, dus dat ik een heel stuk over had naast mijn knieen. Dat is met maatwerk opgelost. Dus niet geschoten is altijd mis, zou ik zeggen, wellicht zijn ze er gewoon...

Overigens was het voor mij weinig keus. Ik wilde wel een "klassiek" model laars, en ik had een waanzinnige kadobon van opa en oma gehad voor een ruitersportzaak waar ze niet zo heel erg veel verschillende soorten hadden.

Overigens geloof ik ook niet zo in passen, ik vond ze afschuwelijk zitten, maar ik zou geen andere meer willen nu!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:24

Misschien moet ik die high riders ook maar eens gaan passen Ik heb jarenlang met alleen schoenen gereden, daarna met minichaps met klittenband (dat constant los ging Scheve mond ) en nu heb ik minichaps van HH maat XXL, en ze zitten heerlijk Ik wil ook graag laarzen, maar ik kom nergens in als er geen rek in zit Schijnheilig Volgens een vriendin zou ik wel in thermolaarzen passen, maar om daar in september al mee te gaan lopen... Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:48

Het enige probleem met de MH is dat de rits zo snel kapot gaat.
Je zou er bijna meteen goeie in moeten laten zetten.
Het leer blijft wel mooi, ondanks dat ik ze dagelijks draag en overal in sta op stal.

Oomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:39

volgens mij heft petrie ook wel heel wat maten tog? ik heb voetmaat 41 Bloos! , kuitmaat 37/38 en hoogste is 56 Bloos! , dus ook aardig rare maten, succes ermee, denk mischien dat je idd het beste ze op maat kan laten maken.

xxx naomi

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:45

ik heb ook dikke kuiten. ongeveer 46. Ik wil graag petries aan gaan schaffen deze zijn er dus wel in deze maat? (te maken)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:43

Ik heb ook de MH High Rider.

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:57

Ik heb de Mountain Horse Sportive Highriders.
Hiermee mag je zowiezo wedstrijden mee rijden!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:01

die vind ik lelijk Clown

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:02

Zijn idd niet 1 van de mooisten.

maar zitten heerlijk!
En super voor mensen met wat dikkere kuiten. Er zit ook nog wat elastiek in dat het ook nog kan rekken.
De rits achterin is ook handig kom je makkelijk in de laarzen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:09

vind ze te grof. Vind gewoon gladde leren laarzen mooier

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:56

Ik vind bijvoorbeeld Petries normaal gesproken ook mooier. Maar bij mensen met wat meer kuit vind ik toch de Moutain Horse mooier. Bij Petries krijg je dan zo'n raar effect, juist omdat je dan een dikke kuit in een chique laars gaat proppen ziet het er niet meer uit. De verhouding is dan gewoon weg. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk. En geloof me ik heb ook wel even (heel lang) gebaald dat ik niet de laarzen aan kon die ik wilde!!!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 00:28

Badankt voor alle reacties... Ik heb de laarzen van MH idd ook al... Deze zijn voetmaat 43 en kuit wijd... Zitten heerlijk maar vind het voor wedstrijden neit echt een mooi gezicht...

Ik wil toch "echte" leren laarzen... Ben van de week bij Freddy's geweest en die van Cavallo vond ik erg mooi... Het leer was een stuk gladder dan die van Petrie.. De wreef is bij Cavallo iets ruimer...

En kosten evenveel.. Ik ben voor maatwerk 68 euro meer kwijt,,, De kuit moet op maat gemaakt worden... De laarzen komen zo rond de 400 euro.. Wat ik dus echt een nadeel vind is dat ik niet kan passen welk voetbed dus lekkerder zit... Heb vorige topics bekeken en zowel Petrie als Cavallo worden goed aangeschreven.. Wel heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur...

Ik neem wel een hoge dressuurboog.. Dat maakt mijn onderbeen iets langer... Staat denk ik wel mooier... Lastig dus als je ze niet kan passen om te zien hoe het staat...

Ik hoop dat ik straks de juiste keus maak... ANders is t zonde van het geld..