Raadsels rond Anky bandages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:43

amondi schreef:
Kijk het is heel simpel: Anky verbind haar naam uitsluitend aan goed spul en daarom duur spul. Aparte materialen en stiksels die een mens niet nodig heeft en een paard al helemaal niet.
Dus daarom vind ik het allemaal veel te duur. Het is gewoon de heb, ik heb een Anky halster, wow!! Maar een gewoon halster is net zo goed hoor, en dan kun je het geld dat je over hebt besteden aan een privéles.

halsters ken ik niet, maar de kleding en de pads zijn wel veel beter dan de gewone spullen en daar betaal ik dan voor. die priveles komt op de eerste plaats hoor, maak je maar geen zorgen

Citaat:
Dus koop a.u.b Anky spullen als jet wil maar bedenk dat je je geld maar 1 keer kunt uitgeven. En als je voor hetzelfde geld 3 dekjes kunt kopen, dan lijkt me dat veel handiger.

niet als je met dat Anky dekje vier keer zo lang doet

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:59

Naast het feit dat de Anky spullen heel lang mooi blijven en een goede pasvorm hebben (ik heb een rijbroek, div. shirtjes, deken, halster en pad) zijn ze ook nog eens erg prettig in het gebruik.
Ik heb ook wel goedkope bandages, maar ik heb ook een paar setjes Equiline. Die zijn 2 tot 3 keer zo duur maar veel steviger en naast het feit dat die dus nog langer mee gaan, blijven ze ook mooier na het wassen, bandageren prettiger en verdelen de druk ook beter. Dat er mensen zijn die genoegen (moeten) nemen met goedkopere spullen wil nog niet zeggen dat die even goed zijn als Anky spullen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:01

Lielle schreef:
niet als je met dat Anky dekje vier keer zo lang doet

Met de nadruk op ALS. Wij hebben sommigedekjes al 4 jaar of meer en zijn nog steeds goed bruikbaar, en mezelf kennende waren het altijd goedkope aanbiedingen. Ze worden minstens 1x per 5 dagen gewassen en in de zomer vaker.
Economisch gezien dus wel erg zuinig en lang bruikbaar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:06

Die shabrackjes heb ik ook gehad,
maar persoonlijk vind ik dat je na langere tijd als een voddenbaal rond rijdt. Daarbij nemen ze veel minder goed zweet op en blijven erg lang nat.
De Anky dekjes zien er na een aantal jaar nog steeds keurig netjes uit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:32

amondi schreef:
Met de nadruk op ALS. Wij hebben sommigedekjes al 4 jaar of meer en zijn nog steeds goed bruikbaar, en mezelf kennende waren het altijd goedkope aanbiedingen. Ze worden minstens 1x per 5 dagen gewassen en in de zomer vaker.
Economisch gezien dus wel erg zuinig en lang bruikbaar.

mijn goedkope dekjes zien er na drie maanden dus aanzienlijk minder goed uit dan de duurdere (waaronder de ANky dekjes). Wat versta jij trouwens onder goed bruikbaar? Bruikbaar zijn ze nog heel lang, grootste probleem vind ik vooral het verschieten en niet meer schoon krijgen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:37

goed bruikbaar heeft met kleur weinig te maken. Ze moeten heel blijven en niet krimpen. Maar de zwarte is nog steeds zwart en de blauwe blauw. Ze zullen echter niet op het goede stapeltje van de Dreft reclame komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:43

Dat eerste klopt.
Alleen heb ik de laatste jaren 'geïnvesteerd' in duurdere dekjes die
a) mooi blijven
b) goed schoon te krijgen
c) of bandjes met klitteband hebben of helemaal geen
d) snel drogen
en voor ieder paard een (bepaald niet duur) wedstrijddekje voor het springen.
De rest heb ik weg gegeven aan een manege voor gehandicapten. Zij blij, ik blij en nou kan ik wel even vooruit met mijn verzameling Knipoog
Ik moet er overigens bijzeggen dat ik twee knalrode dekjes heb (geen idee welk merk) voor de cross en dat die keurig blijven. Blijven ook netjes liggen trouwens.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:52

De Anky-pads zijn geweldig! Ik wil niet anders meer. Ze blijven super liggen onder mijn zadel (en op mijn paard) en blijven mooi. Andere dekjes worden vaal en vertonen eerder slijtage. De prijs vind ik op zich nog wel meevallen. Ik heb een dekje van Eskadron voor op concours, die was veel duurder en die is ontzettend lelijk geworden. Voor concours ga ik mij dus ook een Anky-dekje aanschaffen, ze heeft nu eindelijk ook de off-white.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:00

Geef Anky eens ongelijk dat ze er flinke marges op verdiend? Iedereen koopt ze toch?

Ik ken de anky artikelen niet, heb laatst wel een rijbroek aangehad van Anky en die zat prima. Maar Pikeur zit ook prima.

Gewoon kopen wat je zelf fijn vind Haha!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:18

Ik koop geen producten omdat er anky op staat. Maar iks tel wel hoge eisen aan kwaliteit. Ik heb geen halster van anky(wil geen nylon) maar van Kieffer. Ik heb rijbroeken van pikeur, en ik vind de truien en dekjes van anky het fijnst.. Zeker als je alleen buitenrijdt is het wel zo ideaal om goede kleidng te hebben..Ik ben nog geen dekjes tegengekomen die het zweet zo lekker opnemen, en zo fijn in gebruik zijn als de anky..