Nieuwe laarzen : Cavallo of Petrie ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:40

Ik heb de Petri Elite en die bevallen me prima. In het begin stug maar ze werden bij mij al snel soepeler. De buitenkant is van rundleer, dat gaat langer mee, en de binnenkant van kalfsleer, dat is zachter.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:40

De petri dressage slijten erg snel, vind ik niet kunnen voor zo'n prijs. Zelf heb ik de Elite, een mooie laars. Könings zijn ook errug mooi. Als je er elke dag mee rijdt slijten ze toch wel snel, maar eigenlijk moet je ook meerdere paren hebben he? Volgens Coby van Baalen 2 paar, om de dag mee rijden want dan kunnen ze 'bijkomen', het liefst 3 paar (ook nog voor op wedstrijd). In ieder geval zal ik geen kalfsleer nemen als je elke dag rijdt.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:45

Ik heb zelf Petrie, maar als Cavallo beter aan mijn voet had gezeten, had ik die genomen. Het ligt er maar net aan wat beter zit aan je voeten en kuiten, daar moet je het van laten afhangen, niet van de mening van ons.

Ik vind het ook opvallend dat je de Konigs niet noemt als mogelijke optie, daar zou ik zeker eens naar kijken. Helaas vielen die buiten mijn budget...hoe lief ik mijn papa ook aan kijk, daar trapt ie helaas niet in...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:31

Lydiia schreef:
Wat is dat nou belachelijk! Heb jij niet eens een rel lopen schoppen daaro? Rock-on, dudes!

Haha!

Probleem bij Konigs is dat die Duitsers het altijd goed doen, ook als ze het niet zo goed doen Knipoog
Soms moeten die laarzen een stuk of 4 keer terug voordat ze goed zijn. Vroeger heb ik altijd Konigs gehad.

Het zit zo: de normale speling van dikste punt van de kuit tot net onder de knie is 2,5 cm. Bij mij is dat 4,5 cm (klutskuiten Verward ) en daarom staat de 'boog' af. Dat is erg lelijk en alleen bij Petrie heb ik dat niet (daarom heb ik ook 3 paar Haha! Haha! ).
Bij Konigs kreeg ik een telefoontje, na het doorgeven van mijn maten (mijn voet schijnt ook al niet bij mijn kuit te passen... Boos! ) dat de laarzen helaas niet gemaakt konden worden en dat er ook niet over te praten viel... Frusty

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:43

Ik heb de Petrie Elite, heerlijke laars

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:53

Ik heb cavallo's met veters en heb ze al 8 jaar. 1 keer verzoold en wijder laten maken. Blijven echt mooi, ook van kalfsleer trouwens. Petrie's heb ik ook, vind ik persoonlijk echte**** laarzen. Het leerlaagje is erafgegaan, en de zolen waren juist erg snel versleten, nee dan maar weer in mijn oude cavallo's proppen!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:54

De zolen van Petrie laarzen slijten inderdaad enorm snel. In m'n eerste paar laarzen zat ook nog eens een contructiefout, maar dat is netjes hersteld.
M'n Petries standaard hadden binnen een jaar nieuwe zolen nodig.

Hoe lang de zolen van de Cavallolaarzen meegaan weet ik niet, geen ervaring mee.