Wel of geen les ? Ik kom er niet meer uit...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:51

misschien kan je ook ergens anders even goed maar wat goedkoper lessen?? maar les kan nooit kwaad, het is juist goed!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:05

Ik zou zeker les nemen, er wordt hier gespeculeert over dat het niet goed zou zijn als een pony 1 uur per week op M niveau of hoger wordt gereden dat het slecht zou zijn voor de pony.
Ten eerste loopt deze combinatie nog lang geen M.
Ik denk dat je een beetje op de zaken vooruit loopt, lessen kan geen kwaad en een goede instructrice houd rekening met de pony ( en dus ook wat hij de rest van de week doet). Ik weet trouwens niet wat je van plan ben 1x pm een uur lessen of 1x pm een half uur lessen.
Is het eerste het geval wil ik je aanraden om 2x pm een half uur te lessen, daar leer je meer van en is minder intensief voor de pony.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:35

Ik zou ook les nemen, je hebt er zelf zeker wel wat aan! Ik kan me ook haast niet voorstellen dat de pony dat niet aan kan. Waarschijnlijk zal er bij jullie ook nog wat aan de basis gedaan moeten worden (niet negatief voor jou hoor, maar dat is bij veel combinaties zo!) en voor je dan eenmaal m bent. Bovendien denk ik dat 5 dagen per week op m niveau lopen zwaarder is dan 1 dag per week voor de pony.

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:59

Lieke schreef:
Ik zou zeker les nemen, er wordt hier gespeculeert over dat het niet goed zou zijn als een pony 1 uur per week op M niveau of hoger wordt gereden dat het slecht zou zijn voor de pony.
Ten eerste loopt deze combinatie nog lang geen M.
Ik denk dat je een beetje op de zaken vooruit loopt, lessen kan geen kwaad en een goede instructrice houd rekening met de pony ( en dus ook wat hij de rest van de week doet). Ik weet trouwens niet wat je van plan ben 1x pm een uur lessen of 1x pm een half uur lessen.
Is het eerste het geval wil ik je aanraden om 2x pm een half uur te lessen, daar leer je meer van en is minder intensief voor de pony.

Ik ben van plan om zeker de eerste paar maanden gewoon een half uur te doen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:10

Chade schreef:
ik rijd sinds kort de pony goed nageeflijk en zelfs wijken is al in zicht. Nou kan het geen kwaad om meer te leren, maar ik ken best dus al veel met de pony qua oefenen.

je bent nooit uitgeleerd met paardrijden! Les kan nooit kwaad, mits er goede instructie gegeven wordt!