Alane schreef:Paspoort hoort officieel op stal te zijn..... Als er wat gebeurd en het paard moet medicatie toegediend krijgen heb je ook je paspoort nodig...
Ik heb alle paspoorten in aparte hoesje zitten in een klapper... gaat de trailer achter de auto wordt de betreffende hoes eruit gehaald... met spoed gaat de hele klapper mee...
Dat ligt er maar aan.... Mijn paard z'n paspoort ligt gewoon thuis en niet op stal. Als er namelijk iets is waardoor de veearts moet komen prima, maar ik moet de toestemming geven dat er gebelt mag worden, maar de stal mag niet beslissen of het paard wel of geen medicijn mag hebben ik als eigenaar mag enkel en alleen die keus maken... Als eigenaar ben jij verantwoordelijk voor je paard... Dat i.v.m verzekeringen. Je moet namelijk een verklaring laten invullen door de veearts, wat de klachten zijn, welke diagnose en hoe te behandelen. Ik alleen bepaal dus wat er wel en niet gedaan mag worden en of er een veearts gebelt mag worden, zo staat het ook in het contract dat de stal zelf heeft opgesteld.Ik heb het voordeel dat ik zelf dichterbij woon dan de veearts. Trouwens het lijkt mij niet echt veilig om je paspoort op een stal te laten liggen wie weet wat hun er mee kunnen doen... Trouwens als er iets in het paspoort moet komen kun je dat altijd nog later op de dag laten invullen door de veearts voorals je je paspoort vergeten bent.