wie rijdt er in weer en wind en wie rijdt alleen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:47

Ik rijd ook altijd in weer en wind. Om de week heb ik les van de rijvereniging in de binnenbak, maar voor de rest eigenlijk altijd buiten.
Als het echt keihard regent wil ik nog weleens even wachten voordat ik de bak in ga, maar als ik weinig tijd heb dan ga ik gewoon. Petje of cap op, dikke jas aan en GAAN!

Ik rijd ook meestal alleen. Af en toe met een stalgenoot, maar die rijden vaak op andere tijd. Ik vind het helemaal niet erg om alleen te rijden. Ik ben toch alleen maar druk om alles lekker te laten lopen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:48

Ik ben een enorm verwend kreng...........
Bloos! Heb een buitenbak voor het mooie weer
Bloos! Woon in een van de mooiste stukken van Drenthe om buiten te rijden
Bloos! Heb zelf een super binnenbak voor als het prutweer is

Ik rijd vaak alleen maar vind dat niet erg. Ik heb een vriendin wiens paard hier op stal staat en dat is best gezellig, ook voor de buitenritten. Af en toe maakt er iemand gebruik van de binnenbak en dat is ook prima.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:23

Wow Kendra, doe mij dat!!
Ik heb een buitenbak tot mijn beschikking en een heel mooie bosrijke omgeving Lachen
Ik rijd bijna altijd alleen en in weer en wind ja, maar met de hele dag keiharde regen is het wel een iets ander verhaal. Ze staan namelijk 24/7 op de wei en een natgeregend paard in de regen laten zweten en weer in de wei zetten vind ik niet vertrouwd. Sikiley zweet namelijk ontzettend veel en ontzettend snel.

Dit jaar heb ik me er beter op voorbereid: heerlijk warme winterrijjas, een goede investering! Als het een echt koude winter wordt komen daar nog thermoboots en een thermobroek bij!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:32

in weer en wind! Ben echte bikkel (bij gebrek aan binnenbak Schijnheilig...)
Maar er is 1 groot voordeel van in het bos paardrijden wanneer het slecht weer is: je hebt het hele bos voor jou alleen Haha!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:04

ik rijd eigenlijk ook altijd alleen, soms met veronica (verzorgt de pony's )
en soms met de buren
maar meestal ga ik een rondje om doen in me eentje.
ik rijd juist met slecht weer, omdat ik ze dan niet de hele dag buiten kan laten. en de hele dag binnen vind ik niet kunnen.
ach en als je een maal (goed ingepakt) bezig bent, merk je het amper meer Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:06

Ik rijd ook altijd alleen Huilen En als ik er niet omheen kan nog in weer en wind ook Huilen Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:16

Ik heb mijn paarden aan huis en heb een zeer goede buitenbak. Hij is altijd te berijden.
Het is alleen zo, dat zowel mijn paard als ik een pest hekel hebben aan regen. Haha! Bep gooit haar koppie alle kanten op om maar tussen de druppels te lopen. Er is niks mee te beginnen. Longeren gaat net aan. Dus als het regent, dan is het longeren of ze is vrij. Als ik aan het rijden ben en het gaat dan regenen, dan rij ik wel heel even door met een stierlijk vervelend paard. Snel op adem stappen en naar binnen. Ik ben zeg maar toch een soort van mooi weer rijdster Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:19

Ik heb mijn merrie ook aan huis en rijd dus savonds altijd. De lamp is nog niet aangesloten en dus doe ik het nog met de straatlantaarnpalen. Die geven redelijk licht en we weten allebei prima waar de bakrand zit Haha!

In de echt stromende regen rijd ik niet, maar beetje mot wel. Overigens breng ik haar binnenkort wel naar een pensionstal, want als het gaat vriezen dan is het niet leuk meer. En ik wil wel lekker blijven rijden. ALs je de kosten optelt dan is die pensionstalling niet eens zoveel gek duurder als de boel aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:28

Ik heb de luxe dat ik altijd terecht kan in de overdekte rijhal [20-60]. Meestal rij ik dan alleen. Ik sta op een hengstenhouderij met maar weinig pensionklanten, de paarden van de stal zelf worden overdag al gereden.
Als het weer en beetje droog is en de baan goed ga ik zeker buiten rijden. Lekker een frise neus halen! Goed voor mijn paard en goed voor mezelf!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 00:38

Mijn paard staat op een manege/pensionstal dus er zijn bijna altijd wel mensen die toevallig ook aan het rijden zijn.
Alleen ik kom vaak 's ochtends en dan is het vaak niet zo druk, dan rij ik vaak alleen of met de handelaar die ook op ons terrein zit.....
Rij wel in weer en wind. Met het mooie weer in 1 van de 2 buitenbakken en met slecht weer in 1 van de 2 binnenbakken..... Schijnheilig

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:33

Thuis, bak voor mezelf..20x40m Maar wel atijd buiten. Als het te erg is, dwz zeiknat ( dat is nooit zo bij onze bak) of bevroren en ik moet rijden die dag dan gaan ze in de trailer en rijden we ff naar de club..dan kan je in 20x60 of 20x40m binnen rijden.. Meestal ben je dan met 1-3 personen want er zijn meestal wel meer mensen met dat masterlijke plan.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:10

Wij hebben alleen een buitenbak en een flink buitenrijgebied ter beschikking. We zijn met weinig mensen op stal, dus ik rijd bijna altijd alleen. Met plensweer heb ik wel even wat minder zin om op te stappen, maar ik trek dan gewoon mijn dikke waterdichte waxjas aan, mini-chaps trek ik flink hoog richting knieën, cap op, kraag omhoog, en gaan met die banaan!
Ik rijd dan wel altijd in het bos (sowieso meestal), door de bomen heb je daar veel minder last van harde wind en regen en het bos ruikt altijd zo lekker als het nat is Lachen . Als ik met zulk weer in de bak zou moeten rijden, zou ik waarschijnlijk niet gaan rijden als het plenst, dan vind ik er geen lol aan.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:18

ik rij ook altijd alleen. En er is alleen een buitenbak, dus veel keus heb ik niet. Het is óf nat worden óf helemaal niet rijden. En ja.... dan kies ik toch liever voor rijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:30

Ik rij bijna het hele jaar door (muv. de paardenvakantie tussen zomer- en winterseizoen, dan staan ze helemaal op de wei) 6 dagen in de week. Ohz. vaak alleen en aangespannen altijd samen. Helaas pindakaas als het dan regent, maar ik wil wedstrijden rijden, dan zal ik er toch ook voor moeten trainen.
Ik woon in de randstad en ben blij dat ik me paardje aan huis hebt staan, maarja aangezien alles word volgebouwd is er dus geen ruimte voor een overdekt stukje bak.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:42

bij ons is het altijd heel rustig. wij hebben maar 8 paarden op stal staan dus je rijdt bijna altijd alleen. maar ik ben ook verwend bij ons op stal hebben wij ook een binnenbak. nuis het nadeel dat onze buitenbak erg nat is en gewoon een modder zooi. we krijgen waarschijnlijk werl een keer een nieuwe bodem maar tot die tijd moeten we maar binnen rijden tenzij de buitenbak droog is

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:47

Ik rij in weer en wind buiten. Meestal krijg ik m'n stalgenootje zo ver dat ze wel met me mee gaat rijden. Als het hard regent blijven we meer in de bossen en bij beter weer gewoon door het veld of in de bak.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:49

ik rijd niet altijd alleen, vaak met stalgenootjes, zeker als ik naar buiten ga, wel in weer en wind!
vind het echt zielig als ik m'n paardje een dag op stal moet laten staan.
regenpakkie aan en huppatee! spring erop Lachen

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:02

Ik rij altijd door weer en wind en 9 van de 10 keer alleen.
Mijn verzorgpaard staat bij een boer die geen bak heeft en er staan nog 2 bejaarde pony's. 1 van die pony's rijdt mijn zusje heel af en toe op...
Ik vind het altijd gezellig als ze meegaat maar meestal vind ik het ook heeerlijk om lekker alleen te zijn met je paard...

En inderdaad: Lang Leve Het Regenpak Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:35

Ik rijd zoveel mogelijk buiten. Als het echt hard regent of vriest of zoiets ga ik naar binnen. (binnenbak op stal) ik vind buiten gewoon lekkerder...

Alleen of niet, hangt er een beetje vanaf hoe laat je gaat rijden. Dus dat verschilt sterk per dag. Als ik samen rijd is dat vaak met dezelfde stalgenoten, omdat die dus ook steeds op die tijdstippen komen. Alleen vind ik ook niet erg, juist wel lekker, heel de bak voor jezelf. Binnen helemaal, die bak is wat kleiner dan 20x40.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:41

Het ligt eraan wat die weer en wind precies is. Bij een bevroren bodem valt er bij ons buiten niet zoveel te rijden. En als het echt regent dat het giet ga ik ook niet buiten rijden.
Overigens rijdt ik meestal niet alleen. Meestal rijden we met z'n tweeen tegelijk, en zoniet dan heb ik wel les.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:12

Ik rij wel in weer en wind, maar we hebben wel een fijne buitenbak en alleen ben ik bijna nooit. Als het heel erg hard regent ofzo ga ik toch wel eens lekker schuilen in de stal.

Alleen rijden heb ik een tijdje gemoeten, maar dat vind ik toch minder, lekker kletsen tijdens het uitstappen bevalt me wel!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:18

We hebben geen bak dus ik rij altijd buiten. Maar als het echt hoost stap ik niet op mijn paard, ook niet bij sneeuw of ijzel. Een bui op mijn hoofd als ik eenmaal zit vind ik niet erg, maar ik heb geen zin om in de stromende regen in het zadel te klimmen. Je spullen krijgen ontzettend op zijn kop, en vooral als het hagelt of er harde wind staat rijdt het gewoon niet fijn. We zitten midden in de polder en als je je paard onder je zijn gewicht tegen de wind in voelt gooien: doe je hem of haar daar echt een plezier mee?

Sowieso rijdt ik niet als ik alleen op stal ben. In onze omgeving is een sterfgeval geweest na een ongeluk met een paard, en ook de nodige ongelukken/valpartijen waarna een paard niet meer overeind wilde en er iemand onder klem zat.
Dus ik wil altijd dat er iemand op stal is als ik ga rijden, anders longeer ik wel.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:10

Ik heb ook geen bak tot mjn beschikking, maar ik zit wel op 5 minuten stappen vanaf het bos. Daar kan ik urenlang rijden.
En als je in het bos bent, dan merk je al niet veel meer van de regen.
Dus in principe rijd ik in weer en wind en 9 van de 10 keer rijd ik alleen. En een paar keer in de maand dat ik met meerdere rijd, maar dat komt niet echt vaak voor.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:14

Al vanaf m`n achtste (vijftien jaar dus) ben ik genoodzaakt buiten te rijden en meestal alleen. Als je moet trainen voor wedstrijden is dat natuurlijk erg lastig, maar het is niet anders. Sinds twee jaar hebben we (eindelijk!) een eigen bak, zodat ik niet met het allerjongste grut meteen langs de weg hoef in m`n uppie (pffffjew).

Stuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:21

Ik reed met mijn vorige verzorgpaard bijna ltijd in slecht weer ook
aleen als het echt met veel windstoten of hevige regen niet.
alleen rijden had ik nooit problemen mee, maar met z'n twee is soms ook wel leuker