Recreatief rijden: onderzoek 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

De kans dat mijn paard ziek wordt schat ik in als (ook kreupelheid, beengebreken die later uitkomen en wel of niet als gevolg van een ongeval zijn)

Poll eindigt op

Zeer gering
7 (11%)
Gering
20 (32%)
Gemiddeld
24 (38%)
Aanzienlijk
7 (11%)
Zeer aanzienlijk
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 62

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:07

Ireentjuh schreef:
Als ik gewoon een baan zou hebben had ik haar waarschijnlijk ook niet verzekerd, maar dan heb je toch meer ruimte daar in.

Daar heb je helemaal gelijk in. Sommige mensen realiseren zich echter niet wat ik aanhaalde, maar jij gelukkig wel. Lachen

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:08

Ik heb op gering gestemd..
Red Bull is een sterke pony die bijna nooit wat heeft..

Loena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:11

Ik heb op gemiddeld gestemd.

Ik weet uit ervaring (nu valt het bij Obsession erg mee *klopt nu af*) dat ook al is je paard zo sterk een ongelukje in een klein hoekje zit.. Ook is mijn ervaring dat de o zo sterk uitziende paarden zo zwak kunnen zijn..
Mijn vorige paard was verzekerd tegen ziektekosten, ik heb daar veelvoudig gebruik van moeten maken. Of ik de totale verzekeringspremie er ooit uit heb gehaald in die 16 jaar.. NEE dat denk ik niet. Toch heb ik er nooit spijt van gehad, zij heeft ooit een erge peesblessure gehad en ook haar laatste ziekte heeft heeeel veeel geld gekost!
Je kan ook wel geld opzij zetten maar ik ben van mening dat na een keer goede veeartskosten gemaakt te hebben, dat potje snel op is.. Je paard kan een maand later weer wat hebben en dan is je spaarpotje echt niet aangevuld.. Bij een verzekering kan je gewoon weer de volgende claim indienen!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:17

mijn merrie moonlight heb ik nu bijna 3 jaar, ze heeft 1x last gehad van de kiezen, die zijn geraspt, en ze heeft last van zomerecxeem.
Mijn ruin henk heb ik 4 jaar, heeft eens beginnende bronchitis gehad, na 2 prikken was dat over,
mijn merrie Sienna heeft een keer een flinke wond gehad(opengebroken ontsteking) tussen haar voorbeen en de buik.

Al met al ben ik zo veel voordeliger uit dan met een verzekering, mocht er een een koliekoperatie nodig zijn, dan heb ik daar ook mn potjes voor....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:17