Verzorg paard/pony? wat betaal jij ervoor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:20

Breitling schreef:
jij bekijkt het van een hele andere kant. Er zijn niet alleen mensen die een bijrijder hebben omdat ze tijd te kort hebben. ik heb ook een bijrijder maar zou het prima alleen kunnen doen. Ze mag gebruik maken van mijn paard, normaal betaald ze voor een les op een manege paard waar niks mee te doen valt, en nu mag ze in alle lessen die ze wil gratis mee rijden omdat als je paard hier op de manege gestald staat je geen les hoeft te betalen.

Als jij gebruik mag maken van iemand anders zijn paard dan vind ik dat daar best wat tegen over mag staan

Wat is een andere reden om een bijrijder erbij te nemen?
Ik neem aan dat het niet enkel is om de bijrijder gunstig te stellen, die een gunst te doen...

Ik zou het iig niet kunnen, mijn paard delen als het niet nodig is Haha! Enkel als het echt niet anders kan... Maar daar zal ik erg moeilijk in zijn Bloos

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:27

Ik heb een bijrijdster voor 2x pw. Niet omdat ik er zelf geen tijd/zin voor hb maar meer uit nood. Scheve mond Ik heb ms en als ik een slechte periode heb dan kan ik zo maar 6 weken uit de running zijn dus dan is het wel heel fijn om iemand achter de hand te hebben. Lachen Ze heeft tot nu toe niets hoeven te betalen maar vanaf Januari wil ik toch graag €50,- pm ervoor vragen. Ze mag met Miro doen wat ze wil en als ze vaker wil rijden is het ook goed Knipoog

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:47

MIjn bijrijdster kom 3x per week, soms ook 4x per week en als het niet anders kan zelfs de hele week, maar ik vraag hiervoor 75,- per maand, ik betaal voor stalling, hooi en stro ca. 200,- voor dit paard (heb ook nog een pony waar ik het zelfde voor neerleg) ... die 3 dagen is het zeker haar paard, ze mag ook lessen en ook aan wedstrijden meedoen, lessen voor eigen rekening wedstrijden, enten, hoefsmid, DA voor mij. Ze hoeft niet uit te mesten of voer klaar te zettten, m.a.w. ze heeft minimaal 3 dagen de lusten en niet de lasten, daar mag ik best wat voor vragen, met wedstrijden ga ik altijd mee om haar te bij te staan enz.enz.enz.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:58

Ik heb 5 jaar lang een verzorgpaard gehad, en hoefde daar niets voor te betalen. Ik deed alles met hem Lachen Wel meste ik de stallen uit, hield het tuig bij enz.
Ik ben nu gestopt ivm een eigen paard.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:36

Heb je even een pb-tje gestuurd over wat ik betaal!

Ik vind het helemaal niet raar om voor een bijrijdpaard te betalen. Tuurlijk bewijs je de eigenaar een dienst, maar dat doe je toch omdat je het zelf leuk vindt? Ik heb sinds ik mijn bijrijdpaard doe zoveel geleerd, al zou ik het tienvoudige aan manegelessen uitgeven, zou ik nog niet zoveel leren (bwvs dan).
Beetje raar dat je zoveel profijt van een paard hebt en dan maar verwacht dat de eigenaar alles betaalt...

Wat ik me wel voor kan stellen is dat je voor een leuk dressuurpaard waar je mee kunt starten meer overhebt dan voor een paard waar je alleen maar buitenritjes mee mag maken etc. Maar dat ligt ook weer aan je eigen voorkeuren.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:10

ik betaalde altijd 40 euro voor 3 dagen nu niet meer

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:50

Ik heb nu sinds een aantal weken iemand erbij voor 1 dag in de week.
Ik wil niet dat ze iets betaald. Want dan krijg ik ook verplichtingen..
En dat wil ik niet .. Het is en blijft mijn paard en ik bepaal wat er met hem gebeurt. Het was helemaal niet nodig maar omdat het vrouwtje haar bijrijdpaard kwijt raakte heb ik aangeboden dat ze San een dag in de week mag rijden.
As Donderdag is het de eerste keer dat ze hem helemaal alleen gaat doen..
Ik vind het nu nog lastig om los te laten maar ik denk dat dat vanzelf minder wordt.
Ik mest wel gewoon zelf op die dag omdat ik toch mijn zadel moet brengen.. Maar ik heb geen verplichting om hem te rijden en hij krijgt toch lekker zijn beweging.
Maar nogmaals ik wil er niets voor hebben..Het is een heel rustig vrouwtje die hem gewoon lekker los rijdt en verder niets vraagt.. Ik zou het dus niet kunnen hebben dat er iemand op gaat rijden die even gaat proberen er dingen uit te halen die ik er nog niet in heb zitten..
Maar zo is het een prima oplossing. Haha!

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:59

Ik heb al 6 jaar een vz pony, en ik mag alles met der doen! en ik hoef niks te betalen Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:46

Ik heb nooit iets betaald, en ben voorlopig ook niet van plan dat te doen. Het is namelijk zo dat ik op een of andere manier altijd weer lastige paarden aan het corrigeren ben, voor de eigenaar. En het is me meerdere keren overkomen dat als ik het paard goed aan het lopen had, het ineens verkocht was.
Een andere pony die ik opgeleid heb, heb ik nooit op wedstrijden mogen uitbrengen, en nu strijken pennymeisjes met de eer.
Een keer heb ik zelfs betaald gekregen voor het inrijden van een pony, maar alleen omdat ze bij iemand anders nog meer geld kwijt zouden zijn geweest, en ze bij mij zeker wisten dat het goed zou gebeuren.

Natuurlijk rijd ik wel voor mijn eigen lol, maar mijn ervaring is dat de eigenaar er meestal ook een hoop mee te winnen heeft, en jij als bijrijder niets te zeggen hebt.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:55

Toen ik eeen verzorgpony had hoefde ik ook nix te betalen..

Hij had haar als fokmerrie en anders stond ze toch maar wat in de wei..
Wel moest ik in het weekend alle stallen mesten omdat de eigenaar last van zn rug had..

Maar kon de pony als van me eigen beschouwen..ik ging ermee lessen ik reed wedstrijden en ik kon lekker naar buiten..

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:07

Ik hoef niets te betalen voor mijn verzorgpaard. Rijd haar nu 2 keer per week, straks waarschijnlijk 3 keer want ik ga lessen met haar (dat betaal ik dan wel zelf).

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:39

Ik hoef niks te betalen. Ik kom minimaal 2 keer per week. Soms wat vaker. Bij mn vorige verzorgpaard moest ik 17,50 per maand betalen. Die deed ik 2 a 3 keer per week.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:07

Niks. Ik kom 6 dagen in de week, mag alles met hem doen wat ik met een eigen ook zou doen en mag soms ook nog andere paarden van stal rijden. Wedstrijden en lessen moet ik wel gewoon zelf betalen (logisch). In ruil ervoor mest ik andere paardjes Tong uitsteken

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:44

Ik vind dat je eigenlijk nix hoeft te betalen. Jij als eigenaar zit met een probleem dat je te weinig tijd hebt en dus ben je op zoek naar een goede bijrijd(st)er/verzorg(st)er. Ik vind dat je het niet kan maken om dan ook nog eens geld te gaan vragen! Ik kende een meisje die een verzorgpaard had, maar ze mocht er niet op rijden. Ze moest wel meebetalen en het enige wat ze mocht doen is borstelen. Kijk als ze een les wil volgen dan moet ze die zelf betalen natuurlijk, maar het helpen verzorgen van je paard... Ik vind dat dat gratis moet zijn
Cool

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:54

Mensen die betalen, wat mogen jullie en moeten jullie? Als je er alles mee mag, maar de klusjes als uitmesten en dergelijke er niet bij zijn, vind ik het logischer dat er een bedrag moet worden betaald...
Ik mest, ik zorg voor het voer, ik zorg dat het paarden op conditie blijven voor de eigenaar... Dan heb ik er geen zni in om te betalen.

Enkel mischien hoefijzertjes voor als ik zelf heel veel buiten zou gaan rijden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:56

voor mijn verzorgpony's hoef ik niet te betalen, en ik mag alles, longeren, wandelen, knuffelen, naar de bernisse, binnekort naar het strand, rijduh ,in de bak en buiten.
Ik mag komen wanneer ik wil.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:35

casjuh schreef:
Ik vind dat je eigenlijk nix hoeft te betalen. Jij als eigenaar zit met een probleem dat je te weinig tijd hebt

Waarom moet de eigenaar altijd met een probleem zitten dan? Ik heb geen probleem, ik kan mijn paard zelf betalen en heb genoeg tijd voor hem om er elke dag een paar uur te zijn.

Maar ik vind het wel fijn om wat meer over te houden in de maand en vind ik het leuk dat ze nu echt leert rijden. Ze rijd net zo lang als mij maar heeft altijd op manege paardjes gehobbelt. Nu mag ze met mijn paard >>gratis<< lessen en leert ze dus een stuk meer. Ze mag alles met hem doen en dan voelt het toch meer als een eigenpaardje als dat je een manege paard rijd. Dus zolang ze het leuk vind mag ze op mijn paard rijden met daar tegen over dat ze een deel mee betaald aan de stalling.

De helft zegt dat je vind dat het gratis moet zijn. Maar je moet het ook bekijken van de kant van de eigenaar, je leent je paard uit waar je zelf heel erg veel voor moet betalen en doet je bijrijder daar een groot plezier mee, dus waarom mag daar niks tegen over staan?

je wilt wel betalen voor een manege les maar je wilt niet betalen voor een bijrijd paard (waar je over het algemeen nog meer mee mag doen ook)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:37

Tancreda4 schreef:
Mensen die betalen, wat mogen jullie en moeten jullie? Als je er alles mee mag, maar de klusjes als uitmesten en dergelijke er niet bij zijn, vind ik het logischer dat er een bedrag moet worden betaald...
Ik mest, ik zorg voor het voer, ik zorg dat het paarden op conditie blijven voor de eigenaar... Dan heb ik er geen zni in om te betalen.

Enkel mischien hoefijzertjes voor als ik zelf heel veel buiten zou gaan rijden.

Mijn bijrijdster hoeft helemaal niks te doen. geen stal, niet er heen om te voeren, niet erheen om hem in of uit de wei te halen.

Ze mag hem rijden borstelen, longeren.....alleen de leuke dingen dus

het is en blijft mijn paard dus vind dat ik zelf de andere klusjes moet doen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:27

Breitling schreef:
De helft zegt dat je vind dat het gratis moet zijn. Maar je moet het ook bekijken van de kant van de eigenaar, je leent je paard uit waar je zelf heel erg veel voor moet betalen en doet je bijrijder daar een groot plezier mee, dus waarom mag daar niks tegen over staan?

je wilt wel betalen voor een manege les maar je wilt niet betalen voor een bijrijd paard (waar je over het algemeen nog meer mee mag doen ook)

De bijrijdpaarden waar ik het over had, worden gewoon met een heel ander motief door de eigenaar 'uitgeleend' dan dat jij het doet. In jouw geval vind ik het niet meer dan normaal dat je bijrijder wat betaalt, maar er zit gewoon nogal verschil in.

aksuds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:51

Ik ben ook bijrijdster, en betaal daar ook voor.
Ik rij 3 of 4 keer in de week en verder heb ik heel goed contact met
de eigenares.
Volgens mij doen wij elkaar een plezier, ik rij op haar paard, zodat zij iets meer tijd over heeft, dat is haar voordeel.
Mijn voordeel is dat ik (juist omdat ik geen tijd heb voor een eigen paard)
wel lekker 3 of 4 week in de week kan rijden.
Daar wil ik dan ook graag voor betalen.
Ik vind het goed dat er mensen zijn die er niet voor betalen, maar val de mensen die er wel geld voor vragen, of er voor betalen niet zo aan.
Het is toch je eigen keuze, er is niemand die mij verplicht paard te rijden!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:58

Ik betaal niets voor het bijrijden. Mijn lessen betaal ik wel zelf en een startkaart ook. Soms betaal ik een deel van de hoefsmid, maar het hangt ervan af hoeveel ik over de weg rijdt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:01

Ik zou het willen omdraaien. Wat moet ik ervoor betalen om een bijrijder te vinden? Bij ons in de regio vind je niemand die het doet, tenzij je ervoor wilt betalen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:10

wendytjeG schreef:
De bijrijdpaarden waar ik het over had, worden gewoon met een heel ander motief door de eigenaar 'uitgeleend' dan dat jij het doet. In jouw geval vind ik het niet meer dan normaal dat je bijrijder wat betaalt, maar er zit gewoon nogal verschil in.

Het maakt voor de bijrijder toch niet uit of de eigenaar zelf tijd heeft of niet? Jij hebt een leuk paard om te rijden, daar gaat het om.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:26

Misser schreef:
Het maakt voor de bijrijder toch niet uit of de eigenaar zelf tijd heeft of niet? Jij hebt een leuk paard om te rijden, daar gaat het om.

Oh jawel hoor... ik zal de komende jaren niet verder komen op deze manier, ik breng over het algemeen de paarden wat bij. En zo is het altijd geweest helaas. Ik zou er best wat voor willen geven om bijrijder te zijn op een goed paard waar ik nog wat van kan leren, en uitbrengen Lachen

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:21

Breitling schreef:
Mijn bijrijdster hoeft helemaal niks te doen. geen stal, niet er heen om te voeren, niet erheen om hem in of uit de wei te halen.

Ze mag hem rijden borstelen, longeren.....alleen de leuke dingen dus

het is en blijft mijn paard dus vind dat ik zelf de andere klusjes moet doen

Aha! Dan is het een heel andere zaak.
Als het enkel de lusten zijn zijn, vind ik het een heel ander verhaal ja, dan vind ik het niet gek dat je er wat voor vraagd Lachen