Onderhoud shetveulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:04

Het is inderdaad wel zwaarder als je een vervolgopleiding gaat doen. Ik ben net twee maanden bezig met mijn (universitaire) studie en het is hard werken. Maar als je je tijd goed indeeld is het prima te doen.
Ik heb ook twee pony's, weliswaar Shets, maar zij moeten ook regelmatig beweging. En het maakt niet uit of je er op zit of er naast loopt of fietst. Haha!

Gewoon plannen dus! Haha!

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:08

ik werk ook full-time en red het ook prima met 3 paarden kwa tijd!
dus dat moet niet zo'n probleem zijn.

als jij 100 euro over hebt voor de stalling en je kunt het makkelijk op brengen, dan moet dat ook kunnen

mocht het niets worden met het merrietje waar je nu over in onderhandeling bent dan wil ik je wel helpen met zoeken...

anders kom je een keer in het weekend hierheen, staan hier in de buurt genoeg shetjes voor de verkoop...

succes in elk geval Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 20:52

appie_rulez schreef:
ik werk ook full-time en red het ook prima met 3 paarden kwa tijd!
dus dat moet niet zo'n probleem zijn.

als jij 100 euro over hebt voor de stalling en je kunt het makkelijk op brengen, dan moet dat ook kunnen

mocht het niets worden met het merrietje waar je nu over in onderhandeling bent dan wil ik je wel helpen met zoeken...

anders kom je een keer in het weekend hierheen, staan hier in de buurt genoeg shetjes voor de verkoop...

succes in elk geval Haha!

Hey Haha!

Ik ben al flink in onderhandeling met een shet hoor ga van de week kijken moet het alleen nog op stal regelen straks kan het niet eens Verward

Dit veulen ben ik nu mee bezig:

http://static.marktplaats.nl/fotos/dier ... /51560.jpg

dit zijn de ouders

http://pic16.picturetrail.com/VOL679/26 ... 074587.jpg

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:33

Max schreef:
Is het een merrietje ? Anders kom je straks ook nog op castratie kosten van rond de 125 euro.
Veulenbrok en Stalling heeft zo'n kleintje helemaal niet nodig, een shetlander is een sober dier met goed hooi en af en toe een handje brokjes zal hij/zij het super doen !

casteratie is helemaal niet zo duur.
Die van mij word toevallig morgen gedaan en ik betaal 60,- kaniets meer zijn als hij meer verdoofd moet worden.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:30

Ik denk dat je sowieso per jaar meer kwijt bent aan wormenkuren en inentingen dan dat jij beschreef of was dat per zoveel maanden?
Ook heb je later misschien spullen nodig als je hem/haar voor de kar wilt zetten. Maar dat is misschien van latere zorg. Ook zou ik zeker aan een extra potje zorgen voor onvoorziene kosten zoals de da.
Mijn shetveulen was erg ziek geworden in zijn eerste jaar namelijk en ik heb daaraan veel kosten gehad.
Succes iig!

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 00:06

leuk ding hoor lis...
maar wordt denk ik wel een grote maat zo te zien.

ben benieuwd of zij het gaat worden.. houdt je mij/ons op de hoogte?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 05:27

appie_rulez schreef:
leuk ding hoor lis...
maar wordt denk ik wel een grote maat zo te zien.

ben benieuwd of zij het gaat worden.. houdt je mij/ons op de hoogte?

Grote maat is de bedoeling dus hoop dat ze groot word op de foto lijkt ze al flink aan de maand voor 6 maanden in ieder geval!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 05:30

Peachy schreef:
Ik denk dat je sowieso per jaar meer kwijt bent aan wormenkuren en inentingen dan dat jij beschreef of was dat per zoveel maanden?
Ook heb je later misschien spullen nodig als je hem/haar voor de kar wilt zetten. Maar dat is misschien van latere zorg. Ook zou ik zeker aan een extra potje zorgen voor onvoorziene kosten zoals de da.
Mijn shetveulen was erg ziek geworden in zijn eerste jaar namelijk en ik heb daaraan veel kosten gehad.
Succes iig!

ja wormenkuren en entingen zijn misschien 70 euro bij elkaar maar meer echt niet want enting is 10 euro en wormenkuur bij ons ook.wormenkuur 1x in de 3 maanden geloof ik is 40 euro en enting in het half jaar geloof ik is dan 60 euro in totaal. Ja later heb ik spullen nodig dat weet ik maar dan ben ik van school en werk ik daarom neem ik een veulen en geen volwassen shet OK dan! En dat extra potje is er al Lachen Kheb overal aangedacht zoals het e nu naar uitziet...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:12

Een enting van 10euro??? Dat is goedkoop!!!
Maarre, waarom moet het perse een shet worden vroeg ik me eigenlijk af. Elk veulen wat je nu koopt kan de komende jaren lekker buiten lopen en met vriendjes spelen etc. Dan heb je later waarsch. meer aan een iets groter formaat pony.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 12:28

manzano schreef:
Een enting van 10euro??? Dat is goedkoop!!!
Maarre, waarom moet het perse een shet worden vroeg ik me eigenlijk af. Elk veulen wat je nu koopt kan de komende jaren lekker buiten lopen en met vriendjes spelen etc. Dan heb je later waarsch. meer aan een iets groter formaat pony.

Een veulen omdat een volwassenshet duurder is met spullen en alles. Als het veulen volwassen is ben ik ondertussen 19 en kan ik dat wel spullen voor dr betalen nu kan ik dat ook wel maar wil wat achter de hand houden voor dierenarts eventueel. En een rijpaard heb ik al maar die betalen mijn ouders ik neem de shet omdat ik ze leuk vind en ik zelf verantwoordelijk ervoor wil zijn omdat ik dat over mijn rijpaard niet heb want mijn ouders betalen alles en ik wil dit toch ook een beetje weten omdat ik later zelf ook een paard wil enzo...als je begrijpt wat ik bedoel...het is gewoon dat ik weet wat het is en neit later zomaar een paard in het wilde weg koop zonder dat ik weet wat het financieel betekend...een shet is goedkoop maar later verdien ik meer dus hiermee heb ik de vergelijking gemaakt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:36

Ok. zo kan je het ook zien ja......wel leuk!! Hoop alleen dat je er genoeg tijd voor overhoudt. Ik zou het niet redden. Mag je niet meebetalen aan je eigen paard??

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 13:22

manzano schreef:
Ok. zo kan je het ook zien ja......wel leuk!! Hoop alleen dat je er genoeg tijd voor overhoudt. Ik zou het niet redden. Mag je niet meebetalen aan je eigen paard??

Ik mag het wel maar hun hebben hem gekocht zeg maar dus mag niet alle beslissingen nemen zeg maar (dan zou ik em van hun over moeten kopen maar dat kan ik niet betalen Scheve mond ) en voor paard moet ik dan 200 euro in de maand betalen dat red ik niet. Ik wil echt een paardje waar ik zelf alles over te zeggen heb gewoon 1tje van me eigen zodat ik echt weet wat het is. En ik heb zat tijd over want met een shet van 6 maanden mag je toch nog bijna niks en ik ben zowiezo elke avond op stal voor me eigen paard. Me moeder blijft elke avond nog kletsen als ik klaar ben dus dan kan ik ondertussen de shet een knuffel geven en eventueel een stukje wandelen Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:23

Ok, dan snap ik de situatie ook helemaal Knipoog. Wel een leuk plan hoor. Je ouders vinden het ook goed (ook niet geheel onbelangrijk)? Weet je al wat meer over dat shetveulen wat je op het oog hebt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:25

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar!! Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 15:00

Ja mijn moeder is er mee accoord. Ik ga deze week nog naar het veulen kijken en uiterlijk vrijdag dus ben benieuwd maar ik ben er al wel heel erg enthousiast over Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 19:19

Er is plek vrij op stal!!!!!!!!!!! Dus nu komt er zeker een shet ik ga binnekort bij het veulen kijken dus binnen 2 weken heb ik een shet Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:03

Gaaf zeg!! Gefeliciteerd!!!!!! Zorg je (als je hem al hebt) dat je foto's mee neemt naar de meeting .

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:05

Ik heb dan denk ik nog geen foto´s want weet nog neit wanneer ze komt...binnen 2 weken in ieder geval maar als ik dr heb maak ik gelijk foto´s en die zet ik dan gelijk op bokt Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:08

Jaaa leuk!! Ben heel benieuwd.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:35

Ik ook! Leuk hoor!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 14:10

Ik heb dr gekocht!!!! Ze komt ZAterdag dus moet nog een week wachtte *Spannend* Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:02

Wat gaaaf!!!!! gefeliciteerd!!! Super joh. Haha!