550 grams te warm of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 23:25

volgens mij denk de helft dat ik die deken nu al op wil leggen. Mijn paard heeft nog niet eens een deken op. hij krijgt zodra ik een tussen stuk heb een 200/250 grams deken op en als het nog kouder word een wol dekentje er onder en als het echt gaat vriezen heb ik dus een winter deken nodig, maar weet niet hoeveel grams

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:58

Maar he paard staat nu zonder deken en heeft het niet koud?

Want als die geen vacht aanmaakt en het niet koud heeft is het dan neit gewoon zo dat die het gewoon niet nodig heeft?
Als dat wel zo zou zijn zou hij toch of vacht aan gaan maken of gaan rillen van de kou lijkt mij *misschien dom gedacht*

Mijn peerd staat nu met een ongevoerde regendeken op, daar komt straks een 200 grams op en uiteindelijk als eht echt koud wordt een 300 grams maar dan wel met dik Dnylon.

Wat toch ook erg scheelt heb ik gehoort, een 550 van mindere vulling en minder Dnylon kan kouder aanvoelen als een 300 met geode vulling en dik Dnylon.
Maar dat heb ik me laten vertellen en klonk ook wel logisch in mijn oren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 00:00

het gaat om de pagony ultra lijkt me een goed ademende deken en lijkt me voor als het vriest wel warm voor een paard die geschoren is of met een hele dunne vacht. Dus ik denk dat ik het maar gewoon doe

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:16

Mijn paard staat nu het snachts onder een 450 grams. Dit omdat ze enorm veel pels kan aanmaken.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:45

Breitling schreef:
het gaat om de pagony ultra lijkt me een goed ademende deken en lijkt me voor als het vriest wel warm voor een paard die geschoren is of met een hele dunne vacht. Dus ik denk dat ik het maar gewoon doe

Ik dacht dat de Pagony 600 Dnylon was, oude stalgenoot had hem in 370 grams voor haar pony, maar die kreeg alles gesloopt dus die leeft niet meer Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:00

Tulandro schreef:
Inderdaad... en als je dan 1 seconde het deken vergeet--> is het paard gelijk strontverkouden. Die paarden hebben die wintervacht om zich te beschermen, veel beter dan al die gekke dikke dekens omdoen. Ik denk dat als je hem scheert en als hij dan in een buitenstal komt, 550 grams niet zo dik is als het vriest.. hij is dan natuurlijk wel heel zijn vachtje kwijt.

Waarom zou hij wel verkouden worden als je zijn eigen vacht dun houdt, en niet als je ze scheert Verward
Het effect is hetzelfde alleen is eerstegenoemde veel mooier.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 09:20

ik vind een geschoren paard ook wel wat hebben hoor

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:53

Als je paard nu nog geen deken op hebt en geen vacht aan maakt is het zeker geen koukleum. Mijn paard heeft de Rambo insulator op en een ongevoerde regendeken. Hij wordt evengoed geschoren want hij is superdik in zijn vacht gekomen.

Dan krijgt hij een Rhino Stable met een 300 grams onderdeken op.

Ik zie echt geen probleem om een paard 550 grams op te leggen mits het echt koud is. Dit zou ik wel alleen doen als hij nog mooi in zijn haar zit anders heeft het weinig zin.

Er zijn zat paarden die dun in het haar zijn of geschoren en die hebben nog veel meer op om ze warm te houden als het vriest.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 09:55

Het is de bedoeling om de deken te gebruiken als het dus gaat vriezen. Als hij kort in het haar blijft blijft dat zo, en als dat dikker word word hij geschoren. De kans is ook groot dat hij in een buiten stal komt omdat ze nog een plekje voor hem moesten maken en binne meestal vol staat.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:57

Nou in een buitenstal is het al helemaal geen probleem. Zou hem gewoon even in de gaten houden. Als hij klam voelt als hij hem op heeft weet je dat het te dik is maar lijkt me stug in een buitenbox als het vriest.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:59

Mijn paard zit heel dun in zijn vachtje, ik scheer hem ook niet.
Maar die staat nu met een 250 Gr. Deken op.
Daarna gooi ik mijn 450 Erop.
En als het dan gaat vriezen, koop ik er ook een van 550 Gr.
En tenslotte als het echt heel koud word doe ik daar mijn onderdeken nog onder, die is 250 Grams..

Jaja, ik wil hem graag dun in zijn vacht houden, Ik heb gepoetst voor mijn leven om hem geen wintervacht te laten krijgen! Haha!