Paardrijden voor westerse mensen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:46

Op jumping Lier kom je mensen overal ter wereld tegen.Hongaran, Japanners, Chinezen, Turken,... Maar een ''echte'' neger, of negerin nog niet, wel ''halven''.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:40

Ik toevallig wel. Haha!
Bij ons op stal stond een vrouwtje met een arabier,
en zelf is ze Armeens (geloof ik)

En onze pensionhoudster is half turks!
Was ik verbaasd over,ze ziet er echt uit als een uit-de-klei-getrokken hollandse meid Clown

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:35

leuk onderwerp, even een vraagje hoe weten jullie nou dat er alleen blanke mensen op bokt zitten? Schijnheilig
ik heb op mijn profiel ook niet mijn kleur ingevuld, maar dat even terzijde, wij zijn een arabische familie uit Marokko en heel onze familie zowel hier als in marokko is gek op paarden, wij hebben zelf een arabische volbloed en onze neef heeft gesprongen op nationaal niveau in marokko toen hij nog in de twintig was.
er zijn in marokko veel maneges en fokkerijen van zowel arabische volbloeds als engelse volbloeds en dat is echt op hoog niveau OK dan!
tijdens vakanties gaan we er altijd op uit en je kan er de mooiste paarden vinden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:01

nee elmo, maar je ziet natuurlijk regelmatig foto's langskomen. Ik kan me slechts 1 zwart meisje herinneren (dacht met een tinker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:06

Wij hebben op de manege een tijd lang 2 turkse broertjes gehad die een pony hadden. En op de manege waar ik nu een enkele keer rijdt daar heeft een marokaanse dame een paard staan. Haar man en kinderen rijden ook.

Ik las aan het begin van dit topic dat iemand dacht dat het een kwestie van geld was.
Nooit geweten dat je nationaliteit gelinkt staat aan je inkomen.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:09

Ik ben aziatisch (vietnamees), maar heb wel een eigen pony. Ook mijn nicht heeft vroeger lange tijd paardgereden. Mijn ouders hebben er zelf niks mee, maar ze laten me er gelukkig gewoon in vrij Lachen

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:37

*denkt na* , ja eigenlijk zie ik alleen maar blanke mensen op de manege... . En op mn vorige maneges ook, en als er zijn is het zeer zelden. Ja nu je het zegt heb nog nooit een neger zien paardrijden...... of jawel toch wel in de buurt iemand die western rijdt Haha!.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:42

Bij de provinciale top ken ik alleen Rianti Zwart (erg toepasselijke naam Haha!) Al is dat volgens mij ook een 'halfje', verder heb ik nog nooit donkere mensen gezien....!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:46

Bij Middendelfland staat een hengsten jaarling van een super zwarte knul van een jaar of 17 Haha! Haha! Haha! Haha! En hij is er volgens mij heel goed voor. DIe jonge loopt ook stage bij de stal van Ineke2.... Maar dat komt inderdaad niet zo heel veel voor. Eigenlijk net zoals met skieen. ALs je een donker persoon op de piste tegenkomt sta je toch even te kijken Haha! Haha! Haha! Haha!

Gelukkig komt het wel steeds meer in opmars, ik verdenk vooral de hele donkere mensen ervan dat ze waarschijnlijk heel goed kunnen paardrijden, vooral omdat ze zo een soepel lijf hebben, veel gevoel voor ritme

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:11

gijsenkim schreef:
Bij Middendelfland staat een hengsten jaarling van een super zwarte knul van een jaar of 17 Haha! Haha! Haha! Haha! En hij is er volgens mij heel goed voor. DIe jonge loopt ook stage bij de stal van Ineke2....

Oja dat klopt Haha!

Hij is idd erg lief voor paarden
Is zelfs nu al aan het nadenken over van wie hij les moet nemen straks etc OK dan! Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:14

Op stal heb ik wel wat geadopteerde of 'half' kinderen gezien, een paar aziatische meisjes en een vrouw die denk ik uit afrika ofzo komt, rijdt altijd met haar man in de lessen Lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:35

Ik weet wie je bedoeld stef...
Haar Tinker heet Sir Sjimmie Hoe heet ze zelf ook al weer...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:43

gijsenkim schreef:
Bij Middendelfland staat een hengsten jaarling van een super zwarte knul van een jaar of 17 Haha! Haha! Haha! Haha! En hij is er volgens mij heel goed voor.

sorry maar ik moet even wat kwijt
Die jongen komt nauwelijks voor zijn paard
Gelukkig zijn er veel mensen die dat paardje af en toe uit de stront trekken en zn stal schoon maken of een stukje met m gaan wandelen want anders was ie er nu niet meer Stoom uit je oren

Misschien gaat het over iemand anders in dat geval sorry
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 19-10-04 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:46

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:02

gijsenkim schreef:
Bij Middendelfland staat een hengsten jaarling van een super zwarte knul van een jaar of 17 Haha! Haha! Haha! Haha! En hij is er volgens mij heel goed voor. DIe jonge loopt ook stage bij de stal van Ineke2....

Verward Verward

die jongen is niet bepaald goed voor zijn paardje!! als het over dezelfde gaat, maar dat kan haast niet anders Verward
het is echt ongelovelijk hoe dat beestje erbij staat hoor, die jongen is er zelden en gelukkig zijn er een paar meiden op stal die hem uitmesten en uit de stront halen of een wormenkuurtje/ een beetje brok geven.. hij is zo mager als het maar kan! heel sneu.
ook de DB is hier mee bezig geweest, verder zal ik het er maar niet over hebben, maar er klopt veel meer niet Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:14

Joh, Ik ben er al een tijd niet geweest, maar de laatste keer dat ik er was was hij lekker aan het tuttelen met het dier......... nou valt dus vies tegen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:20

Zo ken ik ook weinig Nederlandse Turken en Marokanen met een hond. Zelfde oorzaak: cultuur.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:20

Ik geef les aan een Surinaamse moeder en 2 van haar kinderen en een nichtje. Ook heb ik in de zomervakantie wel eens les gegeven aan een Vietnamees meisje. Je komt het inderdaad niet zo veel tegen.

Ik sprak laatst een man die van oorsprong Zuid-Afrikaans is en paardrijden schijnt bij de opvoeding te horen in Zuid-Afrika. Ik weet dat het in het oosten van Turkije ook wel redelijk normaal is als je kan paardrijden, in het oosten zitten veel boeren.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:05

gijsenkim schreef:
Eigenlijk net zoals met skieen. ALs je een donker persoon op de piste tegenkomt sta je toch even te kijken Haha! Haha! Haha! Haha!

Inderdaad! Al zie je dat wel steeds meer.

Ik had het er laatst toevallig ook over met iemand dat je zo weinig kleurlingen ziet in de paardensport en al helemaal in vergelijking met andere sporten (voetbal bijvoorbeeld). Ik zag laatst op wedstrijd een negroide meisje rijden (op een schimmel ook nog) en ik, kan er niets aan doen, vond het maar een raar gezicht. Op de een of andere manier klopte er iets niet. Zal ook wel te maken hebben met dat het zo afwijkt van het beeld dat je gewend bent.
Ik denk dat het meer een blanke traditie is om paard te rijden voor de "fun" ipv dat het noodzakelijk is voor het werk. Misschien dat er zo zelfs wel een stukje erfelijkheid om de hoek komt kijken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:08

ik heb daar ook wel eens over na staan denken...
op de almelose ruiterdagen reed een donkere vrouw rond, ziet er toch wel anders uit Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:17

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat de meeste "gekleurde" mensen in de verstedelijkte gebieden wonen ... ? Het valt mij nl. altijd op dat je in steden veel donkere mensen ziet maar op het platteland bijna geen. Op het platteland kom je toch sneller in aanraking met paarden dan in de stad.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:30

hier op bokt is ook nog miseryfox, die is ook niet echt blank dacht ik Knipoog
Ze is er alleen niet meer echt vaak

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:31

missmuts schreef:
Zo ken ik ook weinig Nederlandse Turken en Marokanen met een hond. Zelfde oorzaak: cultuur.

Een hond is volgens de islam onrein,
een paard volgens mij niet Verward

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:32

...Volgens mij wonen er zo'n beetje meer "donkere" mensen in den haag dan "lichte", maar ook ik heb zelden donkere mensen op maneges gezien!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:56

Danielle_1 schreef:
Een hond is volgens de islam onrein,
een paard volgens mij niet Verward

een hond is inderdaad onrein een paard daarentegen niet, een moslim zal geen paardenvlees eten. Alleen als hij in hongersnood is geloof ik.