Stijler op de hoeven laten zetten? (dressuurstand)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:28

Hierover zijn de meningen behoorlijk verschillend. Mijn hoefsmid haalt juist ook aan de achterkant wat weg omdat je anders (meer) kans krijgt op van die ondergeschoven verzenen. En het ijzer idd niet te ver naar voren leggen. Je moet hoe dan ook zorgen voor balans in de voet, zodat ie maximaal kan afrollen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 12:47

Ik weet niet of Dusty op hoefijzers mag staan van m'n ouders.. Scheve mond

Maar ik bespreek het wel even met de hoefsmid, en wat hij nou van haar hoeven vind. Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:38

Volgens onze hoefsmid hoeft je paard ook niet beslist op ijzers bij dit soort problemen - goed bekappen is de basis van alles zegt hij. Ik heb dus ook een paard met 'platvoeten' en die loopt en staat bij de smid die ik nu heb zonder ijzers beter dan bij m'n vorige met.
De enige reden dat ik haar weer op ijzers zou zetten is als ik weer zou gaan starten, dan komt het voorbeen er mooier uit.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:12

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:32

Of je nou natuurlijk bekapt of niet..........iedere goede smid moet in staat zijn een paard met platvoeten normaal te laten lopen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:43

Dusty loopt ook wel normaal, zúlke plathoeven heeft ze nou ok weer niet Knipoog

Maar ik dacht dat iets rechter en hoger op de hoeven staan beter zou zijn, en dat de rand dan minder krult.
Maarja ik moet het idd gaan vergelijken met als je ineens op naaldhakken gaat lopen.

bedankt iig voor de reacties en morgen ochtend (om 8 uur al Scheve mond ) komt de hoefsmid en dan zal ik het er ook even met hem over hebben!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:44

Kendra schreef:
Of je nou natuurlijk bekapt of niet..........iedere goede smid moet in staat zijn een paard met platvoeten normaal te laten lopen.

Er zijn uitzonderingsgevallen, de hele extreme gevallen. De smid kan jou paard dmv een ijzer waarschijnlijk wel van platvoeten af helpen. Maar doe dit niet als dit niet nodig is!!
Zon correctie gaat heel geleidelijk. En kan goed een jaar of 1,5 in beslag nemen voor het gewenste resultaat is bereikt.

De foto doet me overigens denken aan een tuiger. Die willen ze toch ook het liefst zo op de voeten hebben staan??