informatie over bak aanleggen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:17

Je hoeft niet naar de gemeente te schrijven hoor volgens mij! En niet doen want dan maak je alleen maar slapende honden wakker.

Voor een bak heb je echt geen vergunning nodig naar mijn weten, heb er iig nog nooit van gehoord.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:24

Jawel, je moet een bak officieel aanvragen (maar dat lag volgens mijn aan de gemeente) alleen wordt dat weinig of nooit gedaan. Maar als je buren hebt die dwars willen liggen kun je er problemen mee krijgen. Ik zou het gewoon aanvragen...

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:28

Cassidy schreef:
Een bak aanleggen is werk voor een vakman, ook al vind je dat in eerste instantie te duur. Als je verkeerd aanlegt, of verkeerd zand gebruikt, geen drainage aanlegt of de verkeerde onderbodem gebruikt, loop je het risico dat je niet veel plezier aan de bak gaat beleven, en je uiteindelijk duurder uitbent met het proberen om de problemen op te lossen.

Nou idd. Wij hebben geen rijbak maar een zandbak bij de ponyclub. Ik vind nog steeds dat we de man die dat ding heeft neergelegd een andere bodem erop moeten laten gooien op zijn kosten, maar ja, beetje gebed zonder eind en gekibbel binnen de club daarover.

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:30

Volgens mij verschilt het per gemeente of je een vergunnig nodig hebt. Wij hadden er geen eentje nodig, maar ze willen dit op korte termijn geloof ik landelijk gaan veranderen. Omdat iedereen zomaar overal bakken aanlegd. Hier mocht ik het in iedergeval zo aanleggen.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:46

ik denk dat ik in eerste instantie gewoon een stuk land egaliseer en uitgraaf en daar zo´n mat inleg en zand in stort.
ik zet het nog niet af...
want daar heb ik momenteel even geen geld voor...
maar ja, dat komt wel weer...