Paspoort niet mee op trailer 250 euro boete?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:45

MarijeR schreef:
Overigens kan mijn oude zwarte merrie nog maar een paar keer geent worden, dan is haar paspoort vol Clown
Daar hebben ze zeker geen rekening mee gehouden.........

Jawel hoor... (zijn ze daar toch nog iets slimmer Haha! Clown )
Namelijk uitbreidingsvellen...Paspoort vol.. opsturen en je krijgt je paspoort weer terug met extra vellen erin.. handig toch. Haha!

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:46

Alane schreef:
Paspoort hoort officieel op stal te zijn..... Als er wat gebeurd en het paard moet medicatie toegediend krijgen heb je ook je paspoort nodig...
Ik heb alle paspoorten in aparte hoesje zitten in een klapper... gaat de trailer achter de auto wordt de betreffende hoes eruit gehaald... met spoed gaat de hele klapper mee...

Dat ligt er maar aan.... Mijn paard z'n paspoort ligt gewoon thuis en niet op stal. Als er namelijk iets is waardoor de veearts moet komen prima, maar ik moet de toestemming geven dat er gebelt mag worden, maar de stal mag niet beslissen of het paard wel of geen medicijn mag hebben ik als eigenaar mag enkel en alleen die keus maken... Als eigenaar ben jij verantwoordelijk voor je paard... Dat i.v.m verzekeringen. Je moet namelijk een verklaring laten invullen door de veearts, wat de klachten zijn, welke diagnose en hoe te behandelen. Ik alleen bepaal dus wat er wel en niet gedaan mag worden en of er een veearts gebelt mag worden, zo staat het ook in het contract dat de stal zelf heeft opgesteld.Ik heb het voordeel dat ik zelf dichterbij woon dan de veearts. Trouwens het lijkt mij niet echt veilig om je paspoort op een stal te laten liggen wie weet wat hun er mee kunnen doen... Trouwens als er iets in het paspoort moet komen kun je dat altijd nog later op de dag laten invullen door de veearts voorals je je paspoort vergeten bent.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:07

Alane schreef:
Jawel hoor... (zijn ze daar toch nog iets slimmer Haha! Clown )
Namelijk uitbreidingsvellen...Paspoort vol.. opsturen en je krijgt je paspoort weer terug met extra vellen erin.. handig toch. Haha!

Dan moet dat wel vlot gebeuren...
Hopelijk niet via het NWPCS want dan ben je zomaar het paspoort 5 maanden kwijt, zelfs als je wekelijks daar over belt Frusty

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:37

@Toscana: zoveel mensen zoveel wensen... uitzonderingen bevestigen de regel...

@MarijeR: 5 maand maar? joh dat is een turbo leverering.... ruim een jaar voor de papieren van een veulen, was in middels jaarling en verkocht... Mijn merrie kreeg spontaan nieuwe voorouders en volgens haar paspoort is ze geschetst op 5 jarige leeftijd bij de moeder aan de voet... :J (beetje lange inprentingsfase of scheidingsangst..)
En mijn veulen van dit jaar is nog niet eens bezocht door de schetser.. Verward

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:00

5 maanden was voor een aanvraag voor een NL stamboekpapier, het bestaande paspoort hadden ze daar voor nodig en zou ik weer snel retour krijgen. Papier had ik al lang in huis maar het paspoort weer gewoon terug sturen bleek bijna onmogelijk Rolleyes
Aanvraag voor nieuwe paspoorten van veulens kan idd wel een jaar of langer duren.
Zou toch tegenwoordig allemaal snel moeten kunnen met al die computers, maar helaas zijn het nog steeds mensen die de boel op de post moeten doen......

@ Toscane: Hier is de regel dat ik bij spoed eerst de DA bel en daarna pas de eigenaar. Zou niet mooi zijn als de eigenaar net even onbereikbaar is als het paard wat mankeert.
Stel, paard staat met flinke koliek, eigenaar is een dagje uit en bij hoge uitzondering is de batterij van het mobieltje net die dag leeg...
Ben je dan nog zo blij met die regel?