Wat vinden jullie van dit paardje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:50

ceasario schreef:
Wat is overbouwd ?
En wat is een gezonken middenstuk?
En wat is een zwakke lendenpartij?

Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb het over op de kop. Daarmee bedoel ik dat het dier in beweging de grond in gaat aan de voorkant en het kruis hoog blijft.

Een paard hoeft niet overbouwd ( kruis hoger dan schoft) om zo te bewegen en vice versa. Alleen zie je het vaak wel dat een paard wat overbouwd is ook op de kop loopt.

Maar er zijn zat paarden die op stand iets overbouwd zijn, maar als ze in beweging komen daar niets meer van te zien is. Dan zou ik er geen problemen mee hebben. Maar deze duikt zo ontzettend aan de voorkant

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:58

Citaat:
Maar er zijn zat paarden die op stand iets overbouwd zijn, maar als ze in beweging komen daar niets meer van te zien is. Dan zou ik er geen problemen mee hebben.

I agree Lachen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:00

Pipo schreef:
Ik heb het over op de kop. Daarmee bedoel ik dat het dier in beweging de grond in gaat aan de voorkant en het kruis hoog blijft.

Afbeelding

Ik denk dat die ruiter maar wat heen hobbelt.
Daarom moet je hem eerst zelf "rijden".endan is er een oordeel over te geven.
Maar overbouwd is hij niet

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:01

Dat is idd niet een dressuurpaard. Zo sterk zie je ze niet zo vaak op de kop lopen Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind hem op stand nog wel meevallen, maar die fotos onder het zadel...Traurig! ....

Wat zoekt ge en in wat voor prijsklasse?
(of zijn die kennissen van jou ook op zoek naar een echte crack voor marktgeld?)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:03

Dees schreef:
(of zijn die kennissen van jou ook op zoek naar een echte crack voor marktgeld?)

De slachtprijs is op dit moment
2 voor €1000,- Haha!

Warmbloed veulen geslacht 150 kg= €110,- netto in de hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:23

ceasario schreef:
[image]

Ik denk dat die ruiter maar wat heen hobbelt.
Daarom moet je hem eerst zelf "rijden".endan is er een oordeel over te geven.
Maar overbouwd is hij niet

Nee overbouwd niet, maar dat hoor je mij niet zeggen.

Maar hij loopt wel op de kop Knipoog

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:53

Citaat:
Wie het weet mag het zeggen.

Er is zo'n boekje op de makrt, "het paard in partjes" daar staat het in!!! Clown

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 11:39

Dees schreef:

Ik zelf zoek niks Haha!

Wat er gezocht word?
Toch wel een goed sportpaardje hoor.
Tussen de 2 en 4 jaar. Liefst groen (als ik me niet vergis)
Tussen de 1,65 en 1.75m
Schimmel zou leuk zijn, maar vind dat maar eens in een dressuurpaard Tong uitsteken
Wat er op het papiertje staat, maakt niet zo heel veel uit, maar in de richting van Rubinstein, Weltmeyer, Donnerhall is ook wel leuk (snap de smaak helemaal Bloos )
Dat zijn denk ik wel de grote lijnen, en voor de rest is het denk ik meer een kwestie van aanspreken. Als het maar een goed paard is voor de dressuursport.
De vraagprijs die voor deze hengst hierboven gevraagt word, mag iets hoger zijn, dat geeft ook niet, als het maar niet te gek word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:50

holly"]
Wat verstaat ze onder een sport paardje? Ik denk toch wel zoals vele hier denken. Een goed paard om hoger op mee te komen.

Als iemand nog een paardje zo rond de 3 weet is dat natuurlijk ook welkom denk ik. Ze zoekt zover ik het begrijp iets in de geest van Rubinstein, Weltmeyer, Donnerhall, dat soort types.
(zadelmak, niet zadelmak, hengst, ruin, merrie, mag allemaal)
[/quote]

[quote="holly schreef:
. Als het maar een goed paard is voor de dressuursport.
De vraagprijs die voor deze hengst hierboven gevraagt word, mag iets hoger zijn, dat geeft ook niet, als het maar niet te gek word.

Verward Verward Verward

Wat wil je nou precies?

Met ieder correct gebouwd paard kan je Z dressuur worden.

Heb je enig idee wat de dekgelden zijn van bovenstaande hengsten?

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:01

Afbeelding

dit is toch een leuke schimmel, wel 7 jaar maar goed ze zijn er echt wel hoor, je hebt iig zat sites in nl van stallen ook op sporthorses staat echt wel wat leuks, vast ook wel een schimmel....

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:04

Afbeelding

3 jaar oude schimmel op sporthorses.nl

Afbeelding 4 jaar ruin licht aangereden..

Afbeelding 6 jr ruin wel z2 afgericht

nouja misschien offtopic maar ze hoeft iig niet perse naar duitsland

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 12:17

Pipo, ik zeg ook niet dat er een beperking aan bepaalde paarden zou zitten, want daar geloof ik niet in. Er werd gevraagt wat er gezocht word, en ik geef aan dat er een goed dressuurpaard gezocht word.
Daarnaast werd er gevraagt wat de prijs mag zijn en dus geef ik aan dat dat best wat hoger mag liggen als van het zwarte hengstje wat ze toevallig op haar zoektocht tegenkwam.
Verder heeft ze aangegeven dat ze het niet belangrijk vind wat er op het papier staat, maar een smaak aangeven qua type is toch ook niet verkeerd.

Romana, ik heb ergens het idee dat deze wel in de smaak vallen hoor.
(ik zelf vind de middelste een prachtig kleurtje hebben)
Duitsland, nederland, belgie, maakt niet uit waar het paard te vinden is denk ik, als je iets heel mooi vind ga je er toch wel op af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:53

Maar als ik zeg dat het paard op de foto niets met een sportpaard te maken heeft dan zoekt ze ineens geen sportpaard Verward

Wat is in jou ogen het verschil tussen een sportpaard en een dressuuurpaard dan?

Een goed gezond sport/dressuurpaard van de hengsten die jij noemt vind je van je levensdagen niet voor dat geld.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:38

paarden van sporthorses zijn trouwens wel een heel stuk duurder hoor! Zeker het dubbele Knipoog

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:46

trouwens dat je voor weinig geld geen leuk paard kunt vinden ben ik het niet mee eens! Voor 5000 heb je echt wel een aardig sportpaard hoor! Ik zeg niet dta je moet verwachten dat je een paard krijgt die vergelijkbaar is met 1 van 20000 maar je hebt er echt wel goede tussen zitten hoor, gewoon goed in de gaten houden!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 16:05

Pipo schreef:
Maar als ik zeg dat het paard op de foto niets met een sportpaard te maken heeft dan zoekt ze ineens geen sportpaard Verward

Ik snap je even niet hierin pipo Verward

Het is niet mijn gedachten die ik hier op bokt zet, maar de wensen van de zoekende persoon. Sportpaard, dressuurpaard, geef het een naam.
Er word niet gezocht naar een recreatie paardje iig.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:08

Afbeelding

8 jr m2 dressuur 8500 is dan wel een stuk duurder maar goed

Afbeelding

5500 euro

Afbeelding
5500 euro

Afbeelding

Afbeelding
ronaldo x holland hengst( geloof van een bokker toch??)
4500 euro

Afbeelding
4750
euro

Afbeelding

dit vind ik persoonlijk een heeel erg leuk paard voor 4500 euro!

Afbeelding

3500 euro

Afbeelding

ook nog een best leuk paard, in mijn ogen ( heb er geen verstand van) wat apart gebouwd..5000 euro

Afbeelding
4750 euro ook erg leuk

Afbeelding
3750 euro

ik kan hier het hele topic wel volgooien misschien was dit niet echt de bedoeling Haha! maar als je eenmaal aan t zoeken bent.. nou hier zitten toch best leuke paarden tussen en dat op marktplaats Knipoog en ik zit nu pas op pagina 11 van de 50 of meer... dus keus genoeg dacht ik zo, je kan niet verwachten dat ze grand prix gaan lopen denk ik( misschien ook wel) weet niet of je vriendin dat wil maar dat kun je voor deze rpijs niet verwachten, maar je kunt hier denk ik toch wel redelijk ver mee komen...( kun je m altijd nog verkopen als je verder wilt, je krijgt er waarschijnlijk toch wel meer voor als je m hoger rijd) ik kijk er heel vaak en er zitten af en toe echt hele mooie paarden tussen voor niet meer dan 10000, (eronder)
[/img]

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:47

Ik zal me er toch ook maar even in mengen op wat misverstanden uit de wereld te helpen. IK ben dus degene waar het over gaat, maar ik ben NIET opzoek naar nakomelingen van Rubinstein ofzo! Heel de afstamming interesseerd me wat dat betreft vrij weinig.
Dat was dus even een misverstand, want die hengsten vind ik zeker super(wie niet Knipoog ), maar ik zoek er geen afstamming van omdat je dan extra betaald omdat ze van bijv Rubinstein zijn. Ik ben gewoon op zoek naar een leuk sportpaard waar IK verder mee kan komen, en dat hoeft echt GEEN echte topper te zijn hoor;)
Het moet voor MIJ een topper zijn, gewoon een leuk aansprekend paardje, dat leuk beweegt. En dus groen, of net zadelmak. En ik weet wel zeker dat je die kan vinden voor een niet al te grote smak geld. Van bovenstaande fotos ga ik binnenkort (mits niet verkocht, kwamen kopers voor) bij de Obelisk merrie (foto 4) kijken, en foto 7 gingen we ook nog voor bellen, die 2 spreken mij erg aan. Ook voor de schimmel van Romana hadden we veel interesse maar die ligt buiten ons budget, dat is ook gewoon een topper, geen "erg leuk paard" vind ik.De rest heeft bij MIJ zo op de fóto niet het "wauw"... Die zwarte waar dit topic over begon wilde ik ook wel gaan kijken met mijn instructrice, gewoon om te kijken hoe ie in het echt is, maar ik denk dat het zoiezo te ver weg is.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:35

die derde waar een hoofdfoto en een draffoto van was en die waar die jongen op zit, indd zevende vind ik hiervan ook echt de leukste..

je moet gewoon ff een keertje een middagje heel marktplaats doorspitten ( wil ik ook wel doen hoor zit er vaak genoeg Bloos Knipoog ) dan vind je er vast nog wel een paar Haha!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 19:42

Haha, ja dat heb ik al gedaan! Maar in het echt is het toch weer totaal anders. Die obelisk (foto 4) vind ik heel gaaf, maar daar hadden mensen voor ons ook interesse in, dat wachten we even af, als dat niets word, gaan wij er misschien mee verder.
En er loopt zat leuks rond, en ik heb alle tijd, dus dat komt wel goed!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:27

ja indd, er is echt wel wat te vinden voor zo'n prijs hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:58

Ik snap trouwens niet wat dit topic op FA doet? Hoort toch op vraag maar raak Verward

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:29

Pipo schreef:
Ik snap trouwens niet wat dit topic op FA doet? Hoort toch op vraag maar raak Verward

DAt weet ik ook niet haha! Ik wilde het eigenlijk ook niet op bokt zetten, maar Holly wilde het toch eventjes op bokt zetten om wat meningen te krijgen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:37

He ik dacht dat jij niet wilde vertellen dat jij het zoekende persoontje bent Tong uitsteken
Maar goed ergens is het ook wel handig dat je jezelf hier meld, want dat maakt het toch wel wat duidelijker om wat voor type je zoekt.
Ik vind jou absoluut geen verkeerde ruiter en ik weet zeker dat er wel een leukerd tussen gaat zitten.

Het leuke van het bespreken met elkaar vind ik, dat je dingen gaat zien die je zo op het eerste gezicht zelf nog niet echt gezien had. Een ander kijkt er soms toch net effe iets anders tegen aan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:35

Pipo schreef:

Dat staat er toch iets op. Haha!