Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nathalietjuh schreef:bij mij in de buurt wel geloof ik..
ben nu ik pretty kwijt ben rustig op zoek naar een ander bijrijdpaardje..
wil nog niet echt lukken, hier in de buurt zijn al zo weinig paarden om bij te rijden en degene die er zijn, daar willen ze dus 18+ voor.
terwijl ik toch zeker heel serieus ben met paarden en ook verantwoordelijkheidsgevoel heb.
maargoed zal er verder niets meer over zeggen haha
Lielle schreef:en ik zou bovendien zelf liever met een volwassene te maken hebben dan met een puber of jonger iemand. Niets persoonlijks, maar daar heb ik tegenwoordig wat meer mee
Scum schreef:Misschien is het ook wel handig als een bijrijdster een rijbewijs heeft en evt. als het slecht weer is eerder vervoer vindt. Bovendien is iemand van 18 jaar voor de wet volwassen, en zit het met aansprakelijkheid wat gemakkelijker?
Ik heb ergens nl. ergens gelezen dat de eigenaar van een paard altijd aansprakelijk is als de ruiter die erop zit een ongeluk krijgt.
wendytj4h schreef:Ik was 14 toen ik een paard ging rijden waar ze toen iemand van 16 plus liefst 18 plus voor zochten. Ik ken ook iemand die is nu 19 en als je die ziet lopen zou je zeggen dat ze 12 is (weegt ongeveer 45 kilo). Heeft totaal geen overwicht op paarden (beter gezegd alles gaat met r aan de haal). Maarja iedereen wil r hebben omdat ze 19 is.

Megantjuh schreef:Ik wil dit alleen zeggen omdat er ook uitzonderingen zijn op de vooroordelen op bijrijders enz. Dit is gewoon vriendelijk bedoeld