Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
caarootje schreef:zal mijn vraag nu even verder motiveren.
ik les dus bij barendrecht en ik ben er ook niet tevreden over.
de paarden zijn moeilijk vooruit te krijgen en de groepen zijn veel te groot.
nu heb ik een les afgesproken bij manege hoogvliet maar volgens mij heeft die geen binnenbak.
dus vandaar dat ik de ervaringen wil weten van andere maneges en toch ook hoe de paarden zijn en hoe ze ermee omgaan
Citaat:
Op manege Charlois heb ik nooit gereden, misschien een proeflesje nemen om te kijken wat je er zelf van vindt?
banjer2003 schreef:Raadt het je ook af, heb er 10 jaar gereden, toen had
het nog een andere eigenaar, nu met de nieuwe eigenaar is het echt bagger. Heb 2,5 jaar geleden mn oude verzorg/les/wedstrijd pony gekocht, vreselijk verwaarloost. Paarden worden slecht gevoerd, verzorgt en onderhouden. Binnenbak is net de Drenthse Heuvelrug zo slecht en hobbelig, accomodatie erg slecht tot niet onderhouden, mensen hebben totaal geen verstand van paarden, de mensen die les geven weten totaal niet waar ze mee bezig zijn, laat staan dat ze een opleiding hebben gevolgd.
ga lekker verder kijken, misschien wat verder uit de regio Rotterdam.(als dat mogelijk is ivm. vervoer)
TheSam schreef:Ik vind het hier niet op zijn plaats om maneges af te gaan zeiken! En dan heb ik het voornamelijk over HCB (Hippisch Centrum Barendrecht)!
1. Deze mensen zijn wel degelijk betrokken bij hun paarden en klanten
2. Dat een paard niet recht over de A C loopt ligt aan jezelf!
3. Als je er persoonlijk een stinkmodder ervaring heb gehad is het nog geen slechte manege
4. Het feit dat er mensen slechte verhalen over horen... vaak wordt er van een mug een olifant gemaakt!
5. De paarden worden daar super verzorgt, daar kunnen diverse maneges en stallen nog een voorbeeld aan nemen!
En ter info: ik sta en rij er zelf niet, maar kom er regelmatig en weet hoe de gang van zaken daar is. (ben er nauw bij betrokken)..
TheSam schreef:Vigel1; ik heb er gewerkt en mijn paard heeft daar gestaan. Ik kom daar nog steeds en ben goed bevriend met eigenaar en werknemers, dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb!
Peet schreef:RV Oud-Beijerland is een zeer goede en dressuurgerichte manege. Zie vorige bericht voor website. Heb zelf ook een paar keer bij de Flemming gelest maar vond RV OBL toch fijner les geven, is persoonlijk natuurlijk.
Wat betreft de Rotterdamse manege, ik heb er eigenlijk nog nooit goede verhalen over gehoord, behalve dat ie wel mooi is en ligt in het Kralingse bos. Dat van die ballotage commissie is idd belachelijk, je betaalt toch al (meer dan genoeg) om daar te komen rijden!