Zijn eikels giftig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 22:03

steldat een shetlandpony van 95 cm hoog er een stuk of 10 per dag eet..kan dit dan kwaad??

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:22

Merens schreef:
:? Hoezo natuurpaarden? Als je hiermee bedoeld dat fjorden robuust zijn ok, maar een Merens dan ook een 'natuurpaard' (en deze lopen ook buiten, behalve de nachten in de winter ivm sparen weide), maar toch eet ze meer eikels dan goed voor haar is.

Wilde paarden overleven toch ook in de vrije natuur. Ik ga ze niet in de weg zitten en dingen verbieden. Dat zoeken ze zelf maar uit...en ik neem aan dat je paard er blijkbaar onwel van geworden is, omdat je zo reageert? Tjah zal natuurlijk verschillen per paard. Maar ik heb zoiets van; ze zoeken het zelf allemaal maar uit. Ze zullen het zelf echt wel weten wat ze beter wel of niet kunnen eten en in de loop der tijd genoeg dingen naar binnen zien gaan die volgens de boeken 'giftig' zijn, maar nooit enige problemen van ondekt, behalve dat de paarden ze zeer smakelijk vinden.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:44

Vroeg me overlaatst hetzelfde af. Er staat een grote eik naast mijn wei en mijn pony's vinden z'n vruchten wel lekker. Haha! Ik weet dat het giftig is maar in al die jaren dat ze naast die boom lopen en eikels vreten heb ik nog nooit problemen gehad. *afkloppen*
Er liggen er ook nooit zoveel in de wei, iig geen emmers vol.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:08

Tijdens de periodes dat ze vallen kun je zo'n vogelnet voor bomen er rond hangen, dan vallen de eikels niet op de grond.

Daisy610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:04

nou een paar eikeltjes kunnen geen kwaad hoor. Vingers aflikken
maar pas op als er veel uit die boom gaan vallen. want teveel is niet goed voor ze. Mischien kun je af en toe de eikeltjes even opharken. want ik weet dat de meeste dieren heel dol zijn op eikels!!! Vingers aflikken