.ik zal trouwens kijken of ik als ik er voor het eerst weer op ga misschien een paar foto's kan maken
.groetjes ilse
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik heb na die tijd nog wel es met hem gesprongen maar heel rustig en ook met mijn nieuwe paard durf ik niet zo goed te springen doordat ik nog bijna dagelijks aan het ongeluk wordt herrinert door pijn in mijn rug en nek....
, en als je een eigen paard of verzorgpaard heb waar je op mag rijden dan helpt dat ook een beetje. Succes 
Toen schrok kathy weer dat ik erop eens naast stond en trok de teugel uitmijn hand en daar ging ze...
calice schreef:<hoi,
van de zomer ben ik op een buitenrit van een op hol geslagen paard gevallen en daardoor had ik mijn rug gebroken.
nou was ik van het weekend weg en toen begon mijn moeder er over dat ik volgend jaar op vakantie wel een paar buitenritten mocht gaan maken...
en ik werd ineens behoorlijk bang...
ik kreeg een heel raar gevoel in mijn buik enz.
is dat nou normaal??
eerst dacht ik van ik ga weer rijden en dan ga ik ook weer lekkere buitenritten maken(vond ik vroeger echt altijd te gek)
hebben jullie misschien ook tips??
over hoe ik dat het beste aan kan pakken en hoe ik misschien die angst kan overwinnen??
ik mag over 2 weken weer rustig aan gaan paardrijden.
alvast bedankt allemaal![]()
doei doei kusjes ilse
Je hoort tegenwoordig zoveel narigheid...
) en hoe leuk we het hebben, dan denk ik: daar kan ik toch niet mee stoppen? En dan ben ik weer super blij dat ik deze mooie hobby mag beoefenen.
. Eleonoor schreef:Ja, je mag bang zijn en ik vind het super dat je er zo vooruit komt. Op angst zit vaak een taboe en maakt het alleen daarom al moeilijk. Dat jij er al over begint is al een hele goede stap in de goede richting.
TJa, en verder is ligt het eigenlijk aan wat jij wilt. Wil je wel weer op een paard zitten, dat is de belangrijkste stap. Het is iets wat jij wil en niet omdat je het 'moet'. Snap je dat? Wil je dus inderdaad weer rijden zal je een manier voor jezelf moeten vinden waarbij jij je veilig voelt. En dat kan voor iedereen verschillend zijn. Dus echt een duidelijke tip heb ik niet voor je.
Succes ermee, ik weet wat angst kan zijn.
...
Hij is perfect om voor het eerst (weer) op naar buiten te gaan, zit als een huis, hobbelt niet, is makkelijk door te zitten, schrikt nergens van, zal nooit bokken, en belangrijk: hij is ook niet zo groot 
dushi88 schreef:zou je niet eerst gewoon een keertje mee gaan
en een keertje paarden gaan poetsen en dan iedere keer stapjes verder gaan? in een keer weer paardrijden lijkt me een grote stap...
want als je het te snel gaat doen dan word je nog banger en dat moet nie 
bibi76 schreef:Ben inderdaad blij dat het beter met ons gaat, we starten nu ook regelmatig wedstrijden, wat ik voorheen eigenlijk nooit deed. En ik moet zeggen het gaat nog goed ook.
Wel heb ik een blijvend letsel aan mijn arm over gehouden, ga echt niet te vroeg op je paard, dit kan in je nadeel werken, hoe graag je ook zou willen.![]()
Mijn arm bv tinteld heel erg vaak en heeft niet meer de kracht die die zou moeten hebben, ook is mijn arm niet meer recht te krijgen.
Doordat hij op meerdere plaatsen gebroken is geweest is hij korter en dus niet helemaal meer recht.
.
.