Wie het geld heeft......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heeft je paard bekend bloed in zich?

ja
84 (73%)
nee
16 (13%)
geen idee
15 (13%)

Totaal aantal stemmen: 115

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:50

Helaas weet ik het niet

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:51

Raimaer = Zuidhorn * ster sport (int spr) van Emilion * Afrikaner
Wadhnu = Corland * Raimaer
Pablo = Flemmingh * Pericles

Ja, allemaal bekend bloed. Maar je moet het toch in de ring laten zien, en bovendien kan lang niet iedereen met bekend bloed (Jazz, Gribaldi) overweg. En bovendien is het springen weer een ander verhaal

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:53

Mijn paard is een volle dochter van Darwin, erg leuk maar ik heb haar niet voor haar papier gekocht. Ik zal het je zo vertellen, toen ik haar kocht wist ik nog niet eens dat Darwin een goede hengst was Knipoog Misschien als ik ooit een ander paard zou kopen dat ik er wel enigzins naar zou kijken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:55

Onze paarden zijn allebei Cinovo's. Op zich niet de bekendste hengst, maar zijn vader is dus Renovo. En tja, of dat geld waard is? Er zijn zo weinig tuigpaarden zonder de bekende Renovo in het bloed, dat ze juist meer waard zijn als deze bekende hengst er niet in zit.

En tuurlijk, ook in de moederlijn hebben ze allbei nog Renovo ....

Geen aanbeveling misschien, maar voor ons zijn ze super, allebei!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:12

Als ik ver genoeg terugga leest de stamboom van mijn paarden zich echt als de who-is-who van de Quarter Horse Foundation Registry. Maar de ouders van mijn oudere merrie hebben nooit veel gedaan, de vader van mijn tweejarige is al jaren verguisd. Toch zijn het allebei superpaarden, en als ik meer interesse zou hebben om ze in de sport uit te brengen en er meer naamsbekendheid aan te geven, dan zouden ze op de lange duur hun naam zelf wel maken.

Vooral in de westernsport wordt heel erg naar bloedlijnen gekeken. Iedereen wil bekende paarden hebben. Maar er wordt voor het gemak maar over het hoofd gezien dat iedere hengst goede en minder goede nakomelingen geeft. Als het er maar genoeg zijn komt een naam van een bepaald paard vaak genoeg langs om hem interessant te maken voor de sport. Dat betekend niet dat minder bekende bloedlijnen slechter zijn. Ze hebben alleen niet altijd het geluk in de kundige handen van iemand te belanden die weet waar hij mee bezig is, en zo in de wedstrijdsport in de schijnwerpers te komen staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:00

Op papieren kan je niet rijden. Ik kan wel (even bij wijze van spreke Tong uitsteken) een bonfire of salinero afstamming kopen, maar ik rij dan hoogst waarschijnlijk nog geen deuk in een pakje boter....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:47

stef schreef:
Op papieren kan je niet rijden. Ik kan wel (even bij wijze van spreke Tong uitsteken) een bonfire of salinero afstamming kopen, maar ik rij dan hoogst waarschijnlijk nog geen deuk in een pakje boter....

Wrs is je papiertje dan wel stuk... Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:32

we hadden hem bij wijze van spreken al gekocht zonder het papier te zien..toen we het zagen kregen we nog een leuke verrassing -> papa's kant Alme Z & de Louppy stam. Mama's (niet heel bijzonder :p) Ditmar, Belisar, Amor

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:41

Mijn paard is Cavalcadour X dinky.
Dinky is de dochter van legaat en dat is wel een heel bekend paard.
Verder geen idee of er verder goed bloed in zit haha

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:49

jacardo x comic one xx

Zei me niks toen k haar kocht. Al zegt t grootste deel me nog niks. Een papiertje is niet alles.. je moet gewoon geluk hebben met het paard. Een goed papier wil niet meteen zeggen dat je een topper hebt, en is het wel een topper dan moet jij hem nog zo kunnen rijden.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:57

Mijn pony is van Vita Nova's Hanassie, 1 van de bekendere Welsh K hengsten...

Mijn veulen is van Anjershof Rocky, is volgens mij iets minder bekend maar daarom niet minder goed hoor Haha! (qua beweging zelfs wat beter)

Maar al had ze geen papier gehad dan had ik haar toch wel gekocht hoor, voor ze verkocht was aan mij was ik al verkocht aan haar Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:58

Oja, het paard van mijn zus ik wel van een bekende hengst. Ze is Black Beauty (wat een naam voor een marrie Verward ) x Pericles. Ze si een beetje klein uitgevallen: 1.53½ Tong uitsteken . Ze is nu 18 en nog in prima conditie, veel mensen schatten haar ook veel jonger in. Ze heeft Z-drssuur, Z-cross en M-springen gelopen en ze kan keihard racen *LOL* .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:31

Ik denk dat de stelling wel en niet waar is, want met geld kun je wel hele goede beesten kopen, en misschien lessen van een of andere bekende ruiter, maar je moet zelf ook wel een beetje kunnen sturen, als je met een bloedmooie bok de ring in komt, heeft dat vaak wel een voordeel, maar als je dan een proef met super veel fouten neerzet, weet ik zo net nog niet of je nog iedereen voorbij rijd Knipoog

Maar met bekend bloed, voor de fokkerij is het misschien wel intressant, als het dan een merrie is, en leuke afstammeling heeft, maar je kan net zo goed een paard hebben met wat minder bekende afstammeling, die super kan bewegen, kies ik toch liever voor de laatste Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:54

mijn paard heeft wel bloed, maar eigenlijk het verkeerde... Ik heb een paard met een (zo schijnt het) mooie stamboom, maar ik heb wel echt springbloed. En ik spring eigenlijk helemaal niet. In mijn geval is het op dat gebied dus geen voordeel.

Verder denk ik dat het wel kan helpen, een paard met een bekende bloedlijn. Als het een bloedlijn is die positief overerft wel in ieder geval. Gezien het een jurysport is en je ook punten krijgt voor uitstraling etc. zal het wel meewerken of je een paard hebt wat veel mensen mooi vinden, dan een die iedereen lelijk vindt.

Natuurlijk ben je er niet als je een leuke bloedlijn hebt. Je zal er wel mee overweg moeten kunnen en zelf ook kunnen rijden. Anders klikt het niet en kan je ook niet tot het uiterste gaan van je kunnen.

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:19

Mijn paardje is farrington x onyx ! Maar dat wil niet echt zeggen dat ze gelijk heel erg goed is in dressuur ofzo Lachen Ze lijkt qua uiterlijk ok echt absoluut niet oop dr vader echt een heel ander hoofd ook
Maar idd: met goed bloed alleen kan je natuurlijk niks Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:13

Ik heb een Kimberley (niet super bekend bij leken) x Jazz (superbekend).
Super dressuur afstamming, maar niet duur!!
Ook niet makkelijk overigens. Toch heb ik haar liever dan het duurdere Z paardje dat ik hiervoor had; onbekende afstamming en héél braaf.
Ook nog heb ik een duits gefokt paard (Hannoveraan); hier niet bekend bloed v. Airport. Toch een SUPER paard; hoewel ik haar voor slachtprijs kocht, omdat ze "onhandelbaar" zou zijn! Ze heeft al vele keren in de 170 gelopen! Cool

Met weinig geld , veel inzicht (en veel geluk) Haha! en goede instructie OK dan! kan je ook ver komen en geeft het, geloof mij maar, véél meer voldoening!!! OK dan! *LOL*

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:34

Romkabouter schreef:
Mijne is trouwens Kigali x Ferro Haha!

Hmm, en ik hoorde juist dt de afstamelingen van Kigali een beetje tegenvielen in het onderzoek.... Haha! Knipoog

Ik heb zelf ook een afstammeling van Wolfgang. De vader van de moeder is Uppercut XX. Givar is een lekker all-round paard, perfect voor mijn recreatie-doeleinden. Lachen

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:28

Mijn paard heeft op haar moeder na allemaal bekend bloed eigenlijk. Haar moeder heeft een ongeluk gehad ( is daardoor blijvend kreupel geworden) en is daarom niet ver gekomen in de sport. Afstammeling van mijn paard Montecristo x Elcaro.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:17