Lichtrijden/doorzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:01

ik vind doorzitten opzich veel fijner dan lichtrijden, maar dan wel als het paard los in z'n rug is, dus niet in het begin. en ook zoizo alleen als het paard het aankan, dus niet als hij z'n rug wegdrukt ofzo.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 18:54

Dat is zo, je gaat natuurlijk ook niet doorzitten op een paard dat z'n rug wegdrukt.

Sjuim, ik vind jouw tip wel een goede, die ga ik volgende keer eens proberen! Lachen

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:04

Ik merk ook dat ik niet meer gewend ben door te zitten sinds zijn peesblessure. Ik moet me er nu echt toe zetten terwijl dat nooit zo was. Toch maar blijven oefenen want als ik ooit weer ga starten Schijnheilig zal ik toch moeten *LOL*

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:33

Gewoon veel oefenen, dan zal het wel lukken. Vroeger luktte dit ook niet bij mij. Als je de moet er inzet dan lukt het je vast wel.
Veel succes! Party!! Kusje Party!! Kusje

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:13

Idd met losrijden rij ik licht. Daarna ga ik vanuit stap doorzitten want doe ik het voor het eerst vanuit draf wil hij zijn rug nog wel eens spannen.

Het is eigenlijk heel verschillende heeft er ook mee te maken hoe ik me voel en hoe los en onstappen hij is vooral in zijn rug.

Pling Vrijdag kon ik SUPER doorzitten enhij bleef super lopen Lovers.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:05

Ik merkte idd dat toen Fitz kreupel geweest was en ik weer langzaam op ging bouwen, ik heel veel moeite had met doorzitten.
Ik ging het mezelf ook makkelijk maken, want Fitz zit ook niet echt prettig.

Vandaag had ik echter les van Herman Wientjes en ik was eigenlijk zo druk met allerlei andere dingen dat ik niet eens doorhad dat ik de hele tijd had doorgezeten.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:07

Gabber heeft soms nog wel last van zijn rug, daarom rijd ik alleen licht. Ik zit alleen even door voor het aangalloperen. En ik zit door met oefeningen zoals travers en schouderbinnenwaarts. Als ik aan het wijken ben rijd ik ook licht.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:08

Dat ligt er idd aan wat voor paard je traint.
Jonge & moeilyke paarden ryd ik altijd licht,gewoon om de rug te ontlasten.
Met myn eigen paard ryd ik met losryden licht en daarna ga ik doorzitten,en op t eind weer ff lichtryden en dan lange teugel.
Om het voor jezelf weer 'gewoon' te maken: gewoon veel doen en eventueel zonder beugels.
Suc-6

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 11:12

Citaat:
Op 2001-12-02 19:33, schreef Pouskintje:
Gewoon veel oefenen, dan zal het wel lukken. Vroeger luktte dit ook niet bij mij. Als je de moet er inzet dan lukt het je vast wel.
Veel succes! Party!! Kusje Party!! Kusje

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel aan dit soort reacties, veel oefenen enzo. Vroeger lukte het juist WEL, dat is nou het probleem. Gelukkig begrijpen een aantal bokkers hier wel precies wat ik bedoel. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:40

Als je hoger komt en je hebt je paard goed voor elkaar ben je geneigd om meer te gaan doorzitten. MAar bij het losrijden doe ik altijd lichtrijden, omdat de rugspieren dan beter ontspannen kunnen raken en opgewarmd. Ik vind het dom als mensen gelijk gaan doorzitten bij het losrijden.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 12:31

Vind ik ook! En aangezien ik na januari dit jaar helemaal terug naar af ben gegaan met Jur, heb ik eigenlijk alleen maar lichtgereden. Razinda is nog heel jong, ik zit alleen door bij de overgang van draf naar stap.

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:35

Met mijn paard (die ik pas 1 maand heb) kan iknog alleen maar lichtrijden omdat hij zo hoog opgooit. We moeten wel in de L2 starten maar het komt nog wel een keer dat doorzitten.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 14:58

Sommige mensen blijven altijd moeite houden met doorzitten, ook in de Z2, als hun paard heel hoog opgooit! Haha!

Dan is het ook supermoeilijk. Maar mijn paarden gooien niet zo hoog op. Het gekke is dat het zonder beugels makkelijker is om door te zitten dan met! Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:12

als je benen langer zijn, zit je makkelijker door, en met beugels heb je je benen niet zo lang als zonder. Ik denk tenminste dat het daar aan ligt. Overigens, Iones gooit normaal gesproken ook heel hoog op. En toch.... Als ik hem zodanig voor elkaar heb, dat hij zijn rug goed gebruikt EN zijn achterhand er bij heeft, kan ik goed blijven zitten. En dan stoor ik hem het minste, omdat ik dan minder beweeglijk ben. En dan komen die paar bedoelde bewegingen genaamd "hulpen" ook beter over, ook al doe ik ze nog maar gering.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:21

kunnen mensen met lange benen dan ook beter doorzitten? Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:21

jammer voor je STeef, grinnik maar zo werkt het niet: lange benen wil persé niet zeggen dat je dan de goeie houding aanneemt, het gaat er meer om dat je je benen laat hangen, en dan worden ze vanzelf langer.

starfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:42

Ik rijd meestal licht. Want voor een paard is dat volgens mij toch altijd beter, zelfs als ze niet meer jong zijn. Maar doorzitten gaat zalig op Odessa *LOL*