Wie mest er zelf uit en hoe vaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:18

ik mest ook zelf uit, elke dag alle vies eruit en twee plakken stro erbij , dat is genoeg voor zijn stal. 1 x per jaar ontsmet ik alles..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:19

ik haal meestal de drollen er elke dag uit, en de natte plekken twee keer per week....

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:29

Meestal mest ik zelf uit, vriendlief helpt nog wel eens, momenteel is hij de klos omdat ik al 2,5 week in de lappenmand zit. Sinds Janneke van haar veulen af is, mest ik in principe elke dag, daarvoor 1 of 2 keer in de week omdat ze toch de hele dag op het land stonden en we vrij krap in de tijd zaten. Mijn vriend heeft ze nu om de 3 dagen gemest, omdat hij weinig tijd had. Ze krijgen wel gewoon dagelijks schoon stro, ook als we een keertje overslaan met mesten.

Ze krijgen meestal 1 à 2 plakken stro per dag (van zo'n grote baal), ligt er een beetje aan wat er aan vies uit komt (of in ligt). Zolang we geen schoon stro weggooien hoeven we niet op een strootje meer of minder te kijken op stal OK dan! .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:30

elke dag de vieze plekken en drollen en 2 keer per week de hele stal.

Bij het afdak werken we met een potstal....dus lagen erover...Wel halen we daar de drollen en vieze plekken uit en dan schoon stro erover!

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:31

Ik mest ook zelf uit, Sochtends vroeg haal ik de mest en natte plekken eruit en strooi op, smiddags op de namiddag als ze gevoerd zijn nog een keer natte plekken en mest en savonds als ik bijna naar bed ga en de laatste voerbeurt doe haal ik de mest er nog even uit en strooi ze goed op zodat ze lekker schoon weer voor de nacht erbij staan. Knipoog

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:32

Elke dag de drollen en natte plekken haal ik eruit

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:36

Bij mij op stal wordt er voor mij uitgemest.
Ze gaat elke dag naar buiten en dan wordt er uitgemest.
Maar als ik er 's avonds ben en ze staat al op stal, dan haal ik wel even de mest weg.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:40

Citaat:
Elke dag de drollen en natte plekken haal ik eruit

Idem!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:45

elke dag drollen uit loopstal en wei en 1 x per week de ergste bult vocht
(lang leve rapsodi!)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:48

ik mest elke dag uit, (al hoefde ik het niet te doen, dannog wilde ik het doen)..

altijd de natte plekken, de drollen en de kleine drollen.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:48

Normaal gesproken doen ze het voor mij.Maar aangezien we een heleboel
stallen hebben, worden de hengstenstallen weleens overgeslagen omdat
dat zo'n gedoe geeft met verplaatsen enzo.Ik doe het nu iedere dag zelf.
De drollen eruit en de natte plekken.En ik gooi er iedere dag 2 plakken stro bij.Reken maar dat die van mij een droog schoon bedje heeft

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:51

Gewoon elke dag Lachen dan is het amper werk

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:51

Ik mest 5 keer per week uit. Alle drollen en natte plekken eruit en dan weer een mooi bedje ervan maken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:56

Grappig, dat iedereen het eigenlijk wel leuk vindt! Ik ook hoor, paarden de wei in en als ik erg vroeg ben voor ik naar het werk ga, of anders als ik terug kom, voor ze op stal gaan, mest er uit, natte plekken, alles weer een beetje vlak maken, beetje stro er in, even vegen......kan het spul weer op stal. En zaterdags gaat de hele stal er uit, maar dat doet mijn vader (vind ik ook wel erg leuk, dat hij dat voor me doet, we hebben 6 stallen, dus best wel een klus en hij is al 69 jaar!).

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:12

Ik mest elke dag uit, en dat doe ik zelf. Of ik moet lieve stalgenootjes hebben die eventjes tijd over hebben! Hahaha...

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:14

Mest zelf ook uit iedere dag drie pony's
de natteplekken gaan er dan uit en als er niet zo veel zaagsel meer light gaat er een halve baal bij. Schep de stal nooit uit want alle pletten worden iedere dag verschoond zeg maar..

En nee het is niet mijn favo klusje en soms denk ik ook nou ik do ehet wel even hee erg snel

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:18

ik moet ook zelf uitmesten.
en doe elke dag de drollen en de pisplekken eruit scheppen.
en dan weer schoon stro erbij.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:19

'Mijn' paarden lopen op de wei. Er is een schuilstal en daar is een uitmestrooster voor; ik moet 1 x in de 3 weken mesten. Als ik de wei te vies vind worden pak ik een kruiwagen en ga ik de wei uitmesten. Lekker rustgevend klusje Knipoog

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:33

bij mij moeten we zelf uitmesten.. we doen het dan ook elke dag.. niet elke dag helemaal leeg.. maar wel poep eruit.. school stro erin.. maar elke dag dus ! Lachen

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:41

ik mest elke dag de stallen (2) uit.
de pony's staan samen in een box en maken er meestal een puinzooi van, dus daar gaat elke dag alles uit, magned houd het erg netjes, dus gooi ik het schone van haar stal in de pony stal, en haal het vieze er uit. zodat ik ook haar stal helemaal leeg kan halen. zonder al te veel stro kwijt te zijn.
dan strooi ik beide stallen op en voila ze kunnen weer schoon staan.
als ik minder tijd heb doe ik ze om de dag, dus de ene dag strooi ik de pony's alleen op, en mest ik magned uit en de dag erna strooi ik magned op en haal ik de pony stal leeg.
en verder komt veronica (shetty) de pony's een paar keer per week rijden en zij mest dan de pony stal uit Lachen

Xavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:18

Ik mest altijd zelf uit. Ik doe dit bijna elke dag omdat mijn paardje een enorme viespeuk is. Maar het maakt niet hoor. Ik vind het niet zo erg om te doen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:32

Jeetje, als ik dit zo lees, mest iedereen vrijwel iedere dag zijn stal uit! Ik doe het 1x in de week. Wel strooi ik iedere dag 2 plakken bij, dus dat is dan een vol bedje waar ze dan op staan. Ik haal niet de mest eruit, want ik weet dat als ik dat doe, ik bezig blijf en het erop neerkomt dat na verloop van tijd de hele stal leeg is.
Mijn paarden staan overdag op de wei, dus meestal zijn de stallen ook niet zo vies. Op zondag ga ik lekker de hele middag schoonmaken. Allebei de stallen helemaal leeg, voerbakken en drinkbakken schoon en de wanden schoonmaken met de bezem. Ben je wel een paar uur zoet mee.
En als ik geen zin heb, betaal ik 5 eurootjes aan het zoontje van de baas en die mest dan maar al te graag mijn stalletjes uit. (Maar dan is het ook alleen uitmesten en opstrooien)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 00:26

Ik heb ze overdag buiten staan, dus als ik thuis kom, dan mest en natte plekken weghalen, plakje of 3 a 4 schoon stro er bij en 1 a 2 keer per week helemaal leeg.

Slaap zelf ook liever in een schoon bed, en die van mij mogen alle vier graag op de grond dweilen.

Kuikzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 00:53

Wij proberen alleen de natte plekken en mest eruit te halen, meestal komt dat neer op bijna de hele stal leeg. Ze schoppen alles door elkaar, wat er schoon overblijft wordt meestal opgegeten. Het is nogal wisselend, de ene dag is de een vrij schoon en de andere stal een puinzooi, de volgende dag kan het zo omgewisseld zijn.
Voordeel is wel dat ik niet zo heel goed hoef uit te kijken wat ik eruit schep, het is toch wel vies. Knipoog

Ik vind het trouwens niet bepaald leuk werk en met 2paarden kost het ook opeens veel tijd.
dus als er een lieve bokker is die het leuk vind om te doen.......... Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 00:58

Fleur mest het liefst in alle hoekjes en gaat dan pirouettes draaien (ja, op stal wel Clown ) tot alles een janboel is.. Ik mest dus elke dag uit, schone stro in de hoeken, drollen en natte plekken eruit, schone in het midden, nieuw stro eroverheen. Een keer per week haal ik de stal helemaal leeg en veeg ik alle hoekjes schoon.