Jaarling transportbeschermers om in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:20

XoNo"]
Misschien een tip voor volgende keer. Wat een ieder voor zichzelf doet, moeten ze zelf weten. Ik laat alleen weten wat ik ervan vind en hoe ik het doe, ik zie niet in wat daar zinloos aan is?
[/quote]

Ja, maar 3 berichten daarvoor zeg je bijna hetzelfde, dus vandaar dat ik het een beetje zinloos vind. Het lijkt nu net alsof je het er nog eens extra in wil wrijven hoe stom het wel niet is als je dat niet geoefend hebt.

[quote="Cassidy schreef:
Niet iedereen denkt er zo over als de westernmensen XoNo. Wat bij ons normaal is, is dat voor een ander niet.

Ja, daar zal het aan liggen. Verward
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 20-10-04 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:21

Wat is dit allemaal overdreven zeg...
Gewoon nix om doen... Vind ik hoor Me eigen Paarden/ponys hebben nooit wat om alleen als het egt nodig dat ze bv lopen te slaan in vrachtwagen of uitgladen op de laadklaap dn doe ik sommige inbandageren maar anders zet ik ze met nix om op de trailer alleen een deken..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:25

Gewoon, wat stro op de bodem en verder niks om de benen doen. Afentoe even stoppen en kijken of alles nog oké is.
Succes!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:26

Cassidy schreef:
Niet iedereen denkt er zo over als de westernmensen XoNo. Wat bij ons normaal is, is dat voor een ander niet.

Denk dat je gelijk hebt. Wij zijn natuurlijk ook maar raar met onze staartzakken, sleazy's en hoods Haha!

@Tessebes: Nou, mijn bedoeling was het niet om te wrijven, maar stom vind ik het wel Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:31

XoNo schreef:
Denk dat je gelijk hebt. Wij zijn natuurlijk ook maar raar met onze staartzakken, sleazy's en hoods Haha!

En niet te vergeten de hoeden en de stersporen...Lips are sealed Haha!
Ik denk dat er een heleboel ook nog nooit van Imprinting en Dr. Miller hebben gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:37

Dat zijn getrainde paarden... geen jaarling die zo van de wei afkomt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:40

Zep schreef:
Dat zijn getrainde paarden... geen jaarling die zo van de wei afkomt

Ik volg je even niet? Dr. Miller en imprinting wordt gedaan bij pasgeboren veulens, en als je deze methode volgt heb je een getraind paard dat je met een jaar van het land kan plukken en zonder meer met beenbescherming op de trailer kunt zetten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:46

Ik vervoer ze liever als veulen vaak genoeg met de merrie erbij.
Dan zijn ze reizen gewend en is het niet eens nodig om bescherming om te doen Haha!
Opvoeding.

Nog een vraagje aan de TS: als je haar zo ver in de opfo hebt staan, is er dan geen mogelijkheid dat er uit dezelfde groep een maatje ook deze kant op komt?
Dan kunnen ze samen reizen.
Geeft ook vaak veel rust...

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:47

Wij hebben vorig jaar ons veulen ook laten halen zonder bescherming. Een lege trailer, flinke laag stro erin en zo los erin zetten. Is het net een grote box. (Nou had ik de mazzel dat zij opgehaald werd in een mega-grote Ifor Williams trailer Knipoog )
Zij moest van de belgische grens naar Apeldoorn en de volgende dag van Apeldoorn door naar Ameland. Weliswaar geen 6 uur achterelkaar, maar wel een heel eind. Ik denk dat het risico groter is mét bescherming, dan zonder hoor.

Hilde_92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 18:31

Dank je voor de tips.
We gaan s'nachts rijden.
En we geven haar ook kalmeeringsmuisjes!
En een reactie op iemand:Ik kan niet gaan oefenen ze staat in Frankrijk!