ervaringen met manege's regio rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:16

Zeg niet dat de begleiding slecht is of dat de paarden er niet bij staan.De lokatie is echt top maar een manege paard weet nu eenmaal al gauw wat de bedoeling is.
Zelf rij op een aardig niveau, en wat ik bedoel met recht over de AC lijn lopen, ze weten dat ze gaan wijken en dan is een kleine hulp eigenlijk al overbodig.
De stallen zijn Ruim en netjes, het tuig is perfect en de zadelkamer is perfect geordend

ElsjeBrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:45

bibi76, het zou misschien handiger zijn als je 'quotes' zou gebruiken.
Ik weet nu namelijk niet over welke manege je het hebt.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:52

Sorry het ging over Barendrecht

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:44

caarootje schreef:
zal mijn vraag nu even verder motiveren.
ik les dus bij barendrecht en ik ben er ook niet tevreden over.
de paarden zijn moeilijk vooruit te krijgen en de groepen zijn veel te groot.
nu heb ik een les afgesproken bij manege hoogvliet maar volgens mij heeft die geen binnenbak.
dus vandaar dat ik de ervaringen wil weten van andere maneges en toch ook hoe de paarden zijn en hoe ze ermee omgaan

Ik vind Oud-beijerland ook okee.
Verder heb je de Flemming nog. Ook okee. Leuke paarden!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:05

Ik heb zelf jaren op HCB gereden, en gewerkt en ik heb er heel veel geleerd. Ik ben er zelf gestopt omdat ik met een privepaard verder wilde gaan lessen wat wat meer bij mij in de buurt staat en waar ik verder mee kan komen.
Op manege Charlois heb ik nooit gereden, misschien een proeflesje nemen om te kijken wat je er zelf van vindt? Verder hoor ik altijd ook wel goede verhalen over de Rotterdamsche Manege. Succes met je zoektocht!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:24

Ik heb gereden op Manege Charlois hele aardige mensen leuke paarden!
En verder super

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:28

Citaat:

Op manege Charlois heb ik nooit gereden, misschien een proeflesje nemen om te kijken wat je er zelf van vindt?

Raadt het je ook af, heb er 10 jaar gereden, toen had
het nog een andere eigenaar, nu met de nieuwe eigenaar is het echt bagger. Heb 2,5 jaar geleden mn oude verzorg/les/wedstrijd pony gekocht, vreselijk verwaarloost. Paarden worden slecht gevoerd, verzorgt en onderhouden. Binnenbak is net de Drenthse Heuvelrug zo slecht en hobbelig, accomodatie erg slecht tot niet onderhouden, mensen hebben totaal geen verstand van paarden, de mensen die les geven weten totaal niet waar ze mee bezig zijn, laat staan dat ze een opleiding hebben gevolgd.

ga lekker verder kijken, misschien wat verder uit de regio Rotterdam.(als dat mogelijk is ivm. vervoer)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:43

r'damse vind ik duur en grote lessen (veel klanten in een les) wat leer je er dan. Ook een ballotage commissie vind ik in deze tijd ronduit bezopen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:00

banjer2003 schreef:
Raadt het je ook af, heb er 10 jaar gereden, toen had
het nog een andere eigenaar, nu met de nieuwe eigenaar is het echt bagger. Heb 2,5 jaar geleden mn oude verzorg/les/wedstrijd pony gekocht, vreselijk verwaarloost. Paarden worden slecht gevoerd, verzorgt en onderhouden. Binnenbak is net de Drenthse Heuvelrug zo slecht en hobbelig, accomodatie erg slecht tot niet onderhouden, mensen hebben totaal geen verstand van paarden, de mensen die les geven weten totaal niet waar ze mee bezig zijn, laat staan dat ze een opleiding hebben gevolgd.

ga lekker verder kijken, misschien wat verder uit de regio Rotterdam.(als dat mogelijk is ivm. vervoer)

Dit vind ik dus wel erg overleden,ik heb er ook gereden en er word wel degelijk goed voor de paarden gezorgd!
En er is een heerlijk park bij waar je lekker kan rijden.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:12

TheSam schreef:
Ik vind het hier niet op zijn plaats om maneges af te gaan zeiken! En dan heb ik het voornamelijk over HCB (Hippisch Centrum Barendrecht)!
1. Deze mensen zijn wel degelijk betrokken bij hun paarden en klanten
2. Dat een paard niet recht over de A C loopt ligt aan jezelf!
3. Als je er persoonlijk een stinkmodder ervaring heb gehad is het nog geen slechte manege
4. Het feit dat er mensen slechte verhalen over horen... vaak wordt er van een mug een olifant gemaakt!
5. De paarden worden daar super verzorgt, daar kunnen diverse maneges en stallen nog een voorbeeld aan nemen!

En ter info: ik sta en rij er zelf niet, maar kom er regelmatig en weet hoe de gang van zaken daar is. (ben er nauw bij betrokken)..

Beste TheSAm

Ik heb 2 1/2 jaar heel wat vrije tijd gestoken in HCB ( heb ik absoluut geen spijt van overal leer je van)
Maar ga dan niet tegen mij vertellen dat het hier over 1 stinkmodder ervaring gaat.
Ik heb hier verteld wat ik er van vond toen ik er reed ( dat is nu zo'n 2 jaar geleden)
Verder wordt er vrij rustig over HCB gesproken en hebben een hoop mensen nog niet eens wat te zeggen over de paarden maar meer over de mensen die daar op dit moment rijden
Ik vind persoonlijk dat je wel erg snel en heftig op de barricades springt voor een manege waar je zelf niet eens staat of rijd

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:58

Vigel1; ik heb er gewerkt en mijn paard heeft daar gestaan. Ik kom daar nog steeds en ben goed bevriend met eigenaar en werknemers, dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb!

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:06

bedankt voor de vele tips en reactie's
we gaan morgen even kijken bij flicka in vierpolders en we zullen vast en zeker nog meerdere maneges gaan bekijken en zeker enkele van jullie tips.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:11

Ik kan nu wel van alles gaan vertellen, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Dit is mijn mening en die van jouw is anders waarschijnlijk kijken we door 2 verschillende brillen. Is naar mijn idee geen probleem daar we nog steeds in een land leven waar iedereen een mening mag hebben

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:13

Wat ik helemaal vergeet te vertellen Caarootje
ALs je eens wat anders wil proberen is er in Oud Beijerland ook nog een Western manege ( Greup Stables ) is zo'n 10 rijden vanaf Barendrecht Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:28

Manege Flemming in Westmaas, ik heb daar ruim een jaar met veel plezier mijn paard op stal gehad.

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:43

hey virgil, nee ik wil echt dressuur rijden western trekt me niet echt.

site van flemming ziet er goed uit zal er zeker eens gaan kijken!!!!!

Peet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 07:35

RV Oud-Beijerland is een zeer goede en dressuurgerichte manege. Zie vorige bericht voor website. Heb zelf ook een paar keer bij de Flemming gelest maar vond RV OBL toch fijner les geven, is persoonlijk natuurlijk.
Wat betreft de Rotterdamse manege, ik heb er eigenlijk nog nooit goede verhalen over gehoord, behalve dat ie wel mooi is en ligt in het Kralingse bos. Dat van die ballotage commissie is idd belachelijk, je betaalt toch al (meer dan genoeg) om daar te komen rijden!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 08:49

TheSam schreef:
Vigel1; ik heb er gewerkt en mijn paard heeft daar gestaan. Ik kom daar nog steeds en ben goed bevriend met eigenaar en werknemers, dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb!

wanneer heb je er gewerkt? ik heb er vrij lang als vrijwilliger rondgelopen (bijna 5 jaar totaal, 1-1/2 jaar geleden vertrokken) en ik kan me je naam (uit je profiel) niet herinneren eerlijk gezegd. nu was er erg veel verloop en ik kan me niet iedereen herinneren. Als je op de 'oude' manege hebt gewerkt geef ik je voor 100% gelijk, toen waren de eigenaren zeer betrokken, maar er is in de laatste jaren erg veel verandert, en erg veel niet ten goede.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:39

NotNice.. ik heb net je profiel bekeken en ik ken jou nog wel! Het was idd op de oude manege en Sam stond in de hengstenstallen, naast Justice. Anna verzorgde af en toe mijn paard... denk maar ff na.... Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:59

Bij manege de Prinsemolen hebben ze toch geen weides??

Toen k mijn vorige pony verkocht...kwam ze daar op stal te staan...

Vond het er daar verder wel mooi uitzien...maar verder weet j het ook niet...

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:15

Tobilover: sorry maar dan weet ik niet wat jij GOEDE VERZORGING vindt, mijn pony, toen manegepony was toen ik hem van die manege kocht ernstig ondervoedt, op 4 benen rotstraal, futloos. Vindt dit echt GEEN goede verzorging, heb er 10 jaar gereden dus weet wel waar ik het over heb. En de mensen hebben absoluut geen verstand van paarden anders zouden ze ze wel goed verzorgen en onderhouden, anders ben je namelijk geen paarden waard als je dat dus niet doet. Een paard is een edel dier die je met respect moet behandelen, hun weten niet eens wat dat is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:09

Peet schreef:
RV Oud-Beijerland is een zeer goede en dressuurgerichte manege. Zie vorige bericht voor website. Heb zelf ook een paar keer bij de Flemming gelest maar vond RV OBL toch fijner les geven, is persoonlijk natuurlijk.
Wat betreft de Rotterdamse manege, ik heb er eigenlijk nog nooit goede verhalen over gehoord, behalve dat ie wel mooi is en ligt in het Kralingse bos. Dat van die ballotage commissie is idd belachelijk, je betaalt toch al (meer dan genoeg) om daar te komen rijden!

Die ballotage commisie is traditie, iedereen komt daar doorheen. Ze houden zich vast aan tradities. Lessen kunnen groot zijn, maar dat is vaak zo. Er is veel persoonlijk contact en ik heb er 7 jaar met plezier gelest op de manegepaarden!

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 23:01

nou het is toch flika geworden in hellevoetsluis(vierpolders)
de eerste indruk was niet echt fantastisch(uiterlijk) maar.........ze zijn er ontzettend betrokken bij de paarden, paarden hebben ook flinke weidegang, stallen zijn schoon, paarden zien er echt goed uit!
de lessen worden echt heel goed gegeven en de mensen zijn er heel erg sympathiek.

dus over 2 weken gaan we (mijn man en ik) bij flika lessen

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:15

veel plezier

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 09:41

veel plezier, en laten evenw eten hoe je lessen gingen, wat je ervan vond enzo Haha!