chippen en paspoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:52

lowara schreef:
aah daar kan ik ook wat mee Soxje! en omdat ik een bonte he (understatement van het jaar) hoef ik geen schets. en die barcode staat extra in m'n inentingsboekje, dus ik denk dat dat ik morgen even met het boekje langs de dierenarts hier ga (die ook paarden doet) ooh ja, iedereen doet het via het KNHS, maar is die goedkoper dan het Tinkerstamboek?

Chippen en tegelijkertijd paspoortaanvraag via het NST op een keuring kost (ik meen) 35 euro.
Ik dacht trouwens ook dat er op de site van het NST ook een formulier te downloaden is waarmee je een paspoort kunt aanvragen (achteraf dus).

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:37

De DA heeft mij verteld dat ik het formulier na het chippen op kon sturen naar het KNHS, ik heb dus ook een tinker. Heb gisteren het paspoort binnegekregen. Ik kan hem dus niet meer bij het NTS op laten nemen? Of kan dat nog wel?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:01

Suzanne vd schreef:
De DA heeft mij verteld dat ik het formulier na het chippen op kon sturen naar het KNHS, ik heb dus ook een tinker. Heb gisteren het paspoort binnegekregen. Ik kan hem dus niet meer bij het NTS op laten nemen? Of kan dat nog wel?

Jawel hoor dat kan gewoon nog steeds. Jouw Tinker heeft alleen een zgn. neutraal paspoort maar daar mag je best nog wel mee bij het NST komen. Wil je perse een paspoort uitgegeven hebben door het NST dan kun je alsnog een nieuwe aanvragen en die van het KNHS laten vernietigen maar mijns inziens is dat zonde van het geld Tong uitsteken
Maar bel of mail anders ook even naar Anouk (secretariaat) van het NST. Haar tel.nr. en emailadres staan wel op de site vermeldt van het NST www.tinkerstamboek.nl

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:59

Je kunt maar 1 paspoort aanvragen... en bij verlies een duplicaat.. deze krijg je niet direct en er wordt ook in dat paspoort vermeld dat het een duplicaat is.
Opnemen in een stamboek en registratie volgens de I&R regeling zijn 2 aparte dingen.
Het verschil zit hem met het paspoort alleen in het logo op de voorkant van de paspoort uitgevende instantie.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:41

Je kan je paspoort aanvragen bij het NST. Ik zie dat ze al is opgenomen en dat het chipnummer ook bekend is bij ons. Er zijn ook foto's van haar bij ons, dus je kan met Anouk contact opnemen en het paspoort bestellen. Kosten: 35 euro.
Voor je andere paard kan je ook een paspoort aanvragen bij ons. Moet je maar meteen aan Anouk vragen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:46

Kun je bij het WPCV goedkoper een paspoort aanvragen: 25 euro
en met die 10 euro iets leukers doen Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:55

Alane schreef:
Kun je bij het WPCV goedkoper een paspoort aanvragen: 25 euro
en met die 10 euro iets leukers doen Haha!

Maar dan is het een blanco paspoort en bij ons krijgt ze een Tinkerpaspoort, omdat haar merrie al is opgenomen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:57

Hoezo een blanco paspoort?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:01

Alane schreef:
Hoezo een blanco paspoort?

Dat het niet van een stamboek is, dus een blaco voorkant. het lijkt me, als je je Tinker geregistreerd hebt, dat het leuker is om een Tinkerpaspoort te hebben, maar dat moet ze helemaal zelf weten. Maar de mogelijkheid is er.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:06

dus bonte, ik hoef anouk alleen maar op te bellen omdat al haar gegevens al bekend zijn? Wat is haar telefoonnummer? (kan het niet vinden vrees ik) PB mij!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:12

@Lowara denk dat je de papieren moet psturen, moest ik in iedergeval wel.

Op de paspoorten staat altijd het logo van de uitgevende instantie, dus niets geen blanco paspoorten. Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:40

Bonte, dank je wel! heb gelijk gebeld, (ze kende lOwara zelfs Haha! ) en inderdaad, even een papier invullen en terugsturen, en ik krijg hem opgestuurd. Omdat alle info tpendertijd op de keuring officieel zijn gemeten/opgegeven, en er toen foto's zijn gemaakt van haar Lachen he, fijn!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:44

lowara schreef:
Bonte, dank je wel! heb gelijk gebeld, (ze kende lOwara zelfs Haha! ) en inderdaad, even een papier invullen en terugsturen, en ik krijg hem opgestuurd. Omdat alle info tpendertijd op de keuring officieel zijn gemeten/opgegeven, en er toen foto's zijn gemaakt van haar Lachen he, fijn!

Heb je ook voor je andere paard gevraagd??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:57

nee, want die is zelfs niet eens gechipt. De mogelijkheid was er wel zei Anoek Lachen Dus Bout (de dierenarts) moet binnenkort Cezanne maar lekprikken en schetsen etc (helaas geen bonte)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:32

Je kunt het laten doen door een DA of via het stamboek.
in de meeste gevallen is het stamboek het voordeligst.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:50

Dus als ik het goed begrijp hoef een bonte dus idd niet geschetst te worden? Ik heb van de week het paspoort van mijn tinker gekregen er staan ook geen schetsen in eigenlijk helemaal niks, tja zijn naam, schofhoogte, ruin, bont en tinker...