nadelen/voordelen merrie of ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:13

Ik ben in eerste plaats op zoek gegaan naar een ruin, omdat ik graag een speels, stoer karakter wil. Merries vind ik vaak te 'zeikerig'. Het is maar net wat je leuk vind. Ik heb 11 jaar op een merrie gereden, en daarom wilde ik graag een ruin.
In tegenstelling tot wat de andere hier zeggen, vind ik dat je wel kan zoeken op een ruin of op een merrie, anders is er zo ontzettend veel keuze!! Maar als het je niet uitmaakt, dan moet je dat natuurlijk niet doen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:25

Ik ben altijd een beetje huiverig voor het treffen van een' pismerrie', ik ken er een aantal die zo lastig zijn dat ik ze niet graag zou willen rijden; laat staan hebben.
Toen we op zoek gingen naar een paard voor mijn zus wilden we ook absoluut een ruin. Waar kwamen we mee thuis? Juist: een merrie Haha! . Maar ze heeft gelukkig nooit last van hengstigheid, en afgezien van haar eenkennige gedrag is het een heel fijn paard.
Ik heb zelf nog steeds liever een ruin, maar weet nu dat je niet alle merries over een kam kan scheren (maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor ruinen Lachen ).

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:44

Ik kocht een haflinger ruin, en wou absoluut geen merrie.
Verkocht naar 2 jaar mijn ruin, kocht weer een ruin, die helaas maar kort in bezit was, en toen kwam ik mijn droompaardje tegen, een merrie.
Tja, zo verliefd, dat dat een klein detail was, en nog gene een keer spijt van gehad. Ze is soms vreselijk eenkennig, maar ik stoor me er niet aan (omdat ik die ene ben Haha! ) en ze kan soms vreselijk hengstig zijn, maar daar merk ik weinig van. Het is meer dat stalgenoten aankomen van:"is ze weer hengstig?" Verward kan wel "ja, mijn ruin is weer niet bij de les' Knipoog
En ik hoop over een paar jaar de gelegenheid te hebben om haar opvolger te fokken Dromen