Ben ik nou te hard voor de dames? (24/7 buiten)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:08

Citaat:
Het is alleen aan te raden als het volcontinu zou regenen (lees 24u of langer) ze wel een regendekentje te geven

dan zou je dus een regendeken op een nat paard moeten gooien dat vind ik niet kunnen......

Mijn paard staat gewoon tot 1 nov. 24/7 buiten, zonder deken. Als hij daar niet tegen zou kunnen, had ie allang het loodje gelegd. Hij komt uit Oostenrijk en daar staan de paarden van mei t/m sept. bovenop de alm, die paarden gaan ze echt niet ophalen of dekens op doen als het langer dan 24 uur regent....

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:22

niks mis mee toch? maar vind wel dat ze een afdakje moeten hebben om te kunnen schuilen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:27

Vind ik ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:30

vindt de gemeente niet, die schuilstalletjes en afdakjes mogen niet bij ons, bouw je er toch eentje, dan moet ie meteen weer weg

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:34

Mijn dressuurhaf staat alleen overdag buiten met deken op. Ik vind het een verschil uitmaken of ze in de sport worden uitgebracht of niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:41

Laat maar lekker buiten staan! Bij ons op de manege staan ze ook allemaal buiten 24/7, het land is niet op en top maar we geven ze ook hooi en krachtvoer. Ze hebben wel bomen aan de kant van de wei staan zodat ze tegen de wind beschut zijn. Als wij ze 's nachts binnen zetten zijn
's morgens alle deuren open dankzij een slimme haffie en staan ze allemaal in de wei van de buurman met dat lekkere groene gras, of in de hooischuur alles op te eten!!! Wel lollig als je als eerste er bent en alle deuren zijn open en geen paard te bekennen, je ziet wel meteen wie de schuldige is!!! hahahaha

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:05

Laat lekker buiten staan kunnen ze prima hebben!
Je zegt alleen het land ziet er niet uit, hebben ze wel een stukje waar ze droog kunnen staan (dus niet continu in de blub)?
Dat is wel belangrijk vind ik.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:25

Volgens mij kunnen Haflinger gewoon buiten staan, zijn toch winterhard? Zeker als ze het gewend zijn en een dikke vacht hebben. De meeste paarden met een dikke vacht kunnen toch gewoon buiten blijven in de winter als ze een kleine schuilplaats hebben??? Verward

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:26

bij ons staan de kwpners ook nog dag en nacht buiten, zonder dek. Die gaan 1 november snachts pas naar binnen. Ze hebben nergens last van hoor. Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:45

Gisteren op hart van nederland werd er gesproken over een paardvriendelijke stal van de koningin.
De camera draaide rond en ik zag stands.
Ik vind dat daar een paard niet in kan bewegen, dat noem ik niet paard vriendelijk.

Mijn paarden kunnen altijd bewegen zoveel ze willen. Ze hebben geen dekens en momenteel ook geen toegang tot de stal.
Op het moment dat ik denk dat het mutsen, sjaal en handschoenen tijd is voor mij, doe ik de stal open, en kunnen ze erin wanneer zij dat willen.

Hoeveel mensen doen hun paarden niet in de opfok tot hun 3 jaar, met alleen schuilgelegenheid in de winter. Ook 3 jaar zonder deken.
Sommige gaan pas piepen als ze 3 zijn, dat ze op stal moeten en een deken op. Een paard word toch ook niet geboren met stal en deken in de natuur?

Ik ben tot 3 jaar terug altijd een luxe stalling gewent geweest, idd dekens, scheren, alles luxe.
Nu ik een weide heb, merk ik dat mijn paarden zich veel fijner voelen met die vrijheid. Er is nergens geen stress te vinden.
Zou ik die luxe terug willen, tuurlijk, want dan heb je alles bij de hand zoals electriciteit, stromens water enz, maar de paarden zou ik zeker zoveel mogelijk buiten willen hebben, omdat ik nu weet dat zij dat veel fijner vinden.
Ik denk dan ook dat jou paarden wel gelukkig zijn hoor op hun weitje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:51

mmm, duidelijk een geval van geen enkel , maar dan ook echt geen enkel flauw idee hebben , van waar ze het over heeft
houd dan je mond dicht zeg maar

ik denk dat jij je beestjes prima hebt staan
liever zo dan in een stalletje opsluiten

die van mij staat in de opfok , die heeft als enige schuilmogelijkheid een bosje langs de kant van de wei

en 'swinters is er wel een schuilstal , maar daar vertikken ze in te gaan