wie rijdt er met wintec of thorrowgood of...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:58

IK heb een hele tijd op een wintec zadel gereden en eerst merk je nog niet echt wat, zie je alleen de voordelen ervan: licht, makkelijk te onderhouden , ziet er leuk uit, enz enz .. maar ik merkte op een gegeven moment dat mij houding op het paard erg verslechterde! en als je er te lang op reed kreeg je echt een zere kont ( dat was op zich niet erg,maar dat mn houding verslechterde vond ik niet zo grappig) ik ging veel meer voorover zitten en bewoog veel meer in het zadel... ik schoof echt alle kanten op.
Toen had ik het gehad en heb ik een ander zadel gekocht. toen ik een paar dagen met dat zadel naar de les ging, vroeg de trainer aan mij of ik een ander paard had! neeeeeeeeee een nieuw zadel!!!! mijn conclusie:
Leer = beter. je moet er wat voor doen, maar je rijd er zeker beter door!

nogmaals dit is mijn conclusie, kan voor iedereen anders zijn Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:15

die plastic-achtige kunststofjes zijn imo ook niks hoor. ik heb een wintec pro en dat stofje zit prima moet ik zeggen.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:25

ik heb de thorrowgood griffin. Fijn zadel hoor.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 18:48

ik krijg waarschijnlijk de nieuwste van thorrowgood, een veelzijdigheids zadel met verwisselbare boom, iemand ervaring mee? ik ga hem morgen laten passen!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:53

wintec gaat nog wel sommige modellen..maar thorrowgood vond ik echt verschrikkelijk niet mee te rijden (maar ja mijn mening)

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:56

wintec 500 bevalt me prima!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:11

Ik heb een wintec pro cair. Dat is een van de nieuwere Wintec's. Echt een heel fijn zadel. Je kunt de boom verwisselen en mijn paardje loopt veel beter met dit zadel. Het zadel vormt zich naar de rug door het cairsysteem. echt ideaal.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:05

ja wintec is ook zeker goed, ik ga waarschijnlijk zit zadel nemen maar dan in thorowgood model! xxx

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:34

ik zou gewoon kijken naar wat het beste bij je paard past, en het beste bij jou. Gewoon alles uit proberen en dan je keus maken

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:04

ik heb een Wintec, bevalt me echt super goed. Lekker licht, makkelijk schoon te houden {da is het grootste voordeel Tong uitsteken} kortom ik vind het echt een super zadel

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 18:11

ik heb de thorowgood fish genomen, ik vind m egt super lekker rijden en hij past goed op mn pony! wet iemand hoe je je zadel het makkelijkste mooi houdt? xxx

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:55

Wintec 500
Ik heb eerst een tijdje met een kiefer gereden op mijn verzorgpony, die kiefer was van leer. Daarna heb ik toch de knoop doorgehakt en zelf een zadel aangeschaft. Dat is dus een wintec geworden, van kunststof. Mijn rijhouding zelf is veel beter geworden, en mijn pony reageerd veel beter op mijn zit nu. Bovendien ( Haha! ) heeft hij een verwisselbare boom, en past dus in principe op ieder paard. Weinig onderhoud, je kunt hem bijna met 1 vinger optillen ,ziet er na 1,5 jaar intensief gebruik nog altijd nieuw uit.. ( ik rijd het liefst door modder, regen enzo Haha! )

Ik zou hem voor geen goud willen riulen voor het vorige zadel Haha!