Rustdag voor paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:37

Ivanka heeft een dag rust als ik geen tijd heb, als ik te laat uit ben van school bijv. Want als ik om 6 uur bij haar ben, ik kan dan niet gaan rijden want er is geen licht oid. Dus dan tuttelen we wat aan, maar doen we verder niet veel.
Maar ze staat wel 24/7 buiten, dus beweging krijgt ze sowieso genoeg

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:43

Mijn paard heeft 3 rustdagen per week (maandag, woensdag en vrijdag), maar is dan ook nog maar 3,5 jaar. De bedoeling is om haar 3 keer per week in de bak te rijden en dan nog één dagje een buitenrit te doen of te longeren, maar daar wijk ik soms wel vanaf.

Ze staat sowieso de hele dag op de wei, of ze een rustdag heeft of niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:55

Mijn 6-jarige hengst heeft 1 dag vrij in de week, en als hij een drafkoers heeft gelopen krijgt hij de twee dagen daarna vrij.

Mijn 18-jarige merrie heeft 2 dagen vrij per week.

Uiteraard blijven ze op die rustdagen niet in de box, maar gaan ze minimaal een paar uur naar buiten Lachen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:19

Mijn -paard heeft 1 tot 2 dagen per week ''vrij''. Eigenlijk is die tweede dag er meer voor mezelf, ik werk fulltime en ik heb niet iedere dag de zin om te rijden of longeren. Die vrije dagen staat ze overigens wel gewoon de hele dag op de weide.