Goedkope raspaarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:53

Ik vind het ook, maarja wat is nou niet duur geworden met de euro? Als ander voorbeeld, zou je 6 gulden voor een wit bolletje met kaas betalen? Ikke niet, maar op een beurs leg ik er toch zo 2,50 voor neer....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:24

Dat soort prijzen zal je meer gaan zien voor paarden, er is jarenlang te veel voor betaald, en nu het economisch minder gaat, is het gewoon afgelopen met mensen die nog bereid zijn fantasieprijzen te betalen.

Als je een paard aan de straatstenen niet kwijt kunt voor de prijs die je in je hoofd had, maar hij moet weg omdat je anders maar met die maandelijkse kosten blijft zitten, dan zak je vanzelf met de vraagprijs. Dat heet nou "vraag-en-aanbod".....

Het is toch te triest voor woorden dat we qua prijzen zo verpest zijn, dat we denken dat er iets mis moet zijn aan een paard van €1500? Er is gewoon jarenlang te veel betaald! Kijk maar naar de supermarkten, die ook gezakt zijn met hun prijzen: ik betaal voor dezelfde kar met boodschappen wekelijks nu zo'n € 80, terwijl dat voor heen € 100 was! Ik ben zelf niets minder gaan kopen - maar weet nu dat ik de voorgaande jaren gewoon veel te veel heb betaald!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:36

vrouwtje met haar man waar ik mijn paard van gekocht heb die waren hier net, half jaar geleden heb ik dus hun paard gekocht voor weinig geld (zie vorge bladzijde Haha!) En ze waren nog steeds blij dat hij zo goed terecht is gekomen en dat ze hem dus goedkoop aan mij verkocht hebben. En er is niks mis met mijn paard Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:12

Het gaat hier om een 5 jarig paard, L1 klaar, dus geen groene 3jarige.
Ik blijf het weinig vinden, kijk maar eens op marktplaats, ziet iemand een KWPN'er, correct gebouwd, 5 jaar en L klaar voor onder de 2000 euro.
Ok, het zijn belachelijke prijzen, maar ja, we zullen wel mee moeten gaan, want anders zijn wij de dupe. Paarden zijn nou eenmaal veel duurder geworden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:15

Breitling schreef:
vrouwtje met haar man waar ik mijn paard van gekocht heb die waren hier net, half jaar geleden heb ik dus hun paard gekocht voor weinig geld (zie vorge bladzijde Haha!) En ze waren nog steeds blij dat hij zo goed terecht is gekomen en dat ze hem dus goedkoop aan mij verkocht hebben. En er is niks mis met mijn paard Haha!

Volgens mij was jouw paard toch atactisch?
Zou voor mij een reden zijn om hem te laten staan en ik denk dat vele van mij er zo over denken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:15

ik heb paarden in mijn bestand die heel goedkoop weggaan omdat hier de prijzen nog niet zo balachelijk zijn. Een goedkoop paard hoeft geen slecht paard te zijn. Zeker die KWPN paarden, daar is een overschot van! Die zouden niet zo DUUR moeten zijn. Het is maar een nederlands warmbloedpaard hoor, een soort vuilnisbakkie maar dan wel eentje warvan hje weet wie de voorouders zijn. en die het ook wel leuk doen in de sport.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:16

staat er niet bij goed tehuis belangrijker als prijs, of iets in die richting? Meestal kun je aan hoe het geschreven word ook wel een beetje zien of ze willen dat hij goed terecht komt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:28

Sjuimpje schreef:
Volgens mij was jouw paard toch atactisch?
Zou voor mij een reden zijn om hem te laten staan en ik denk dat vele van mij er zo over denken.

Als hij idd atactisch is, zou dat voor mij iig wel een reden zijn om hem niet te kopen. Maar het ligt er ook aan wat je doel is, recreatie of sport.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:29

Lusitana schreef:
ik heb paarden in mijn bestand die heel goedkoop weggaan omdat hier de prijzen nog niet zo balachelijk zijn. Een goedkoop paard hoeft geen slecht paard te zijn. Zeker die KWPN paarden, daar is een overschot van! Die zouden niet zo DUUR moeten zijn. Het is maar een nederlands warmbloedpaard hoor, een soort vuilnisbakkie maar dan wel eentje warvan hje weet wie de voorouders zijn. en die het ook wel leuk doen in de sport.

*auw*

Weet wat je zegt,... Hier ben ik het dus niet mee eens!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:45

ik meen dat je doelt op het KWPN gebeuren? ik bedoel alleen dat het logisher is als een zeldzaam paard duur is dan een "gewone" KWPN. die worden pas meer waard naar mate ze presteren. Sorry Bloos! ik wil inderdaad niet iedereen met een KWPN over me heen....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:48

Lusitana schreef:
ik meen dat je doelt op het KWPN gebeuren? ik bedoel alleen dat het logisher is als een zeldzaam paard duur is dan een "gewone" KWPN. die worden pas meer waard naar mate ze presteren. Sorry Bloos! ik wil inderdaad niet iedereen met een KWPN over me heen....

Dat zijn er namelijk nogal veel! Ik ben het ook absoluut niet met je eens.. Maar daar gaan we het hier maar niet over hebben

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:53

Tulandro schreef:
Het gaat hier om een 5 jarig paard, L1 klaar, dus geen groene 3jarige.
Ik blijf het weinig vinden, kijk maar eens op marktplaats, ziet iemand een KWPN'er, correct gebouwd, 5 jaar en L klaar voor onder de 2000 euro.
Ok, het zijn belachelijke prijzen, maar ja, we zullen wel mee moeten gaan, want anders zijn wij de dupe. Paarden zijn nou eenmaal veel duurder geworden.

De prijzen op marktplaats zijn ook "maar" vraagprijzen. En hoe lang staan die vaak niet te koop?
En paarden duurder geworden? de vraagprijzen liggen ontzettend hoog...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:57

Alane schreef:
De prijzen op marktplaats zijn ook "maar" vraagprijzen. En hoe lang staan die vaak niet te koop?
En paarden duurder geworden? de vraagprijzen liggen ontzettend hoog...

Ja, maar wel vraagprijzen die ver boven die 1500 liggen, prijs kan wel iets zakken, maar zal geen duizenden euro's zijn. Voor deze prijs koop je namelijk een goede pony.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:58

Tulandro schreef:
Zijn er mensen die hier ook ervaring in hebben, en het er niet mee eens dat zo'n goedkoop paard een gebrek moet hebben?

Ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat een goedkoop paard wel een gebrek zal hebben.
Oke, het is natuurlijk mogelijk, maar het hoeft niet perse zo te zijn.
Ik heb zelf een aantal jaren geleden een leuk sportpaard met goede papieren voor een appel en een ei verkocht Knipoog
Dat heb ik gedaan omdat ik er zeker van was dat de nieuwe eigenaren veel plezier van dit paard zouden hebben en omdat ik zeker wist dat ze goed voor hem waren.
Geld is niet altijd de drijfveer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:01

Je hoort het de laatste tijd steeds vaker dat paarden voor zo ontzettend weinig geld weggaan maar wel helemaal gezond zijn. Er is een overschot aan gewone paarden en als ze blijven staan blijven ze ook eten en kosten ze ook geld. Sommige mensen nemen dan liever hun verlies. Begrijpelijk.

Maar het is niet vreemd, je ziet het de laatste tijd veel vaker. Alleen worden deze dieren niet zo veel geadverteerd. De prijzen zijn vraagprijzen die je op de advertenties ziet. Je moet alleen het lef durven hebben om geld te bieden ver onder de vraagprijs. En mensen die dat lef hebben, kunnen nog weleens heel veel geluk hebben. Ik zie het vaak voorkomen............

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:06

Tulandro schreef:
Ja, maar wel vraagprijzen die ver boven die 1500 liggen, prijs kan wel iets zakken, maar zal geen duizenden euro's zijn. Voor deze prijs koop je namelijk een goede pony.

Als je ervan uitgaat dat een paard waar een kapitaal voor gevraagd wordt per defenitie een goed paard is....
En een VRAAGprijs van ver boven de 1500 euro wil niet zeggen dat dat paard verkocht wordt.

Ik heb ze ook gezien en gehoord een vraagprijs die gewoonweg belachelijk was en het paard komt voor een habbekrats bij een opkoper/handelaar terecht.

Ik heb het verhaal hier wel eens neer gezet:
Iemand zoekt paard voor dochter en vraagt kennis (=handelaar) die komt met een leuk paardje (lange wintervacht, moest naar de hoefsmidt) bereden, braaf en potentie voor weinig geld.
Paard mee naar de rijvereniging: kon niet wat zijn voor dat geld bladiebla.
Paard verkocht aan een andere handelaar, poos later een ander paard gekocht bij grote handelaar in Geesteren.... voor een klein kapitaal.
netjes getoilleteerd, bekapt, geschoren, etc... en was hun eigen paard.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:05

Lusitana schreef:

En wat maakt een paard zeldzaam dan in jouw ogen? Een KWPNer kan ook een bloedlijn hebben met "beroemde" paarden erin en teruggaan tot meer dan 100 jaar geleden.

Ieder paard wordt nl. meer waard naarmate ze presteren, ook Lusitano's, Anda's etc. Een paard met potentie, ongeacht welk ras, kost knaken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:09

Maar niet ieder paard met potentie hoeft knaken te kosten. Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:34

Alane schreef:
Maar niet ieder paard met potentie hoeft knaken te kosten. Haha!

Die paarden die het in zich hebben en nog ergens op een land bij een boertje te vinden zijn voor weinig geld, zijn schaars, zeer schaars.

De meeste mensen weten hun prijzen wel hoor, zowel voor de gewone als voor de hele goede paarden. Dus ik blijf erbij, een paard met potentie kost knaken. Of dat nu een veulen of een 5 jarige is, je betaalt ervoor.

Mits het dier gezond is, geen gebreken/stalondeugden heeft etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:37

Anouk, alle handelaren en africhtingstallen kopen de paarden bij fokkers. Die kopen in voor een keer 4/5/6 duizend euro. Die richten ze af en verkopen ze vervolgens voor 15 a 20 of nog meer.

Als je geen goede paarden meer bij de fokker kan kopen voor normaal geld, dan zouden de handelaren geen werk meer hebben.

Het probleem is dat de meeste particulieren die goede paarden niet herkennen als ze niet vierkant in de witte bandages staan, getoiletteerd zijn enz enz.
Tja en als je dat oog niet hebt dan kan je beter bij een handelaar kopen en wat meer duiten betalen.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:13

het kan ook zijn dat mensen het belangrijker vinden dat zijn of haar paard een goed tehuis krijgt dan dat ze er super veel geld voor willen! *LOL*
beter toch als je een goed paard krijgt die neit veel heeft gekost! maar je moet je paard zowieso altijd laten keuren! Cheese!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:27

Maar waarom zou je paard geen goed tehuis krijgen als je meer geld vraagt wanneer hij het waard is?
Niemand koopt toch een paard om hem in een hok weg te laten teren? Het is heus niet zo dat alleen jij of ik goed voor een paard kunnen zorgen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:31

Sjuimpje schreef:
Niemand koopt toch een paard om hem in een hok weg te laten teren?

Oh jawel hoor, die mensen zijn er meer dan genoeg. Die hebben paarden voor de 'heb' en omdat het zo mooi staat in een glazen kooitje.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:32

Als de (vraag)prijs lager ligt er meer mensen reageren en de keus aanzienlijk ruimer is om een "passende" eigenaar uit te zoeken... wat ook niet altijd een garantie is dat je paard het goed krijgt, helaas ...
Dan zijn er mensen die niet weten wat hun paard waard is en al blij zijn als ze "iets" meer krijgen dan het aankoop bedrag...
Je hebt mensen die snel willen verkopen, de vaste kosten blijven doorlopen...
Je hebt mensen die snel moeten verkopen...
enz ..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:35

Aimee schreef:
Oh jawel hoor, die mensen zijn er meer dan genoeg. Die hebben paarden voor de 'heb' en omdat het zo mooi staat in een glazen kooitje.

In verhouding tot het aantal paarden wat jaarlijks verkocht wordt is dat aantal te verwaarlozen imo.