Help,mijn paard sopt hooi.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:35

sandra1977 schreef:
Mijn paard doet dit ook. Gelukkig smeert hij het niet door de hele stal heen. Ik gooi het in een hoekje, dan gaat hij ermee naar de waterbak, vervolgens naar de voerbak en dan pas wordt het opgegeten.....raar beest. Haha! Knipoog

Ja dat doet'ie van mij ook Haha!
Onder zijn drinkbak is het altijd zeiknat, gelukkig gooit hij het niet verder door zijn hele stal.
Dit doet hij trouwens ook met nat hooi (krijgt nu kuilgras)

Dat steentje in de drinkbak ga ik zeker uitproberen, soms duwt hij zijn neus zo hard tegen de lepel aan dat zijn drinkbak gewoon overstroomt *LOL* Clown Lovers

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:51

Ik heb vanmiddag het hooi natgemaakt en het lijkt of ze het nu niet meer doet.
Zou het zo simpel zijn? Wow!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:11

wat ik dus nu doe... ik heb nu gewoon een grote emmer(ton) ipv een drinkbak op stal staan en hooi er bij zodat ie ze gang maar gaat en nu ligt zijn waterbak vol met hooi ipv de drinkbak.
dat scheeld weer een verstope drinkbak(automatische)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:18

Jip kreeg vroeger altijd hooi en dat sopte hij nooit. Toen zijn we op nat hooi over gegaan, omdat een aantal pony's wat luchtwegproblemen hadden, en het was gemakkelijker om alles nat te maken, dan een gedeelte wel en een gedeelte niet. Daarna zijn ze op stal overgegaan op kuilgras.
Toen ik daarna eens met Jip op vakantie was, waar ze hem weer droog hooi te eten gaven, ging hij het ook soppen. Zodra hij weer thuis was en kuilgras kreeg, was dit over.
Ik denk dat hij dus nat hooi lekkerder vindt.
Misschien heeft die van jou bij toeval ontdekt dat hij nat hooi lekkerder vindt en doetie het nu dus iedere keer. Zeker als je het idee hebt, dat hij het nu niet meer doet.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:21

Kimmes schreef:
Wie weet of hier iets aan te doen is?
Ik vind het op zich niet erg dat ze het doet,maar haar box is iedere dag van voor tot achter drijfnat.
Ze heeft het nooit gedaan,tot een half jaar geleden.Nu staat ze alles in haar drinkbak te proppen,zowel haar hooi,als haar stro.
Het kan geen tandenprobleem zijn,want de tandarts is al 2 keer geweest en de laatste keer zat er bijna niets,dus.....
Wie o wie weet hier een oplossing voor???

Het is niet erg al ze dat doen hoor, dat doet de mijne ook. Ze doet het omdat ze het zo lekkerder vindt. Het kan geen kwaad volgens de VA dus laat ik het maar zo. Alleen moet ik wel zeggen dat de mijne het wel met hooi of kuil doet maar niet met stro doet lust ze gelukkig niet.