Recreatief rijden: onderzoek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:13

Beste Mobick,

Weet je ook waarom deze mensen hun paarden niet verzekeren?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:19

Omdat ze er vanuit gaan dat een paard wat goed getraind is minder risico loopt en ze het zonde van het geld vinden, omdat de premies voor een duur paard vaak hoger zijn dan evt. operaties.

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:21

Beste Mobick,

Maar een goed getraind paard kan toch ook zich verstappen op de laadklep van de trailer en zijn been breken? Of het kan toch net zo gemakkelijk koliek krijgen als ieder ander paard? Hoe zie jij dat?

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:22

Dat van die premies dat snap ik, maar dat goedgetrainde recreactiepaarden Verward minder snel een blessure of koliek o.i.d. oplopen wil er bij mij niet in Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:25

Maarten80 schreef:
Beste Missnynke,

Wat is de reden dat je ze niet verzekerd hebt?

staat al bij mij reactie. verder zelfde redenen als mobick en boomerang

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:27

Mijn paardje is wel verzekerd.
Dit heeft voor mij een hoge prioriteit
Ook al rij ik recreatief met hem.
Ik heb maar 1 paard,en wil het beste voor hem.
Dus als er nu iets met hem gebeurd kan ik hem de beste medische zorg geven,die mogelijk is.
Ik heb zowel de standaard dekking als de uitgebreid4e ziektekosten.

Hij is verzekerd voor een bedrag van 2500 euro.
Ik betaal iets van 300 euro per jaar.
Vind ik niet duur,kijk eens wat je eigen ziekenfinds kost per jaar!

Daar komt bij dat als hij overlijdt,ik ook nog een bedrag krijg uitgekeerd.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:29

denice schreef:
ik heb ook niet verzekerd, omdat ik mijn paard vertrouw op de weg en er dan niet zo gauw iets gebeurd, en het superduur is!!

Beetje naief he?
Het blijft een dier!
Is ie ook zo koelbloedig als er een ambulance met loeiende sirenes langskomt?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:36

Ik heb ze niet verzekerd tegen dood oid. Ik heb enkel shetlanders, die zijn kwa marktwaarde toch 'niets waard'.

Verzekeren tegen ziektekosten is duur. Daar komt bij dat shetlanders bijna nooit wat hebben. Mocht er wat zijn heb ik 'gewoon pech'.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:37

Maarten80 schreef:
Beste Mobick,

Maar een goed getraind paard kan toch ook zich verstappen op de laadklep van de trailer en zijn been breken? Of het kan toch net zo gemakkelijk koliek krijgen als ieder ander paard? Hoe zie jij dat?

Persoonlijk zou ik zo'n duur paard ook verzekeren.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:44

Wanneer rijd je recreatief? Ik recreëer tijdens het rijden, ook al rijd ik wedstrijden dressuur en springen.
Ben je recreatieruiter op het moment dat je geen prof bent? Of ben je dan alleen amateur?

Ik heb mijn paard trouwens niet verzekerd, ook al is ze wel wat meer waard dan 2000 euro. Ik heb haar inmiddels bijna vier jaar in mijn bezit en ik maak elke maand een flink bedrag over naar mijn spaarrekening. Aan dit geld kom ik ook niet, dus wordt het elke maand een hoger bedrag.
Mocht mijn merrie iets overkomen, dan kan ik het geld op die rekening aanspreken als verzekering.
Overkomt mijn merrie niets, dan heb ik het geld nog steeds in eigen beheer.

De afgelopen jaren heb ik het geld niet nodig gehad.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:49

Ook onze paarden zijn niet verzekerd. Mijn paarden hebben een lage marktwaarde en ik heb zelf een bedrag staan voor onkosten aan DA ed. (zelfde verhaal als Kitty)
Misschien dat als je een brokken-piloot-paard (gehad) hebt, je eerder geneigd bent om een verzekering af te sluiten.
Ik heb het gelukkig nooit nodig gehad, dus die kosten heb ik dan maar weer bespaard Knipoog

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:53

Ik heb mijn pony niet verzekerd, waarom?

Omdat schade aan de ander partij al meeverzekerd is in je WA, en dat vind ik voldoende.

Ziektekostenverzekering vind ik persoonlijk dikke onzin. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat mensen hier aanspraak op probeerde te maken, maar gewoon afgewimpeld werden door 'de kleine lettertjes' te lezen waar ze eigenlijk voor verzekerd waren. (en dat was bijna niets)

Zelfde geld trouwens ook voor ongevallen verzekering...

Ik heb zelf wat geld opzij gezet voor medische onkosten. Mocht het echt de pan uit rijzen dan sluit ik wel een lening af... Weet ik in iedergeval zeker dat ik geld krijg wanneer ik het nodig heb.

Hoop dat je wat aan deze informatie heb. Succes met je enquete!

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:28

Ik heb wel een verzekering en betaal er best veel voor. Ik heb een beperkte ziektekosten verzekering en brand, diefstal er nog bij genomen. Ik moet alles nog eens goed doorlezen want eerlijk gezegd weet ik niet eens wat ik wel of niet vergoed krijg Bloos Ik weet wel dat de prijzen erg verschillen per verzekeringmaatschappij en dat ik zeker niet de goedkoopste gekozen heb dus ik moet het echt eens na gaan lezen misschien stop ik dat geld nu wel in een bodemloze put Scheve mond

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:06

Slotje aangezien er al een vervolgtopic is.