Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
remi schreef:Misschien ben ik ergmaar wat is dat dan
)Of vaak losgooien, naast de fiets galopperen lijkt me niet handig en als handpaard lijkt het me niet verstandig. En wat rij je nu? ( recreatief of wedstrijden) remi schreef:Dank je voor de uitleg, maar ben je er wel met zadel op gaan zitten? Of moet ik natuurlijke manier lezen: zonder zadel. En hoe deed je het dan met het galopperen dat gaat aan de hand vrij lastig lijkt mij( of je moet een hele goede conditie hebben)Of vaak losgooien, naast de fiets galopperen lijkt me niet handig en als handpaard lijkt het me niet verstandig. En wat rij je nu? ( recreatief of wedstrijden)
Whow, wat eeen explosie aan vragen!
) En met Laine heb ik gewoon zadel op gedaan gewoon 2 keer geoefend met aansingelen enzo volgens mij 1x er mee gelongeerd of misschien wel helemaal niet weet ik niet meer
.En toen ik er op gegaan aan de longe en stap en draf gedaan daarna meteen los uitgestapt..Galop heeft ze nog niet gedaan hoor maar ging heel goed moet wel vertellen dat ze 10 jaar is en wel elke dag gelongeerd werd gewoon;

Alet schreef:Hey Antheman wat leuk! Ik heb Amber ook beleerd volgens de Penquitt manier, alleen in iets sneller tempo (dus niet in anderhalf jaar, maar in 4 maanden) en niet eerst als handpaard bij gebrek aan leidend paard
En ik heb haar er ook bij gelongeerd, maar dat doet Nathalie Penquitt toch ook?
Amber was ook compleet ontspannen toen ik er uiteindelijk op kon gaan. Ik vind het een erg prettige methode, eerst het vertrouwen en dan komt de rest bijna als vanzelf!
Kendra schreef:Je moet ook een manier kiezen die bij je past, je ziet ook de verschillen tussen professionele africhters (ik heb het nu over de goede), terwijl die meestal toch goede resultaten boeken. De een doet eerst veel grondwerk, de ander longeert veel, een derde doet het weer anders. Belangrijkste is dat het paard vertrouwen in zijn begeleider/ruiter krijgt. Uiteindelijk is er op gaan zitten dan toch maar een kleine stap.