Rambo deken niet waterdicht! Heb je dit ook gehad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:40

Behalve dat je een naar toontje aanslaat Lupa,
heb je ook niet goed gekeken, want die naden liggen helemaal niet op het lijf.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:04

Sjuimpje schreef:
Behalve dat je een naar toontje aanslaat Lupa,
heb je ook niet goed gekeken, want die naden liggen helemaal niet op het lijf.

ben het eens met sjuimpje wat ze zegt over de naden, dekens die dus doorgestikt zijn (dus allemaal naden over de rug lopen) kunnen nooit waterdicht zijn, tenzij ze getapt zijn, wat met heel weinig dekens zo is.

Sommige mensen op bokt bieden doorgestikte dekens als waterdicht aan op bokt, dan kun je meteen zien dat ze gewoon niet waterdicht zijn, en dus is niet erg netjes...

Maar bij de rambodekens van €220 euro horen zo gewoon 100% waterdicht te zijn, dus goed dat je bent terug gegaan!! OK dan!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:26

Mijn Rambo dekens hebben nooit gelekt en hebben sowieso geen naden die kunnen doorlekken. Was het wel een waterdichte of een waterafstotende staldeken? Zowel de Rambo als Bucas dekens die ik heb gehad waren en zijn 100% waterdicht en hebben geen naden. Er kan natuurlijk altijd een slecht exemplaar bij zitten en dan moet de leverancier de garantie regelen (nieuw burgelijk wetboek), zich verschuilen achter fabrikant hoef je niet te accepteren. Eerste 6 maanden sowieso niet, daarna kan het wel, maar zou ik goed nagaan.

Hopelijk heb je nu goede!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:33

Zoals Tygahno al zei had Gomir dit probleem ook Knipoog

Ik had de groene Rambo Turnout(360 gram ofzo). Zo lek als een mandje, hele paard iedere keer zeiknat en ijskoud.
Divoza na een week gebeld. Paard zou wel te warm staan Clown Geschoren paard op buitenstal onder zo'n deken vind ik wel redelijk, maar het is wel heel toevallig als hij het alleen in de regen buiten warm zou hebben nietwaar Knipoog

Daarnaast schoof mijn deken vreselijk, hij hing iedere keer op half elf Scheve mond Daardoor zat mijn paard tot bloedens toe onder de schuurplekken en ik was constant dekens aan het verleggen.
Kwam omdat het de verkeerde maat was, Rambo zou groot vallen en dan moest je altijd een maat kleiner kopen(aldus Divoza) Verward Mijn andere rambo's maat 195 pasten super op dit paard en deze deken lag ook prima, alleen hij schoof ongelofelijk...Boos!

Uiteindelijk mocht ik de deken opsturen en dan zouden ze het wel met Rambo regelen. Ik deken netjes opgestuurd incl foto's van ligging en schuurplekken paard + binnenkant na (kleine) regenbui.
Na een week of vier gebeld of hij wel aangekomen was en dat was hij. Deken was in april verstuurd en in juni heb ik maar eens gebeld, niets bekend.
In augustus was ik bij Divoza, nog niets bekend.
In september maar weer eens gebeld, niets bekend.
Eind september, niets bekend, 'volgens mij werkt de post in Ierland nog met ezels'.
7 of 8 oktober, niets bekend.
10 oktober: telefoon van Divoza 'we dachten allemaal dat de deken opgestuurd was naar Ierland, maar hij ligt hier dus nog in het magazijn, we zullen u morgen een nieuwe deken opsturen' *LOL*

En die heb ik dus inmiddels in huis, maar nog niet op bij mijn paard (moet nog geschoren worden en met vacht kan hij wel onder een 200-grams)
Ik ben erg benieuwd of deze wel bevalt Maar of ik in de toekomst nog een keer een Rambo-deken koop weet ik zo net nog niet...Bloos

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:00

Sjuimpje schreef:
want die naden liggen helemaal niet op het lijf.

Dan heb jij niet goed naar de 'vorm' van mijn paard gekeken... de onderste naden en de naad van de staartflap liggen WEL op het lijf

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:03

pantarhei schreef:
Mijn Rambo dekens hebben nooit gelekt en hebben sowieso geen naden die kunnen doorlekken. Was het wel een waterdichte of een waterafstotende staldeken? Zowel de Rambo als Bucas dekens die ik heb gehad waren en zijn 100% waterdicht en hebben geen naden. Er kan natuurlijk altijd een slecht exemplaar bij zitten en dan moet de leverancier de garantie regelen (nieuw burgelijk wetboek), zich verschuilen achter fabrikant hoef je niet te accepteren. Eerste 6 maanden sowieso niet, daarna kan het wel, maar zou ik goed nagaan.

Hopelijk heb je nu goede!

Duhu, tuurlijk was t een WATERDICHTE RAMBO, anders zet ik het hier niet neer. En de deken had ik net anderhalve maand...

En inderdaad, ik kom net van stal na een fikse plensbui en mij knollie is nog steeds droog onder haar goedkopere deken! OK dan!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:04

gomir schreef:
Zoals Tygahno al zei had Gomir dit probleem ook Knipoog

Ik had de groene Rambo Turnout(360 gram ofzo). Zo lek als een mandje, hele paard iedere keer zeiknat en ijskoud.

Dank u! Ben ik toch niet de enige! Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:21

TheSam schreef:
Dan heb jij niet goed naar de 'vorm' van mijn paard gekeken... de onderste naden en de naad van de staartflap liggen WEL op het lijf

*Adem in, adem uit*
Doe even rustig joh Scheve mond

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:27

Rinske schreef:
*Adem in, adem uit*
Doe even rustig joh Scheve mond

Hahah, ik ben rustig hoor!

Sommige mensen denken alleen dat ze alles van mij en mijn paard weten, wat dus blijkbaar helemaal niet het geval is.

Andere voelen zich soms zo aangevallen of vatten bepaalde zinnen verkeerd op dat ze zich geroepen voelen om je 'dom' te laten lijken.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:36

Nou, nou , de gemoederen lopen aardig op. Ik zelf ben een absolute fan van Rambo, maar als die van jou niet waterdicht is moet je gewoon een nieuwe terug krijgen. Zo simpel ligt het bij mij! En als de winkel waar je naar toe gaat geen reactie geeft, dan een brief sturen en hun aansprakelijk stellen. Mits je uiteraard de kassabon hebt. Kan toch best zijn dat er een fout in de productie is gemaakt, waarom niet!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:20

Billy schreef:
Wat een sneu toontje hou jij erop na zeg.
Echt triest.......

o? ik triest? dus als ik het goed begrijp, mogen ze thesam afbranden over het feit dat sommige denken dat ze achterlijk is en een andere deken op dit topic zet als zijnde rambo(wat deze wel degenlijk is!)
en dat ze eigenlijk niet moet zeuren dat hij lek is!
terweil ze een waterdichte deken koopt!
das niet triest hoor! das je stal genoot verdedigen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:21

Mijn Rhino Turnout Original Lite (ook van Horseware) heb ik nu dik een jaar en heeft al vele regenbuien en rolpartijen in de modder overleeft. Mijn paard blijft helemaal droog.
Dat die van jou doorlekt is zeker niet goed! Horseware zelf heeft een hele goed service, maar die winkel waar jij hem hebt gekocht dus niet

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:43

Ik zou ook terug gaan. Ik had laatst een waterdichte deken gekocht, iig dat zei de verkoper. Na een dag regenen was de deken net zoals bij jouw op de foto's en mijn paard was wel degelijk nat.
Toen ik er mee terug ging zeiden ze dat het een waterafstotende deken was. Nou was dit een deken van 65 euro dus heb ik het er maar bij gelaten en hem behandeld met waterdichtmaak spul voor tenten en de deken is nu nog geen een keer doorgelekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:46

Ethelate schreef:
Ik zou ook terug gaan. Ik had laatst een waterdichte deken gekocht, iig dat zei de verkoper. Na een dag regenen was de deken net zoals bij jouw op de foto's en mijn paard was wel degelijk nat.
Toen ik er mee terug ging zeiden ze dat het een waterafstotende deken was. Nou was dit een deken van 65 euro dus heb ik het er maar bij gelaten en hem behandeld met waterdichtmaak spul voor tenten en de deken is nu nog geen een keer doorgelekt.

Dat heb ik ook al gehad.Ze hadden me en canvas deken verkocht als zijnde waterdicht.Toen ik terug ging omdat hij lekte zeiden ze, ja maar hij is alleen waterafstotend.De mensen kende notabene mij en mijn paardje ,wisten ook waarom ik een waterdicht nodig had .Ik heb er dus ook nooit geen deken meer gekocht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:51

lupa schreef:
o? ik triest? dus als ik het goed begrijp, mogen ze thesam afbranden over het feit dat sommige denken dat ze achterlijk is en een andere deken op dit topic zet als zijnde rambo(wat deze wel degenlijk is!)
en dat ze eigenlijk niet moet zeuren dat hij lek is!
terweil ze een waterdichte deken koopt!
das niet triest hoor! das je stal genoot verdedigen

het is wel te merken dat je nog niet lang op bokt zit..
voor de rest houd ik mee heeeeeeel wijzelijk stil Scheve mond

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:10

LiSSy schreef:
het is wel te merken dat je nog niet lang op bokt zit..
voor de rest houd ik mee heeeeeeel wijzelijk stil Scheve mond

?????????????????????????
leg eens uit! ben erg benieuwd
pb het desnoods maar.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:41

nee dat is volgensmij niet normaal dat hij doorlekt! mijn bucas deken lekt ook na een hele flinke regenbui niet door bij de naden (die zitten op de zelfde plek), en jouw rambo was dan nog bijna 2 keer zo duur. dat hoort niet

ik heb ook een rhino turnout deken, die was ook goed waterdicht, tot hij in de wasmachine geweest was Verdrietig
volgensmij zijn de rambo dekens normaal heel goed waterdicht!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:34

Mijn Rhino Turnout Lite van 6 jaar oud lekt nog steeds niet door. Ik heb wel een nieuwe erbij gekocht omdat er een staartriemlusje af was, maar dat zit in mijn paard en niet in het dek. Die oude heeft ze tot gister op gehad ( nadat het lusje gerepareerd was) en is nog steeds niet doorgelekt. Nu heeft een ander paard hem op en heeft Lou haar nieuwe dek op, allebei prima!
Dus jij hebt gewoon een misexemplaar gekocht, jammer dat jouw winkel geen betere service kan leveren dan wat ze nu gedaan hebben.