sparen i.p.v. verzekeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:57

Citaat:
Quote:
Maar als je paard dan in het 1e jaar ziek wordt, heb je te weinig gespaard om bv een operatie te financieren. Dat is het risico wat je neemt. Ik neem dit risico niet, die van mij is geheel verzekerd.

Citaat:
PeruaansePas schreef:
Je kan ook al sparen vóórdat je het paard koopt

Prisca schreef:
Hahahahah weet je wat een beetje sportpaard (waar ik dan vanuit ga) compleet met keuring erbij kost?. En als je het slecht treft heb je nog meer kosten ivm zadels en andere spullen. Nee ik denk dat weinig mensen nog een ruime portomenee overhebben na de koop van een paard.

Let op het woordje "kan".

Zeker bij een duur sportpaard zou ik zeggen dat 1000 of 2000 euro extra sparen niet uitmaakt. Dat is dan een klein percentage.Stalling op een manege kost denk ik al snel iets van 300 euro per maand (minstens). Nou dan wacht je 3 maanden met de aanschaf en dan heb je al 900 euro. Of kunnen mensen niet meer sparen tegenwoordig? Knipoog

Het was gewoon een mogelijke oplossing. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:39

Fitzroy schreef:
Ik heb tot mijn grote spijt nooit een ziektekostenverzekering gehad maar deze zou ik er al ik weet niet hoe vaak uitgehad hebben.

Vergeet niet dat je met een verzekering behoorlijk wat beperkingen hebt. Zo stond er in mijn verzekering opgenomen dat mijn paard voor koliek operaties naar Utrecht moest. Iedere keer moet je toestemming vragen om een onderzoek uit te laten voeren.
Alle DA gevallen die ik met Lois heb gehad vielen weer niet niet onder de verzekering.....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:45

Mijn verzekering is op dit moment nog niet nuttig geweest, maar ik heb met een vriendin meegemaakt die haar paard niet verzekerd had, en die moest naar duitsland met haar paard en is 25000 euro kwijt geweest aan een mega nek operatie. Die techniek hadden ze hier niet in Nl, dus daarom moest ze in Duitsland. Ik denk dat over het algemeen mensen niet zoveel geld te besteden hebben, en daarvoor sparen.. pff, dan ben je wel even onderweg.
Mijn punt is dat je erg geluk kan hebben, maar ook ontzettende pech, maar zoals al vaker gezegd, het is een risico wat je neemt, en je kan geluk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:51

25000 euro voor een nek operatie????
Ik denk niet dat zo iets standaard door een verzekering vergoed wordt hoor.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:56

Je moet afwegen of je a la minute een flink bedrag kan ophoesten als je paard wat 'ergs' krijgt. Ik zal eerlijk zijn, ik kan dat niet, maar ik wil wel dat mijn paard alle medische zorg krijgt als dat nodig is. Mijn paard is 15 jaar, had nooit wat, tot afgelopen jaar...en ik ben heel blij dat hij in de verzekering zit, want anders zag ik het echt niet zitten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:07

Citaat:
Mijn paard is 15 jaar, had nooit wat, tot afgelopen jaar...en ik ben heel blij dat hij in de verzekering zit, want anders zag ik het echt niet zitten.

Goh wat rot dat hij ziek is geworden en fijn dat hij verzekerd was.

Tot welke leeftijd mag/kan je een paard verzekerd hebben? Dat verschilt toch ook per maatschappij? Houden jullie daar rekening mee?

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:59

Citaat:
Tot welke leeftijd mag/kan je een paard verzekerd hebben? Dat verschilt toch ook per maatschappij? Houden jullie daar rekening mee?

Bij mijn verzekering, kunnen paarden in de verzekering worden opgenomen tot de 16-jarige leeftijd.
Voor een al verzekerd paard die op 1 januari 20 jaar oud wordt, wordt de verzekeringsvorm gewijzigd in uitsluitend een Ongevallenverzekering.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:06

Dat is dan mooi geregeld. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze er uit gegooid worden. Dat is dus niet (altijd) zo. Weer wat geleerd. Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:10

Ik heb geen van beide paarden ooit verzekerd gehad, de premie is voor dravers erg hoog en zoveel dierenartskosten heb ik niet eens in een jaar. Ik zet elke maand een bedrag opzij, en daar ben ik tot nu toe altijd prima mee uit gekomen, ook als er eens iets hogere rekeningen voorkomen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:50

Jippie schreef:
25000 euro voor een nek operatie????
Ik denk niet dat zo iets standaard door een verzekering vergoed wordt hoor.

ja, want wij hebben het later zelf nagevraagd bij de verzekering. Ik heb het al zo vaak meegemaakt in de omgeving dat mensen geen verzekering hebben, en dat dan het er toch op neer komt dat het paard ziek wordt, naar utrecht moet en vervolgens duizenden euro's kwijt zijn. waar ze dus nog niet genoeg voor gespaard hebben.
Ik zei het al eerder, je kan geluk hebben of niet. Ik vind het een fijn gevoel dat ik nu in ieder geval deze mogelijkheid heb.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:09

Nou ik heb eens aan een duur paard mij helemaal scheel betaald voor een verzekering ( 1200euro per jaar)...dat nooit weer. Wij hebben nu een doorlopende verzekering, bij overlijden wordt het verzekerde bedrag van het paard uitgekeerd. (dit is tot 5000euro). Zo goedkoop waren ze niet, maar het is wel weer iets waarmee je kan investeren. Anders was ik het al die jaren aan premies kwijt geweest...

En tja...wij bellen echt niet minder snel een dierenarts omdat niet alles onder de verzekering valt (zoals dure operaties). Laats hebben wij ook een week een paard in de kliniek gehad, kost ook een paar centen maar je begint toch niet aan paarden als je het al helemaal niet kan ophoesten?

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:29

Mijn paard is niet echt goed verzekerd maar daar ga ik volgende week zeker verandering in brengen...
(moet alleen nog even uitzoeken bij welke verzekerings maatschappij) Bloos
Als iemand een goeie weet, ik hoor het graag.

Een goeie kennis van mij heeft een jaar geleden een leuk paard gekocht.
Wilde haar paard altijd wel verzekeren maar... je weet hoe dat gaat.
Vorige week heeft haar paard koliek gehad, de dierenarts was al 4 keer bij stal geweest maar kon niets meer doen dus op naar Utrecht Verdrietig
Heel zielig allemaal maar gelukkig gaat haar paardje het waarschijnlijk wel redden (staat nu nog in Utrecht)
Het gaat haar tussen de 5000 a 8000 euro kosten...
Dan ben ik zelf liever verzekerd want om elke maand trouw wat opzij te leggen Bloos gaat denk ik niet helemaal goed komen Bloos!
Niet dat ik niks heb liggen hoor maar toch.
Laatst bijgewerkt door sas00 op 30-10-04 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 11:29

Helemaal mee eens Rubywhite, als je een paard hebt, dan moet je rekening houden met dat soort mogelijke kosten. Ook voor een dure operatie heb ik een en ander achter de hand, en zolang ik dat niet nodig heb, krijg ik er nog rente voor ook Knipoog.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 09:07

Bedankt voor de reacties!
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het voor mij niet zo interessant meer is. Als ik een dure operatie aan kosten krijg (bv. 4.000 euro) dan kan ik maar 1300 terugkrijgen van de verzekering de rest moet ik dan alsnog zelf betalen...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:30

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb gekozen voor sparen. Waarom? Het bedrag wat je per jaar uitgekeerd krijgt is de waarde waarvoor je paard verzekerd is. Stel dat ik mijn paard voor 1500 euro verzeker, dan krijg ik dat ook maar vergoed in het geval van een operatie, de rest moet ik dan dus alsnog zelf ophoesten.
Ennuh... een operatie voor 25000 euro? Sorry hoor, maar dan mag mijn paardje toch echt naar de eeuwig groene weiden.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:46

LindaM schreef:
Bedankt voor de reacties!
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het voor mij niet zo interessant meer is. Als ik een dure operatie aan kosten krijg (bv. 4.000 euro) dan kan ik maar 1300 terugkrijgen van de verzekering de rest moet ik dan alsnog zelf betalen...

Ja, dat is inderdaad een beetje hopeloos Scheve mond
Ik ben nu dan ook opzoek naar een goeie verzekering voor mijn paard met DA erbij verzekerd (voor een deel dan), maar nog altijd niets gevonden.

Heb hier op Bokt ook een topic gemaakt:
Welke verzekering is nou de beste? Tong uitsteken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:14

Ik heb in de afgelopen 7 jaar maar twee keer de dierenarts hoeven opzoeken voor mijn pony's. Eenmaal voor hormonen wat niet gedekt was en eenmaal vanwege eczeem wat maar 20 euro koste. Heb mijn pony een jaar verzekerd gehad. Premie 300 gulden en 75 gulden eigen risico. Had me dan nu helemaal blauw betaald aan premie en niet gebruikt. Het zit mij wel goed. Ik spaar. Kan wel voorstellen als je een dure behandeling moet betalen dat je ervan baalt hem niet te hebben verzekerd.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:06

Ik heb Des alleen voor de dood verzekerd. Mocht zij dus afgemaakt moeten wordeden, of om een andere reden overlijden, betalen zij mij een X bedrag uit, wat ik in een nieuw paard kan steken. Ik betaal nog geen 30 euro per jaar. Des is nu 18 jaar, ik zou haar langer dan 38 jaar (ik hoop dat mijn berekening klopt, ik heb haar verzekerd voor 3000 gulden, en ik geloof dat ik 80% uitbetaald krijg) in de verzekering moeten hebben voor ik er meer in leg dan eruit haal. Ik neem aan dat ze dat niet overleeft.... (mag natuurlijk wel, mits zonder al te veel gebreken...).
Verder heb ik in 2002 1x de veearts erbij gehad voor een koliekaanval, de rekening was iets van 75 euro, en vorig jaar vanwege lichamelijke klachten, een rekening van nog geen 100 euro (oud-collega-dierenarts, die volgens haar geen apart tarief had gerekend, nee nee... ik miste toch heel wat posten op de rekening). Voor dergelijke dingen hebben we dan onze gezamenlijke spaarrekening. Daarop staat ook geld om in huis te klussen, evt een andere auto (hebben we gelukkig net gehad).