Recreatieruiter versus sportruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:08

Even iets heel anders, wat ik jammer vind in de omgeving waar ik verkeer, kan dus verschillen. Mijn paard wordt altijd dressuurmatig beoordeeld door dressuurruiters en meteen ook weer afgekeurd. Ben zelf recreatief bezig en heb een springpaard ipv dressuurpaard.

Heel jammer, want recreatieruiters vragen me nooit naar het bloed, of hij papieren heeft en wat hij loopt. Als ik mijn paardje longeer met pessoa heb ik daar een reden voor en zie de afkeurende blikken en opmerkingen naar derden over zijn niet aanwezige bewegingen in zijn voorbeen. Eigenlijk is het dus onzin wat ik doe, want hij kan toch niet lopen.

Mijn vorige instukteur vond dat ik maar wat moest hobbelen in de bossen,want mijn paard kwam niet van de grond, dus wedstrijden kun je niet met zo'n paard. Wilde alleen maar les, wil goed leren rijden met mijn springknollie die niet kan dressuren Verdrietig Wil geen wedstrijden.

Mijn paard heeft heel veel fans, maar dan wel recreatieruiters. Zij zijn juist heel gecharmeerd over zijn ongelooflijk brave en betrouwbare manier van omgang en zijn pittige en brave karakter buiten. De dressuurruiters vinden het een stomme knol. Springen is natuurlijk helemaal niks, dressuur dat is het helemaal, dan pas heb je een paard.

Ik denk dus dat deze 2 groepen niet samen kunnen. Iig niet in de omgeving waar ik verkeer. Daar is de paardenwereld in mijn ogen niet paardvriendelijk, alleen gericht op prestatie en veel geld.

Ik denk dat ik de topicstarter wel kan volgen. Alleen de mensen die het goed getroffen hebben reageren kennelijk. Als ik de vele topics op bokt volg, zie je toch ook duidelijk de scheiding????

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:15

russel schreef:
Mijn paard wordt altijd dressuurmatig beoordeeld door dressuurruiters en meteen ook weer afgekeurd.

Dit herken ik wel een beetje. Ons paard stond op de vorige stal bekend als 'vastgelopen in de M2'. Wij bekeken dat anders: M2 was voor hem blijkbaar het hoogst haalbare in de dressuur, hij had 'M2 bereikt' en we waren nu - voor hem en voor onszelf - leukere dingen met hem gaan doen, zoals endurance en SGW (en leuke recreatieve dingetjes). Maar dat haalde het toch niet bij de dressuur, volgens omstanders - waarvan de meesten in een ver verleden wedstrijden hadden gereden en nu recreatief reden. Je niveau en winstpunten in de dressuur vormden daar toch de norm. Hoewel je daar dan ook weer niet mee 'te koop moest lopen', want dat werd ook niet echt gewaardeerd.

En hoe vaak we daar niet hebben gehoord 'wanneer kopen jullie nou eens een ECHT paard, jullie zijn toch boven de 18?' (hij is 1.56 dus een E-pony). Ik heb ooit eens geroepen: 'Ik heb toch een echt paard? Kijk maar: vier benen, twee oren en een staart!'. Maar goed, toch zegt dat meer over de instelling van de mensen daar dan over de stal op zich en juist de ex-wedstrijdruiters waren het beste in het oordelen over anderen. Op onze huidige stal wemelt het trouwens van de volwassenen op E-pony's - die zijn 'vastgelopen' in het een of ander of niet eens starten Tong uitsteken - dus daar vallen we sowieso niet uit de toon. Tong uitsteken

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 10:32

russel schreef:
Mijn paard wordt altijd dressuurmatig beoordeeld door dressuurruiters en meteen ook weer afgekeurd. Ben zelf recreatief bezig en heb een springpaard ipv dressuurpaard.

Ik snap wat je bedoelt. Mijn paardje werdt ook gelijk onder de loep gelegt. Hij werdt goed bevonden alleen ik niet Knipoog Door omstandigheden (plotseling overlijden van mijn moeder) was ik te gespannen om te rijden. Ze vonden dit maar vreemd en ik moest Gamier in beweging houden want hij kon veel verder komen Verdrietig Ik heb ook een bijrijdster en mijn dochter van 8 rijdt ook op hem. Dit werdt mij gelijk ontraden. Ik moest alleen met hem gaan trainen.

Het klopt Gamier heeft op M2 niveau gereden en hij wil graag werken, maar het is gelukkig ook een paardje die het best vind om een paar dagen alleen geknuffeld te worden.

Ik sta nu weer gezellig op mijn oude stekkie waar, als ik wil, achterste voren op mijn paardje kan gaan zitten zonder dat iemand er wat van zegt. Hier wordt ik de hemel in gesprezen als ik weer eens heb gereden. Wel zo fijn voor je zelf vertrouwen. Knipoog

Ik ben verhuist naar die andere stal i.v.m. de faciliteiten. Helaas bleek het gras bij de buurman groener te zijn dan thuis. Ik had geluk dat ik terug mocht komen op mijn oude stekkie. Daar hadden ze wel begrip voor mijn "vreemde" gedrag ..... En ik voel mij weer helemaal thuis. Dan maar geen binnenbak, stapmolen ect ect.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:35

Ik heb geen ervaring met andere stallen, omdat ik mijn paard thuis heb staan. Het gaat er gewoon om of je open staat voor meningen van anderen en welke overtuiging je zelf hebt. Ik maak vaak buitenritten met mensen die een andere paardensport beoefenen. Vaak krijg je te horen, bij aangespannen mag dit niet, omdat.... Dat soort opmerkingen leg ik altijd ergens ver in mijn geheugen weg en zo af toe komt het boven borrelen en blijkt het enorm handig te zijn.
Afgelopen week met een endurance ruiter mee geweest, ik dacht altijd dat je steile bulten naar beneden in de stap moest nemen, weet nu dat het ook in een behoorlijk tempo kan.
Het ligt er denk ik aan op wat voor een stal je staat met welke mentaliteit.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:59

hallo,

Op zich ken ik het probleem wel een beetje.
Ik rij western en ik heb op verschillende stallen gestaan maar als westernruiter tussen de " engelse ruiters" klikte het nooit zo goed vaak onbegrip.
Terwijl ik jaren engels heb gereden en hun wel kon berijpen erg jammer dus.
Ik sta nu op een western trainingsstal en daar zij ook mensen die engels rijden maar ook mensen die recreatief rijden en dit gaat helemaal TOPPIE OK dan! .
Er zijn zelfs mensen die engels rijden en les hebben van onze western trainer, ook worden er dingen uit de dressuur gebruikt voor het westernrijden omdat er aantal dingen overeen komen.

Zo zie je maar dat het dus heus wel kan!

Iedereen wordt in zijn eigen waarde gelaten en er wordt nergens mee bemoeid mits je er zelf nadrukkelijk om vraagt.

Het is bij ons erg gezellig en proberen ook regelmatig thema avonden te houden zoals haloween , sinterklaas,kerst en nieuwjaar!
We versieren dan de kantine iedereen maakt wat lekkers en gaan dan gezellig film kijken met z'n alle!
Vooral sinterklaas is erg leuk met gedichten en suprices. *LOL*
Dus zo kan het ook!

Gr Alice

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:10

Ik ben van mening dat er nóg een soort stal is; die van de omhoog gevallen ruiter (recreatie én sport). Deze mensen zijn alleen maar bezig met wie het beste paard heeft, de duurtste spullen en evt de meeste winstpunten. Dat is pas het echte probleem. Sportruiters kunnen zich prima vermaken bij een 'boerenstal' en andersom vindt een recreatieruiter (met geld) en ook niet verkerd een solarium te kunnen gebruiken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:07

lijkt me leuk hoor een luxe stal met warm water en een mooie ruime binnenbak , natuurlijk naast een fantastisch bos waar zowel
onder de man als aangespannen gereden kan worden

vroeger deed ik nog wel eens een wedstrijdje
had volgens sommige nog een beetje talent ook
fijn om te horen maar als je geen geld hebt om lid te worden van een club en wekelijks les te krijgen word je snel recreatie ruiter

momenteel ben ik blij als ik er uberhaubt op kom en blijf zitten
lijkt me wel weer leuk hoor een beetje competitie op zijn tijd
maar de financien zijn er gewoon niet

daarom ben ik ook niet lid van een bepaalde menclub bv
de club hier in de buurt vraagt al 350 euro voor enkelt lidmaatschap

als je al lessen kunt betalen is dat savonds , want iedereen heeft toch een trailer voor paard en wagen ,

nee sorrie jongens maar helaas is de echte wedstrijdsport alleen weggelegd voor de rijkeren onderons

heb op verschillende stallen gebivakeerd , bij de een word een ieder een beetje in de waarde gelaten bij de ander niet
bij alle stallen gelde tot nu toe , kan je geen top dressuur moet je lekker buiten blijven hobbellen , beetje jammer
zolang je ergens een toppertje in was met een top paard werd het wel geaccepteerd maar maar iemand die wel eens van iets anders wou proeven , tja schijnt toch wel moeilijk te zijn om daar respect voor
op te brengen

laat mij maar lekker aanmodderen met mijn paardje lekker in de achtertuin , geen haat en nijd bij ons op het erf
geen dure rijkleding en bijpassende dekjes voor onze paarden
niet dat ik dat erg vind hoor als iemand dat wel heeft , vaak wel een mooi gezicht ,

wij hebben verschrikkelijk goede paarden voor ons doel Haha!
ze zijn namelijk lief eerlijk 100% verkeersmak en raskroelen

we rijden onder zadel beetje engels dressuur / beetje western soms wagen we ons aan een sprongetje of een extreem lange rit (natuurlijk met aangepast tempo) vaak lekker relaxed buiten soms wat actiever
en soms met de kar dan weer een beetje freestyle combi vrijheidsdressuur

vaak komen vrienden al dan niet met kids een paar rondjes hobbellen
en ons interesseerd t niks of ze wel of niet "kunnen" rijden
of dat ze plastic of lederen laarzen aan hebben of gewoon in hun nette broek opstappen , zij lol wij lol paardjes lol wat wil je nog meer

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:27

Esme_27 schreef:
Maar om de hoek is er een echte sportstal (Knap, bekend bij vele bokkers) daar heb je dus alle faciliteiten die een sportruiter wilt (binnenbakken, buitenbak, stapmolen, solarium e.d) maar voor mij niet geschikt want de paarden kunnen nauwelijks naar buiten en er is geen weiland.

Ik ben zo'n bokker die op Knap staat. Inderdaad is Knap meer een stal voor de wedstrijdruiters. Maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen recreatieve ruiters staan, ze zijn er zeker wel en de wedstrijdruiters en deze mensen hebben onderling ook absoluut geen problemen. We hebben het juist gezellig. Ook zijn er veel mensen op stal die (net als wij) fanatiek wedstrijden hebben gereden, maar hun paarden uit de sport hebben gehaald.

De reden dat wij meer wedstrijdruiters is denk ik inderdaad omdat er geen weiland bij de stal zit. En de uitrij mogelijkheden zijn beperkt (vooral stappen langs de weg).
Zelf zou ik natuurlijk het liefst op een stal staan waar we en deze luxe faciliteiten hebben én weiland bij de stal hebben. Alhoewel er hier in NH maar weinig stallen zijn waar de paarden ook in de winter het land op kunnen, omdat de grond dit gewoon niet houd. En zomers....dan hebben wij Esme waar Magic lekker het land op kan *LOL*

Maar in mijn ogen kunnen wedstrijdruiters en recreatieveruiters zeker wel samen. Het maakt mij absoluut niet uit of iemand wedstrijden rijd of niet, dat moet ieder voor zich weten. Als je maar plezier hebt van en met je paard

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:35

In mijn ogen kunnen wedstrijdruiters en recreatieruiters ook samen. Maar het ligt er wel aan wat voor type mensen je er hebt staan. Hangt er een sfeer op stal waar iedereen respect voor elkaar toont en iedereen in zijn waarde laat, dan kan het zeker.
Wordt er daarentegen neer gekeken op de recreatieruiter of de dressuurruiter dan wordt het een stuk lastiger.

Bij de stal waar ik nu rijd ben ik op het moment de enige die fanatiek wedstrijden rijdt. De andere rijden meestal thuis, maar hebben ook les etc. Ze vinden het harstikke leuk als ik ergens heen ga.
We hebben 1 echte recreatieruiter op stal en volgens mij voelt zij zich ook prima tussen de "dressuurruiters."

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:39

Antoinette schreef:
Maar in mijn ogen kunnen wedstrijdruiters en recreatieveruiters zeker wel samen. Het maakt mij absoluut niet uit of iemand wedstrijden rijd of niet, dat moet ieder voor zich weten. Als je maar plezier hebt van en met je paard

Ik ben het zo met je eens!
Maar waar ik eerst reed werd mij wel even verteld dat ik meer recreatieruiter was en de rest meer voor de wedstrijden ging. En dat werd op zo'n manier verteld van "geeft niet joh, dat je niet kunt rijden, je doet toch voor de recreatie" Bloos! Ik kreeg daar toch een nare smaak van in mijn mond.
Ik rijd puur recreatief, maar krijg bijna elke week priveles met Sikiley (IJslander) en straks ook met Amber (Haflinger). Ik ben zeker dressuurmatig bezig, maar niet wedstrijdgericht. Sommige wedstrijdruiters kunnen je heel erg het gevoel geven dat jou manier van rijden niet zoveel voorstelt, maar dat ligt meer aan de persoon dan of ze sportgericht zijn of recreatief rijden Knipoog

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:49

Ja dat ben ik met je eens Alet, dat het meer aan de persoon ligt, dan wat hij of zij doet.
Ik reed ook wedstrijden met een pony en op mij werd door andere wedstrijdruiters ook heel erg neer gekeken. "Ach kijk haar met haar pony. Kan ze niks beters krijgen? etc. " Door de recreatieruiters werd ik juist gecomplimenteerd!

Brrr kan me voorstellen dat je daar een nare smaak aan over hield Alet!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:42

Het valt mij op dat voornamelijk de recreatie ruiter reageerd. Hebben wij misschien te lange tenen? Ben benieuwd naar de reacties van de sportruiters (onder sportruiters versta ik dus mensen die wedstrijden rijden op welk niveau dan ook)

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:59

Bij ons staan alleen maar ecreatieruiters waaronder een paar wannabe dressuur/springtoppers:D (waaronder ik) We hebben geen haat en nijd onder elkaar, de grootste roddelaars zijn namelijk net een half jaar van stal en ik moet zeggen dat de band veel hechter is geworden onder elkaar. Bij elkaar zijn we zo met zn 18-en..

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:13

hmm, ik denk dat ik toch wel het tegendeel bewijs.

ik heb 3 jaar lang op een rec stal gestaan bij een boerderij , oud en rommelig ( wel gewoon echte boxen 3,5 bij 3,5 geen houte dingen etc. maar gewoon ouder schuur waar ook een aantal koeien staan, etc)

en heb het daar supper naar mijn zin gehad, en heb dat nog wat rij er nog steeds een paard

en ik sta en werk nu bij stal hulsman. en heb het ook supper naar mijn zit, en ja er is meer luxe. maar ik heb het bijde supper naar mijn zin!!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:43

Alet en Gamier, heel erg herkenbaar. Ik sta nu ook op een sjieke sportstal met alle facliteiten van dien, waar ik dan ook graag gebruik van maak (meeste van de binnenbak, paddock, longeercircel en in de winter solarium en het warme water). Helaas gaat het op onze stal NIET samen en word je ook absoluut niet in je waarde gelaten. Alles moet pakkie an deftig en je mag niet zonder zadel rijden, met chaps is nog net niet verboden en omdat ik SLECHTS recreatief met mijn paard bezig ben is dat niet zoals het daar hoort. En als ik niet word zoals daar gewenst is, moet ik maar een andere stal gaan zoeken.
Ik heb me hier ongeveer 2 jaar tegen verzet maar nu trek ik het echt niet meer, word daar gewoon ahw weggepest en aangezien mij nu alle plezier in het beoefenen van mijn hobby is ontnomen, ga ik dus ook ZSM naar een andere stal verhuizen waar niet al die luxe faciliteiten zijn. Maar het voelt vertrouwd, het is gezellig, de mensen zijn aardig en bezorgd en helpen je en laten je in je waarde. Al rijd je 4 maanden niet, dat maakt niet uit, je paard staat toch lekker op de wei?!

Ik kan niet wachten Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:07

Ik kan het goed met mezelf vinden! Ik rijd zowel recreatief als dressuurmatig... Schijnheilig Nooit ruzie met mezelf gehad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 08:16

He Dinkeygirl en jij bent toch in het bezit van die gruwelijk mooie anda?

Dat is toch wel logisch? Jouw paard mag toch niet mooier zijn dan van een ander Haha!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 08:24

mijn bijrijpaard staat op een manege/pension stal, veel mensen daar rijden wedstrijden, maar er zijn er ook veel die recreatief rijden, ik heb nog nooit echt iets gemerkt van dat recreatieruiter vs sportruiter

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 08:39

Citaat:
Op de stal waar ik even heb gestaan werd van mij en mijn paardje verwacht dat wij ons direct aanpaste aan hun ritme. 3 keer daags krachtvoer, 2 uurtjes per dag naar buiten, paardje onder deken, elke dag minimaal fanatiek trainen etc. Dit was voor mij en mijn paardje een te grote overgang. Paardje stond binnen de korste keren stijf van het krachtvoer en ik was een zenuwinzinking nabij Huilen

Hee, waar stond jij in NB? Klinkt me heeeel bekend!

Ik dacht ook: super! Mooie faciliteiten! Nou, laat maar zitten met mijn suffe knol die liever musli eet en buiten staat.
Ook meteen bemoeien: " je moet niet met een dubbelgebroken bit rijden dat hoort niet"
" je moet geen musli geven, onze sportbrok is beter"

Laatst belde ik ook weer naar een advertentie en die stal vroeg 385 (!!) euro per maand " maar dan wordt je paard wel door ons getraind als je eens op vakantie bent of niet kan"
Nouuu, dat doen we dus niet!

Ik denk dat het alleen samen gaat als er een leuke mix is maar bij de bovenste stal waren de eigenaars al heel wedstrijdgericht en zo benaderden ze iedereen.
Waar ik daarna heb gestaan, waren de eigenaars gewoon een soort boeren die het beste met het paard voor hadden en verder vonden ze het prima.
Daar reden er ook een aantal jonge meisjes wedstrijden maar die liepen er niet mee te koop.
Waar ik nu sta rijdt niemand en ik heb het er niet naar mijn zin, helemaal niet (durven!) rijden is mij iets te recreatief van het goede.
De bijkomstigheid daarvan is dat ik de enige ben die in de bak rijdt, dus is er geen licht, bij beetje regen meteen modder, er staan de hele middag een stel pony's in die ik er niet uit mag halen, ze hebben geen verstand van paarden en er is niemand die eens een buitenritje met me maakt.

Dus ik sta het liefst op een (kleine) middelmatige stal met een goede bak, dat ze naar buiten kunnen en nette stallen en mediumfanatieke mensen, die serieus op hun manier met hun paard bezig zijn.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:13

Toen ik met mijn IJslander op de pensionstal aankwam kon je de scheiding ook goed merken.
De recreatieruiters die vonden het heel erg leuk, leuk paardje etc, maar dan de wedstrijdruiters, ruiters die alleen rondjes in de bak rijden die vonden het dus echt helemaal niks.
Die hadden echt zoiets van koop een echt paard.
Ze snapten ook al helemaal niks van de gangen van een ijslander met gevolg dat ik voor alles en nog wat werd uitgemaakt omdat mjn paard kreupel liep en ik gewoon door bleef rijden Verward
Maar dat waren juist de extra gangen, waarschijnlijk hadden ze er nog nooit wat van gehoord.

Dus hier werkt het ook niet echt, want de dressuurpikkies die kijken echt op je neer omdat je maar een ijslander hebt waarmee je door het bos scheurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:51

Op zich zou het best moeten kunnen, wedstrijdruiters en recreatieruiters door elkaar. Maar ik heb zelf ondervonden dat het toch vaak wel wat wrijving geeft.
Zo stond ik op een stal waar weidegang was, maar die weide was wel afgezet met prikkeldraad. Sommige mensen vonden het overdreven dat ik mijn paard daar niet op wilde zetten. Verder was er geen warm stromend water dus nam ik wel eens heet water mee van huis, ook overdreven. Ik maakte geen gebruik van de instructie op stal en dat vinden mensen ook vaak vreemd. Verder ben ik een vreselijke miep als het gaat om stalklimaat. En ook ben ik heel erg als het om de bodemkwaliteit gaat. Ik vond het niet leuk om me steeds te moeten verantwoorden voor de keuzes die ik maakte. Op die manier val je er al snel buiten.
Op de stal waar ik nu sta, staan mensen die met zichzelf en hun paard bezig zijn. Er is een kantine ver van de rijhal. Omdat de stal zelf een hengstenhouderij is die zich m.n. richt op de springsport met heel kleinschalig wat pensiongasten, is alles wat individueler en zijn de randvoorwaarden gewoon super.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:24

Bij bij op stal staan 10 paarden waarvan er 1 wedstrijdgericht gereden wordt. Voorhen waren dit er meer. Iedereen heeft respect voor elkaar en voor elkaars paarden, ze varieren bij ons van volbloed tot Russisch koudbloed. Ik denk dat respectloze situaties voortkomen uit afgunst, en daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
De stalling hier in de Randstad is uberhaupt heel duur, vind het dan bij ons nog wel meevallen, heb het erger gezien.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:30

weet je wat ik niet snap!
dat mensen elkaar niet in hun waarde laten!
ik rij wedstrijden en sta toch echt op een recreatie stal, dan wel kleinschalig maar goed!
ik heb nergens last van, ik rij altijd buiten(we hebben geen binnenbak!)
we hebben wel een goede buitenbak maar toch! als het min 10 is of als het stormt en regent kan ik niet ff snel naar binnen vluchten!
maar ik heb hier voor gekozen omdat ik het met recreatie ruiters veel gezelliger vind als met wedstrijd mensen! ze zijn veel gemoedelijker en gaan je niet afzeiken als je een keer niet zo goed gepresteerd hebt
en ik kan je ook vertellen dat je prestaties er echt niet van achteruit gaan hoor Haha!
je paarden blijven meschien nog wel alerter ook als je ze in een
"natuurlijke" omgeving traint OK dan!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:36

Laat ik beginnen met het feit dat ik een recreatie ruiter ben.
Toen ik jonger was heb ik in de springsport gezeten met mijn toenmalige pony.

We zijn allemaal met dezelfde hobby/passie bezig en vind dan ook dat je elkaar in de waarde hoort te laten.
We zorgen even goed voor ons dier,sport of niet.

Helaas heb ik dit onderscheid wel gezien op mijn vorige stal.
De kapsones die mensen daar hadden richting mij was echt niet normaal.

Nu sta ik op een stal met wedstrijdruiters,westernruiters en engelse Haha!
En het gaat onderling gewoon OK dan!

Het ligt aan het slag mensen,niet zozeer aan wat ze doen met hun paarden.

Waar is al die toestand voor nodig??

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:41

Nicolletje schreef:
Hee, waar stond jij in NB? Klinkt me heeeel bekend!

Zal het dan toch aan de provinsie liggen Knipoog

Nee ik denk eerder dat het aan de mentaliteit van de eigenaar ligt. In mijn geval was het iemand die zelf lichte tour reed. Ik kreeg het gevoel dat zij van iedereen verwachte dat je minimaal voor dat niveau moest gaan om mee te tellen. Straal je dat uit dan heeft dat ook invloed op de sfeer van de stal.

Tevens kreeg ik het gevoel dat alle paarden robots moesten zijn. Niet luisteren is hardhandig op zijn plaats zetten. Iedereen heeft natuurlijk zijn manier van omgang met zijn/haar paard maar dwing jou manier niet op aan andere.

Ook het rijden met zweep en sporen met wieltjes op een jong paard wat nog veel moet leren gaat tegen mijn gevoel in. Huilen Maar daar heb ik nooit wat van gezegt. Want zoals ik al eerder zei ik ben maar een recreatieve ruiter dus wat voor verstand kan ik nou van paarden hebben Knipoog

Met andere woorden het was gewoon niet mijn stal.