Vlas. Wat betaal jij per baal of pallet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:55

Mijn paarden staan op zaagsel, waar ik opzich best tevreden over ben Lachen .
Alleen.... wil ik eigenlijk wel iets wat nog makkelijker te mesten is Knipoog .
Ik heb ook al aan vlas gedacht, maar vreten ze daar van ?? Ben zeker met mijn ruin, nogal bang voor kolieken Scheve mond ...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:02

Soms eten ze er van maar vooralin het begin Sterre. Als je zorgt dat ze toch altijd iets te knabbelen hebben dan eten ze het niet. Ik zou het eens proberen. Minder werk is het zeker. Men zegt ze eten nooit van vlas maar dat vind ik dan weer vallenonder de categorie 'verkooppraatjes' want het is niet waar. Ze eten wel maar puur in het begin. Zeker als het een paar dagen ligt dan zie ik ze in ieder geval niet meer eten.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 10:19

Wij hebben op stal een tinker staan, de eigenaresse wilde ook op vlas, want zijn stro vreet hij helemaal op.
Hij deed zijn kaken naar beneden en bleef er van eten.. niet een paar hapjes maar echt flinke happen... Verward
Toen hebben we die stal maar weer leeggehaald en in mijn box gegooid, nu staat mijn paard dus op vlas. OK dan!

Ik merk trouwens wel dat zijn drollen anders worden (meer kleinere stukjes) Hij vindt het ook leuk om de drollen te verstoppen, dus ik ben nu nog langer bezig met uitmesten dan met een strostal (ik mest zijn stal nu uit met de handschoenen dat vind ik toch wel het makkelijkste)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:14

Heinekengirl schreef:
In betaal hetzelfde als Vonnie84 Knipoog Ik heb ook Linabox..

Ik vind 't alleen ranzig spul... Het wordt zo vies zwart als je het even niet goed hebt uitgemest. En ze zeggen dat je de natte plekken moet verwijderen, maar van de ene op de andere dag is het één grote zwarte vieze stinkende massa, die je gewoon niet weggeschept krijgt..
*ik zal wel wat verkeerd doen*

Heb je toevallig een paard dat graag woelt en rondloopt in z'n stal? Ik heb namelijk een jaarling hengst (loopt meestal buiten maar heb hem is een weekje op stal gehad wegens aangroeien weide) en als ik die op vlas zet dan woelt ie altijd het hele boeltje lekker door elkaar ... mijn merrie en ruin zijn veel netter en die laten de pisplekken netjes liggen. Maar die hengst dus niet, die smeert het haast tot tegen het plafond.
Spreekt voor zich dat vlas in de hengst z'n stal niet zo een succes was omdat hij al het propere door het vuile mookt en er zelf nog letterlijk enkele hoopjes doorheen brakt (echt een gore vetzak), misschien dat dat bij jou ook het probleem is?

Ik betaal overigens dik 6€ en een klets, dan heb ik Biobed.
Ben gisteren ergens anders geweest omdat dat daar 5€ zou kosten maar dat bleek 5.95 te zijn, niet echt de moeite geweest om dat hele end te rijden ... (denk dat ik die paar centimen die ik heb bespaard aan benzine heb opgemaakt ...)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:28

ik betaal voor 1 pallet (18 balen) 105 euro.. incl, leveren:)

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:25

Ik betaal voor Thorobed 4,50 per baal.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:36

Ik zit er ook over te denken, maar weet het nog niet...Warenko heeft erge koliek gekregen van hennepstrooisel, hij was echt bijna dood. Hoe gaat dat met vlas? Wie weet dat?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:44

geen vlas... wij hebben zaagsel....per baal Knipoog

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:57

Thorobed, 400 balen van 3,70 per stuk (incl btw)

Nagenoeg stofvrij. Ik ben begonnen met vlas, nadat ik al jaren gehakseld koolzaadstro gebruikte, maar dit voor 1 stofallergisch paard erg problemen gaf.

Ik gebruik nu dus sinds 1 maand vlaslemen van Thorobed en ben erg tevreden. Het paard met een stofallergie hoest niet!
In het begin vond ik het erg glad, ook de drollen kun je overal vandaan halen. Naar mate de bodem wat langer ligt, blijven de drollen ook meer op hun plek liggen.

Ik heb op 10 stallen, 1 paard gehad, die er behoorlijk van at (maar geen koliek: vlas zet ook niet uit) Met de derde dag was dat over, het was zeker niet lekker genoeg. Wel in het begin zorgen voor voldoende hooi.

Als je voor de eerste keer vlas gebruikt: de stal eerst goed schoonmaken en daarna de vloer goed vochtig maken. Absoluut niet zuinig wezen op het aantal pakken dat je er in doet. (stal van 3x3 mtr 5 pakken 4x4 meter 7 pakken)want als de bodem niet dik genoeg is, krijg je problemen met o.a. amoniak lucht en dat de bodem snel bruin wordt.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 23:29

judithM schreef:
Ik betaal voor Thorobed 4,50 per baal.

en wat is de inhoud van zo`n baal, in kilo`s of liters?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:55

Citaat:
thorobed vlasleme, 130L voor € 6,20 per pak...

het is dezelfde. Je betaalt teveel. ( 130 ltr. of ongeveer 21 kilo)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:43

Voor vlas betalen ze bij ons €7.95 voor een pak van 50 kg... Wij kopen het in enorme hoeveelheden aan en dan nog aan vriendenprijsje Knipoog Wel handig op die manier

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:28

sinds zondag staat mijn kanjer ook op vlas en het was echt een drama met stro hij at er heel veel van en maakte het echt supervies allemaal en ik kwam gisteren op stal......echt netjes !! het drollenwippen is zo gebeurt, ik ben echt tevreden! drollenwippen en gladstrijken ideaal hoor !
wat we betalen weet ik eigenlijk niet ik geloof 4 euro per pak en het is de linabox.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:34

4,25 per baal vlas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:49

5,50 per baal vlas, ik gebruik het nu een half jaar en het bevalt me beter dan de houtkrullen die ik 10 jaar heb gebruitk.
Heb het een tijdje terug voor het eerst op het land laten uitrijden en met 2,5 week was het totaal verdwenen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:41

Suzan1 schreef:

ik zal het tegen onze leverancier zeggen, vind het verschil qua geld inderdaad veel...

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:44

RUBYWHITE schreef:
en wat is de inhoud van zo`n baal, in kilo`s of liters?

nou volgens mij is het 21 liter Verward

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:45

Suzan1 schreef:

Volgens mij kan 130 liter geen 21 kilo zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:57

judithM schreef:

nee volgens mij ook niet Verward

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:51

Citaat:

Heb even geken op het pak er staat op 120 liter. Die liters staan voor inhoud,de kilo's uiteraard gewicht.

Zou je het pak leegstorten en een litermaat pakken, dan kun je 120x de litermaat vullen.

1 liter is niet hetzelde als 1 kilo, het vlas weegt veel minder.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:46

Het is natuurlijk zo, dat hoe meer je tegelijk koopt, hoe goedkoper het is. Per pallet of meerdere pallets is goedkoper dan losse zakken. Ik zag dat je het ook losgestort kan inkopen. Ik wacht even af hoe dat er bij ons op stal uit gaat zien bij de "proefpaarden". De stalbaas lijkt het wel wat, alle paarden op vlas,ook i.v.m. de hoeveelheid mest, die afgevoerd moet worden(strenge regels in onze gemeente!).

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:35

Mijn pony staat sinds 3 weken ofzo op vlas. Ik heb geen flauw idee welk merk, dat staat niet op de pakken. Ik betaal 6,25 voor 25 kg. Ik deed er eerst 3 pakken in en sindsdien hou ik het bij. En dat moet ook wel, anders wordt het een grote bende.
Qua mestafvoer, ik gooi het gewoon bij een boer op de mesthoop. Van vlas kun je goede compost maken, en het prima over het land gooien.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:45

Binar schreef:
Wij hebben op stal een tinker staan, de eigenaresse wilde ook op vlas, want zijn stro vreet hij helemaal op.
Hij deed zijn kaken naar beneden en bleef er van eten.. niet een paar hapjes maar echt flinke happen... Verward
Toen hebben we die stal maar weer leeggehaald en in mijn box gegooid, nu staat mijn paard dus op vlas. OK dan!

Ik merk trouwens wel dat zijn drollen anders worden (meer kleinere stukjes) Hij vindt het ook leuk om de drollen te verstoppen, dus ik ben nu nog langer bezig met uitmesten dan met een strostal (ik mest zijn stal nu uit met de handschoenen dat vind ik toch wel het makkelijkste)

mijn shet verstopt ook alles maar met een goede stevige onderlaag scheelt t de helft !
mijn paarden stal mest ik hoofdzakelijk uit mbv een mestboy !
en dan nog wat na rapen met de hand

eerst deed ik ook alles met de hand maar met meerdere of grotere paarden ben je dan een eeuwigheid bezig

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:53

volgens mij heeft equitotaal ook goedkoop vlas, €4,- ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:22

Suzan1 schreef:
Heb even geken op het pak er staat op 120 liter. Die liters staan voor inhoud,de kilo's uiteraard gewicht.

Zou je het pak leegstorten en een litermaat pakken, dan kun je 120x de litermaat vullen.

1 liter is niet hetzelde als 1 kilo, het vlas weegt veel minder.

ja natuurlijk wat dom Bloos een liter lood weegt niet hetzelfde als een liter veertjes Haha!