Mijn paard staat nu nog 24/7 buiten, als het wat kouder wordt, dan gaat ze 's nachts binnen, maar komt ze overdag nog wel gewoon buiten.
Het beste is natuurlijk als je paard lekker naar buiten kan, maar sommige mensen hebben die luxe gewoon niet om hun paard lekker op de wei te gooien.
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 26-10-04 13:06
Banjer staat overdag in een grote kudde... ze staat nu ook nog 's nachts buiten, maar dan staat ze maar met 1 ander paard... de meeste stalgenootjes denken dat hun paard van suiker is en laten ze dus binnen... (uitzonderingen die het om een andere reden doen uiteraard niet meegereken)
Horse_
Geplaatst: 26-10-04 13:06
Als iemand een stal weet in mijn omgeving waar ze in de winter ook buiten gezet worden ik houd mij aanbevolen! De mijne staat dus binnen van okt-mei helaas. Op deze stal heb ik wel iemand gevonden die overdag af en toe haar in de paddock zet (doe het ook voor haar) maar dat is meestal max een uurtje. Ze vind het saai om alleen te staan en ze is lief voor andere paarden dus ik heb haar in de paddock liefst met nog 1 ander paard (anders wor dhet te krap en komt er geheid ruzie). Van ze zomer moet ik nog maar zien hoe het gaat in de koppel. Afgelopen september kwam ze er voor het eerst tussen en dat is niet zo goed afgelopen. Toch ga ik het weer proberen volgend voorjaar want sociale contacten zijn toch belangerijk.
Fabienne1
Geplaatst: 26-10-04 13:08
Bij de stal waar ik rijd, komen ze normaal gesproken elke dag een aantal uurtjes buiten. Als het heel slecht weer is, kan het zijn dat ze een dagje binnen blijven. Ze lopen allemaal samen (4 merries) en dat gaat heel goed. Nu is er sinds kort een ruin bij en de rust is nog niet steeds niet terug. Op sommige momenten denk je dan: had ik ze maar apart staan. Toch vind ik het voor de paarden wel heel leuk als ze samen in de wei kunnen.
vicky
Geplaatst: 26-10-04 13:08
Die van mij gaan iedere dag naar buiten van 10 tot 17/18. alleen met heel extreem weer houd ik ze wat langer binnen. zomers staan ze dag en nacht buiten
shana
Geplaatst: 26-10-04 13:19
mijn paarden gaan winter en zomer naar buiten van 9 u tot 1800 u ! 's avonds en 's nachts staan ze op stal ! enkel mijn jong paard staat ' snachts in een paddock met loopstal omdat ik het belangrijk vind dat jonge paarden genoeg bewegen !
mijn jong paard en oude pony staan in de dag samen op de weide en mijn 2 andere paarden staan apart op de weide of in de paddock ! mijn 2 andere paarden staan vierkant op hoefijzers en dit vind ik te gevaarlijk voor blessures wanneer ze trappen naar een ander paard ! daarom staan deze 2 apart !
ik houd ze enkel ook in de dag op stal als het echt stormt en stortregent !
ik vind het heel belangrijk dat een paard genoeg vrije beweging heeft !
Dickie
Geplaatst: 26-10-04 13:26
Ik kan me bij Jippie en G&K aansluiten,
gijsenkim schreef:
Iedereen zou graag willen dat het paard ook op het land komt, maar soms is er gewoonweg geen mogelijkheid voor.
ik denk dat het hele topic hier min of meer wel mee samengevat kan worden.